Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Akkurat nå er jeg tent på en fra Sør-Amerika(vil ikke røpe nøyaktig hvorfra enda)... Nyydelig gutt med masse sjarm :hjerter_rundt:

Selvfølgelig blir dette generaliseringer, og en person kan ikke gi noe inntrykk av alle, men det hadde allikevel vært gøy å høre fra noen andre som har vært(er) sammen med en latinamerikaner, enten det er her i Norge, eller i et annet land. Noe spesielt å huske på(som om det er noe som er upassende å si/gjøre)?

Vil gjerne høre lykkelige historier, men alle slags erfaringer er så klart velkomne :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

latinos er players. lek deg gjerne med ham, bruk kondom og ikke forelsk deg!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Enig med AB over her :P men for all del, noen er greie, men player; ja..

AnonymBruker
Skrevet

Hyggelige folk, men ville ikke involvert meg med noen igjen. Hvis han ikke var oppvokst i Norge. De lyver og er utro, det er helt vanlig å være utro og det verste er at damene deres der nede syns det er greit.. Skal ikke skjære alle over en kam selvfølgelig, jeg har mange søramerikanske venner men det er en helt annen kultur. Kommer også an på hvor i Sør-Amerika han er fra. Brasil er verst når det gjelder macho-kulturen. Mange som har aids og.

AnonymBruker
Skrevet

De lyver og er utro, det er helt vanlig å være utro og det verste er at damene deres der nede syns det er greit..

Vel, det der er IKKE sant. Jeg har bodd i mange år i Sør-Amerika, og jeg skal garantere deg at utroskap på ingen måte aksepteres!

Men at utroskap er ganske utbredt - ja.

Ts - det nytter ikke å be om erfaringer. Folk fra Sør-Amerika er like forskjellige som folk fra Sverige eller folk fra hvor som helst. Du må bli kjent med akkurat denne personen, og gjøre deg opp en egen mening.

• Liker 4
Gjest onelove
Skrevet

Utroskap er ikke "vanlig"eller "akseptert",og kvinnene godtar ikke dette,de er eventuelt like utro selv.....

Jeg synes det er mye enklere å forholde meg til latinamerikanske menn,enn norske.De norske(etter MIN oppfatning)skal liksom veie og måle deg for alt! hva jobber du med,hva liker du,hva hører du på osv osv blir som å utlevere en CV til et intervju,men de latinamerikanske er mye mer avslappende å forholde seg til,de bombaderer deg ikke med spm,men finner ut av hvem du er ved å li kjent med deg,de er mer livsnytere,glad i moren sin,dama og ungen,noe som er meget viktig for meg.

Har aldri vært med en norsk mann,rett og slett fordi jeg blir nervøs av dem,føler jeg på trippe på tå og for guds skyld være 100prosent perfekt,og aldri si eller gjøre noe feil,de har en holdning som får meg til å spenne meg,mens de latinamerikanske(både kvinner og menn altså)er ikke så kritiske til alle rundt seg. :rodmer:

tror ikke dette er noe bare norske menn gjør,men også norske kvinner,ikke vet jeg.men jeg må ihvertfall være sammen med en som er glad og får meg til å slappe av,ikke kontant gå rundt å være bekymret for om han ikke er fornøyd,synes jeg har lagt på meg osv,slik som menn(av det jeg leser her ihvertfall)bare skal pirke på alle kvinner,alltid et eller annet galt de skal finne :snurt:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne var sammen med en latino i noen år, og det var desverre ingen god opplevelse! Kulturen deres er helt forskjellig fra våres, og etter en stund merket man forskjellen svært godt. Jeg datet en latino en gang i ca tre måneder, og fant ut da at han hadde allerede en kjæreste som var gravid i 6 måned :(

Men alle er jo forskjellig, så håper du har bedre hell med din latino :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hyggelige folk, men ville ikke involvert meg med noen igjen. Hvis han ikke var oppvokst i Norge. De lyver og er utro, det er helt vanlig å være utro og det verste er at damene deres der nede syns det er greit.. Skal ikke skjære alle over en kam selvfølgelig, jeg har mange søramerikanske venner men det er en helt annen kultur. Kommer også an på hvor i Sør-Amerika han er fra. Brasil er verst når det gjelder macho-kulturen. Mange som har aids og.

Utroskap er mer utbredt blant nordiske kvinner og menn enn andre folkeslag. Hold dine fordommer for deg selv.

• Liker 3
Gjest onelove
Skrevet

Utroskap er mer utbredt blant nordiske kvinner og menn enn andre folkeslag. Hold dine fordommer for deg selv.

true that...latinere er ikke noe mer utro enn andre,de er mer familiære,mannen tar vare på familien,han ser ikke på kona som en ting,men som en person,og latinamerikansk sex?mmmm....

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du det?

Jeg har en venninne som har gjort sosialantropologisk feltarbeid på utroskap i Chile. Det var meget interessant. Utroskap er utbredt, men hennes konklusjon var at det hadde en underlig effekt på ekteskapet som institusjon i landet. Skal ikke utbrodere her.

Jeg har bodd i Chile i tre år, og ja - utroskap er et hett tema, og hyppig forekommende. Uten at jeg kan sammenligne med hvordan det er andre steder i verden. Har ikke sett noen statistikk på denslags.

Men det har kanskje du?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

true that...latinere er ikke noe mer utro enn andre,de er mer familiære,mannen tar vare på familien,han ser ikke på kona som en ting,men som en person,og latinamerikansk sex?mmmm....

Herregud. Nå må du jaggu gi deg. Du kommer med bare piss her.

• Liker 2
Gjest onelove
Skrevet

Ikke ifølge det jeg leser her inne nei,kan ikke snakke om In real life,for har aldri vært med en norsk mann,det fordi de gjør meg nervøs hehe,mens med latinamerikanere er det lettere å oppnå kontakt samtidig som de er ikke så dømmende som nordmenn,janteloven har vel et finger med.har vært sammen med 3 stk 2 chilenere og en amerikaner,men norske gir meg noia,og det jeg leser her inne letter ikke på noiaen min,,,nei takk heller med en mann som får meg til å slappe av som kan ha det gøy med meg,ikke en surpromp som konstant kritiserer meg,referer til div tråder: kvinnehat på KG,hvordan ser den perfekte dama ut?hva er ekkelt med jenter? osv osv osv.....supernoia..heh :sjenert: :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ifølge det jeg leser her inne nei,kan ikke snakke om In real life,for har aldri vært med en norsk mann,det fordi de gjør meg nervøs hehe,mens med latinamerikanere er det lettere å oppnå kontakt samtidig som de er ikke så dømmende som nordmenn,janteloven har vel et finger med.har vært sammen med 3 stk 2 chilenere og en amerikaner,men norske gir meg noia,og det jeg leser her inne letter ikke på noiaen min,,,nei takk heller med en mann som får meg til å slappe av som kan ha det gøy med meg,ikke en surpromp som konstant kritiserer meg,referer til div tråder: kvinnehat på KG,hvordan ser den perfekte dama ut?hva er ekkelt med jenter? osv osv osv.....supernoia..heh :sjenert: :sjenert:

Latin-Amerika og USA er størst i hele verden når det kommer til plastisk kirurgi så jeg skjønner ikke at du tror de er mindre overfladiske der :klo:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Latinamerikanske menn kan ikke draes over én kam, selvfølgelig. Men veldig mange, især dersom vi snakker om middelklassen, stiller ikke så store krav til sin kone, utover at hun ser ok ut og tar vare på unger og hjem. De har ikke det store behovet for en partner som utfordrer dem intellektuelt. Så om du er av denne "typen" kvinne, som bare vil bli beundret og ha en plass i heimen, så værsågod.

Det med å ikke være så dømmende som nordmenn, er noe ordentlig tull. Jeg har som sagt bodd i Sør-Amerika i flere år, og her er folk langt mer dømmende enn her hjemme på bjerget. Jeg kan godt si noe mer om hvorfor jeg tror det er slik, men det vil kanskje kreve en litt annen innstilling en det du ser ut til å ha...

Nå sier jeg "de" om latinamerikanske menn - det er egentlig helt på trynet, men jeg føler jeg må snakke et språk som du forstår. :roll:

• Liker 2
Gjest onelove
Skrevet

hele latinamerika består ikke bare av Brazil vettu...pick up that geography book....og jeg snakker ikke om skjønnhetshysteri,det finnes overalt,men jeg får en følelse av at latinamerikanske menn ikke er så stuck up og skumle,.....med det er bare meg,consider me crazy or something. har egentlig lyst på norsk mann for mange av dem er kjekke og jeg vet jo at de ikke er slemme liksom,men tom etter å ha lest her så er jeg mer sikker på at norske menn ALDRI blir fornøyde :sukk: :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner bare en sør-Amerikansk mann, og han er helt fantastisk. Veldig god venn, 100% ærlig med kjæresten sin, tenker ikke tanken på å være utro, osv. De er vel så ulike som vi er. :)

• Liker 1
Gjest onelove
Skrevet

Du behøver ikke å belære meg om latinamerikansk kultur,jeg har bodd i 2 av de latinamerikanske landene i tilsammen 3 år nå,og har studert mye som har med latin amerikansk samfunn å gjøre. Jeg sier bare at latinos er mer avslappende og de får meg til å slappe av,de skal ikke ha full CV oppdatering første daten,men de liker å bli kjent med DEG,ikke dømme deg etter musikksmak,boksmak osv slik norske(ja faktisk)gjør.og nå snakker jeg av erfaring! sett deg med 4-5 norske du ikke kjenner,,,masse spm om studier,jobb osv men sett deg med 4-5 latinos "hola todo bien?como te llamas?" også tar de det fra der,ikke bedømmer deg slik jantenordmenn. hilsen en jantefri nordkvinne;);)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på alle som sier at latinamerikanske menn er sånn eller sånn.

Gjør opp din egen mening om akkurat den mannen du er interessert i!

Jeg er gift med en italiener (12 år nå), og er møkk-pisse-lei (pardon my french..) at folk som sier at han sikkert er typisk latino, utro, knyttet til mamma, bruker speedo på stranden o.s.v. Og at han ikke respekterer meg annet enn på kjøkkenet og i senga.

Jeg er mye mer selvstendig og mer "maskulin" enn mange av mine venninner som har norske menn. Men min "latino-mann" føler seg ikke truet, fordi han er så trygg på sin egen maskulinitet. I motsetning til mange norske menn. I forhold til norske menn har jeg opplevd å bli sett på som en konkurrent, og de har blitt drittsur når det har vist seg at jeg er bedre på typisk manne-ting enn det de er. Men min kjære "latino" er bare fryktelig stolt av meg når jeg driver og mekker og reparerer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er AB med italiensk mann, og ser nå at jeg glemte hovedpoenget. Får vel skylde på at det er sent på kvelden.

Hovedpoenget:

Latinamerikanske menn er like forskjellige fra hverandre som norske menn - og italienske.

Ikke generaliser, men gjør deg opp en mening om ham som menneske helt uavhengig av hvilket land han kommer fra.

Hilsen en som er superlykkelig gift med en "latino"

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en venninne som har gjort sosialantropologisk feltarbeid på utroskap i Chile. Det var meget interessant. Utroskap er utbredt, men hennes konklusjon var at det hadde en underlig effekt på ekteskapet som institusjon i landet. Skal ikke utbrodere her.

Litt off topic, kanskje, men jeg vil gjerne høre mer om synet på ekteskap i Chile (og nærliggende land).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...