AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Hei! dagpengene mine går ut eller blri ferdig idag ,jobber kun som tilkalingsvikar på 2 steder. Men tjener ikke så mye i månden da jeg er kun tilkalingsvikar og de ringer bare når de trenger folk. SÅ spm mitt er om jeg søker søsialstønad vet noen hvor mye jeg kan få? har en jente på 3 år +meg tjener mellom 5000.8000kr i månden og bare husleie er 8000kr i månde.så kan nesten ikke leve på den lille jobben jeg har så hvis jeg skal søke når får jeg svar?er det langt tids behangling og hvor mye jeg sitter igjen etter husleie og strøm er betalt? takk påforhånd
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Her finner du kanskje noe? Du bør jo også ringe til saksbehandleren din og høre om NAV kan gjøre noe for deg.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 Takk for svar ja jeg skal ringe å høre i morgen ,men jeg kunne ikke åpne linken
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 Du har gått på dagpenger i to år uten å klare å få deg jobb? Mitt tips er å bli mindre kresen og ta det du kan få. Alternativt, så må faren ta over omsorgen for ungen, så kan du flytte på hybel eller i kollektiv og spare penger på bolig. For så dyr bolig som du har nå har du ikke råd til før du har skaffet deg stabil inntekt. 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Det er umulig å si hvor mye du vil sitte igjen med. Det kommer ann på hvor mye i husleie de godtar samt satsen for livsopphold. I min kommune får du dekket rimelig boutgift. Det er leie, strøm og innboforsikring. I tillegg så får man rundt 5.300 kr til livsopphold.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Det er umulig å si hvor mye du vil sitte igjen med. Det kommer ann på hvor mye i husleie de godtar samt satsen for livsopphold. I min kommune får du dekket rimelig boutgift. Det er leie, strøm og innboforsikring. I tillegg så får man rundt 5.300 kr til livsopphold. Veit du kor lenge ein person kan få sosialstøtte? Altså om det er tidsbegrensingar på det?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Du har gått på dagpenger i to år uten å klare å få deg jobb? Mitt tips er å bli mindre kresen og ta det du kan få. Alternativt, så må faren ta over omsorgen for ungen, så kan du flytte på hybel eller i kollektiv og spare penger på bolig. For så dyr bolig som du har nå har du ikke råd til før du har skaffet deg stabil inntekt. Syns du er litt kjapp i fordømminga di. Gi frå seg omsorgen? Kva veit vi om kvar far er? For alt vi veit er han ikkje inne i bilde i det heile.. Kor les du forresten at ho har gått på dagpengar i 2 år??
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #8 Skrevet 2. april 2012 Syns du er litt kjapp i fordømminga di. Gi frå seg omsorgen? Kva veit vi om kvar far er? For alt vi veit er han ikkje inne i bilde i det heile.. Kor les du forresten at ho har gått på dagpengar i 2 år?? Siden man kan få dagpenger i maks to år før, så har altså TS gått på dagpenger i to år uten å klare å få seg en hvilken som helst jobb. Jeg antar at far er tilstedeværende, og en arbeidende far er et bedre forbilde enn en mor som snylter seg på sosialen. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #9 Skrevet 2. april 2012 hvordan kan du faen svare på denne måten gi fra meg omsorgen? jeg har jobbet hele tiden som tilkalingsvikar men det er ikke lett å få fastjobb her jeg bor og i Oslo så er det kjempe dyrt man får nesten aldri en husleie under 8000kroner.. og får det andre så faren har gitt blaffen i oss og vil ikke se lille jenta mi engang.. du skal passe deg neste gang du skal svare andre..eller så kan du la være å svare enkelt og greit.. og jeg har ikke fått dagpenger i 2 år ,,fikk det innvilget for 42 uker tror jeg det var..
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #10 Skrevet 2. april 2012 Har du ikke rett på overgangsstønad tro? 1
Harlekin Skrevet 2. april 2012 #11 Skrevet 2. april 2012 Siden man kan få dagpenger i maks to år før, så har altså TS gått på dagpenger i to år uten å klare å få seg en hvilken som helst jobb. Jeg antar at far er tilstedeværende, og en arbeidende far er et bedre forbilde enn en mor som snylter seg på sosialen. Kanskje du skal passe deg for å anta og dømme kun på grunnlag av dine egne fordommer. Les hva TS skriver under. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #12 Skrevet 2. april 2012 Veit du kor lenge ein person kan få sosialstøtte? Altså om det er tidsbegrensingar på det? Det er ingen tidbegrensninger. En bekjent av meg klarte det kunststykke å leve på sosialhjelp i 15 år selv om han var frisk og hadde et godt hode.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #13 Skrevet 2. april 2012 Det er ingen tidbegrensninger. En bekjent av meg klarte det kunststykke å leve på sosialhjelp i 15 år selv om han var frisk og hadde et godt hode. Hæ?? Sosialhjelp i 15 år! Det må da være en skjebne verre enn døden (eller å ta seg en jobb...). Så lite penger i så mange år. Folk er ehem.. spesielle.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #14 Skrevet 2. april 2012 Siden man kan få dagpenger i maks to år før, så har altså TS gått på dagpenger i to år uten å klare å få seg en hvilken som helst jobb. Jeg antar at far er tilstedeværende, og en arbeidende far er et bedre forbilde enn en mor som snylter seg på sosialen. "For å være sikker på at du treffer målet, så skyt først og uansett hva du treffer sier du at det var målet." 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #15 Skrevet 3. april 2012 Hæ?? Sosialhjelp i 15 år! Det må da være en skjebne verre enn døden (eller å ta seg en jobb...). Så lite penger i så mange år. Folk er ehem.. spesielle. Jepp og atpåtil så var det far til barnet mitt. Heller sosialhjelp enn å betale noe i barnebidrag. Gjett hvem som jobbet da barnet ble 18 år?
Wesla Skrevet 3. april 2012 #16 Skrevet 3. april 2012 Jeg synes det er så rart å høre at du ikke får deg en fulltids jobb i Oslo. Har du gått gjennom bemanningsbyråer? Det bugner jo av jobber i servicesektoren... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå