AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Jeg har ikke lest så mye krim...men elsker å se det på tv(spes svensk) Kan du anbefale meg ei god og spennende krimbok til påske? Må vere fengende og bra!
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Jeg synes Millennium-trilogien (Menn som hater kvinner, jenta som legkte med ilden og luftslottet som sprengtes) av Stieg Larsson er veldig bra. I tillegg er jeg veldig begeistret for Gunnar Staalesen sine bøker om Varg Veum.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Jeffery Deaver, Clive Cussler, Lisa Nilson, James Patterson.....
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 Ja,jeg elsker Varg veum filmene...har det kommet ei ny bok? Ser det går en film på kino no..Kanskje jeg skal prøve Millenium...takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 Ja,jeg elsker Varg veum filmene...har det kommet ei ny bok? Ser det går en film på kino no..Kanskje jeg skal prøve Millenium...takk for svar. Det går en film på kino nå ja, Kalde hjerter. Den boken vart gitt ut i 2008. Den siste Varg Veum-boken kom i 2010, men den er ikke filmatisert. Millennium-trilogien må leses i riktig rekkefølge, men Varg Veum-bøkene er avsluttende og kan leses "hulter til bulter".
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #7 Skrevet 1. april 2012 Camilla Lackberg! Ser hun har skrevet maaaange bøker,har du ei spesiell? Som du likte ekstra godt av henne?
Rainbow Skrevet 1. april 2012 #8 Skrevet 1. april 2012 Både Camilla Läckberg og Jo Nesbø liker jeg godt! Syns det er best å lese bøkene deres i rekkefølge, men av Nesbø er nok Sorgenfri og Snømannen favoritter, og av Läckberg likte jeg godt Isprinsessen og Tyskerungen.
Ethereal Skrevet 1. april 2012 #9 Skrevet 1. april 2012 Jo Nesbø skriver utrolig bra og spennende. Hans bøker om Harry Hole er vel verdt å få med seg. Camilla Lackberg er flink. Det er mye fokus på forholdet mellom personene, ikke bare mordet som har skjedd. Liza Marklund. Hvis du vil ha krimbøker med humør burde du lese bøkene til Knut Nærum. "Døde menn går på ski" er jo en klassiker nå i påsken 2
Gjest grapefrukt Skrevet 1. april 2012 #11 Skrevet 1. april 2012 Ser hun har skrevet maaaange bøker,har du ei spesiell? Som du likte ekstra godt av henne? Jeg liker alle jeg, men du kan (og bør) begynne med bok 1, Isprinsessen, og se om du liker den. Det er en serie, så liker du nr en så har du mange fler du kan kose deg videre med
Gjest HuskyPusky Skrevet 1. april 2012 #12 Skrevet 1. april 2012 Jeg fikk en Lars Kepler bok i posten i forrige uke. Ildvitnet het den, og jeg begynte å lese og klarte knapt å legge den fra meg før jeg var ferdig med den. I går gikk jeg ut å kjøpte de to første bøkene i serien. Gleder meg til å kunne sette meg ned å lese de 1
Gjest Tirkes Skrevet 1. april 2012 #13 Skrevet 1. april 2012 Jeg elsker bøkene til Jeffrey Deaver om Lincoln Rhyme og Co. De er selvstendige selv om de har en viss felles handlingsdriv, så man trenger ikke lese de som en serie, og de oversettelsene jeg har lest på norsk har faktisk vært veldig fine oversettelser. Fås kjøpt i pocketversjoner også.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #14 Skrevet 1. april 2012 Jeg har bare lest den første Lars Kepler-boka (hypnotisøren), og den var veldig bra!
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #15 Skrevet 1. april 2012 Snømannen av Jo Nesbø er den skumleste og beste krimboken jeg har lest! Men som hater kvinner av Stieg Larsson er kjempebra! Det er en trilogi: Menn som hater kvinne, Jenta som lekte med ilden og Luftslottet som sprengtes. Alle tre er virkelig verdt å lese!
Djungelvrål Skrevet 1. april 2012 #16 Skrevet 1. april 2012 Jeg har ikke lest så mye krim...men elsker å se det på tv(spes svensk) Kan du anbefale meg ei god og spennende krimbok til påske? Må vere fengende og bra! Elskede Poona
Gjest Elihol Skrevet 1. april 2012 #17 Skrevet 1. april 2012 Jeg likte veldig godt et par bøker av Camilla Läckberg. Har lest nesten alle, og Havfruen og Predikanten synes jeg er desidert best. Døden ved vann av Torkil Damhaug er også en favoritt. Har også nettopp begynt på Eirik Husby Sæthers debutbok, Lobotomisten, som virker lovende så langt
Trollbarn Skrevet 2. april 2012 #19 Skrevet 2. april 2012 Sjekk ut Unntaket av Christian Jungersen! Mer thriller enn krim, men veldig bra og fungerer på flere plan.
Brunhilde Skrevet 3. april 2012 #20 Skrevet 3. april 2012 Jeg synes Millennium-trilogien (Menn som hater kvinner, jenta som legkte med ilden og luftslottet som sprengtes) av Stieg Larsson er veldig bra. Jeg likte filmene, men syns bøkene er tunge og til dels kjedellige. Camilla Lackberg! Läckberg er grei nok, men har du lest en bok så har du egentlig lest alle. Hun har en tendens til å bygge plottene over samme lest, men allikevel skal jeg til og lese den siste av henne nå. Jeg liker egentlig bøkene til Henning Mankell veldig godt. Serien om Wallander er utolig bra, men også "Kineseren" er spennende. Jussi Adler-Olsen sine bøker om Avdeling Q er også veldig lesbare! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå