Gå til innhold

Gått ned fra 36 (tommer) i buksestørrelse til 30 siden oktober

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått ned fra buksestørrelse 36 (tommer) til nærmere 30 siden oktober (er biologisk hankjønn) bare ved å spise annerledes (spiser mest dansk rugbrød av den groveste sorten, avokado, makrell i tomat, hytteost, grønnsaker, nøtter). Synes fortsatt jeg spiser rikelig og er aldri spesielt sulten. Er veldig spent på hva folk synes om dette - er det en stor/rask nedgang? Og er det noe som mangler i kostholdet?

Jeg trener i grunnen aldri, men går litt tur i blant.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, du sier ingenting om hvor mange kilo. Noen har alt ekstra fett rundt magen, andre (som meg) har det jevnt fordelt. For meg å gå ned fra 36 til 30 tommer hadde vært for mye i den perioden. Jeg gikk ned én buksestørrelse av å gå ned 20 kg...

Du sier ikke noe om mengdene av hva du spiser, men det hørtes ut som et flott kosthold. Jeg liker lavkarbo. ;) Det er måten jeg også spiser for å gå ned i vekt på. Det er jo fantastisk å kunne spise seg mett på god mat! :)

Trening kommer når man får overskudd til det. Kosthold tar kiloene, men trening tar grammene. Trening er viktig for helsa, men det er ikke gøy å tvinge seg til å trene. Trening må komme av overskudd. Det er da det gir glede. Jeg hadde ikke overskudd til å trene og syntes det var et ork før, men nå elsker jeg det! Særlig svømming! Aaah, elsker å svømme og leke i vannet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, du sier ingenting om hvor mange kilo. Noen har alt ekstra fett rundt magen, andre (som meg) har det jevnt fordelt. For meg å gå ned fra 36 til 30 tommer hadde vært for mye i den perioden. Jeg gikk ned én buksestørrelse av å gå ned 20 kg...

Du sier ikke noe om mengdene av hva du spiser, men det hørtes ut som et flott kosthold. Jeg liker lavkarbo. ;) Det er måten jeg også spiser for å gå ned i vekt på. Det er jo fantastisk å kunne spise seg mett på god mat! :)

Trening kommer når man får overskudd til det. Kosthold tar kiloene, men trening tar grammene. Trening er viktig for helsa, men det er ikke gøy å tvinge seg til å trene. Trening må komme av overskudd. Det er da det gir glede. Jeg hadde ikke overskudd til å trene og syntes det var et ork før, men nå elsker jeg det! Særlig svømming! Aaah, elsker å svømme og leke i vannet.

Jeg har ikke noen vekt, men jeg vil tippe jeg har gått ned kanskje 20 kg. Dvs. fra rundt 100 kg (er 181 høy) til kanskje rundt 80. Jeg er som sagt biologisk hankjønn (så det meste ekstra var rundt magen som nå nærmer seg flat, men jeg har også blitt tynnere andre steder på kroppen) og litt kraftig bygget skjelettmessig, så jeg er nærmere normalvektig nå (muligens i underkanten av overvektig-skalaen). Jeg går fortsatt nedover, uten å gjøre veldig mye for det. De tingene jeg spiser nå er ting jeg liker og som gjør meg tilstrekkelig mett.

Jeg spiser daglig hvertfall tilsvarende 500 gram grovt rugbrød (dvs. den helt mørke sorten), en avokado, kanskje en halv boks cottage cheesse (noen ganger en hel), endel tomat og agurk, kanskje litt valnøtter. Av og til litt mer og av og til litt mindre, evt. andre ting i stedet. Jeg spiser det meste tidlig på dagen og lite eller ingenting etter ca. kl. 18 (kanskje en gulrot e.l. om kvelden).

Jeg spiser aldri ting tilsatt sukker og nesten ikke smør, og drikker bare vann, evt. kaffe/te ikke tilsatt noe annet.

Skrevet

Jeg syns det høres litt ensidig og litt lite ut. Å spise det meste tidlig på dagen er heller ikke så bra. Gjevnt fordelte (4stk) passelige måltider utover dagen, med 3 mellommål i mellom der igjen, har jeg større tro på for kroppens skyld. Gjevn forbrenning er av det gode.

Det er ikke noe magisk slankende ved å spise før klokka seks om kvelden. Fordel måltidene utover dagen og avslutt lett. Om en er i seng rundt midnatt og altså har gått uten mat i seks timer, er det for lenge i forhold til at en også sover hele natta, uten mat.

En skal kunne kose seg selv når en går ned i vekt, men ikke nødvendigvis med det en spiste mest av før omleggingen. Heller ikke mengdene som en pleide før.

Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

500 gram BRØD? Da vil jeg råde deg til å kutte ned på brød og spise mer av de andre tingene du nevnte... Du er klar over at du får i deg altfor lite vitaminer og mineraler på dette kostholdet du har nå?

Jeg la det inn på diett.no og fikk følgende:

Ekte dansk rugbrød, ferdig bakst, Møllerens | 500g | 1220 kcal

Avocado, rå | 1 stk | 323 kcal

Cottage Cheese Original, 300 g, TINE | 1/2 | 144 kcal

Tomat , importert, rå | 2 | 24 kcal

Agurk, norsk, rå | 0,5 | 18 kcal

Valnøtter | 10 stk| 280 kcal

= 2009 kcal

46 e% fett

38 e% karbohydrat

16 e% proteiner

Vitamin C | 73% (av ADI)

Vitamin E | 50%

Vitamin B6 | 82%

Tiamin | 43%

Riboflavin | 27%

Niacin | 27%

Natrium | 76%

Kalsium | 11%

Kalium | 40%

Fosfor | 44%

Jern | 16%

Magnesium | 48%

Kopper |110%

Selen | 14%

Sink | 25%

Det var et fattig kosthold på 2000 kcal...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spis mer kjøtt og grønnsaker!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som sagt biologisk hankjønn (så det meste ekstra var rundt magen som nå nærmer seg flat, men jeg har også blitt tynnere andre steder på kroppen)

Alle har det ikke slik. I min familie legger vi på oss jevnt over hele kroppen. Menn som kvinner. Broren min hadde en kjæreste (mann) som hadde lik omkrets rundt lårene som broren min hadde i omkrets rundt underarmene. De veide det samme og var like høye. I vår familie er kroppstypen mesomorf.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2000 kcal er for lite for en mann.

Det er jo superflott at du har gått ned i vekt, 100 kg er for mye for din høyde - men du har nok mistet endel muskelmasse som er konsekvensen av å gå raskt ned i vekt.

Begynn å spise mer variert(behold ppleggene - kutt ned på brøden og ta inn variert middag), pass på nok proteininntak(gjennom middagen og mellommåltider) og begynn å trene styrke.

Dette er kjempeviktig for muskelmassen din - som du nok har mistet endel av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis mer kjøtt og grønnsaker!

Jeg kan ikke spise kjøtt. Jeg er vegetarianer og blir kvalm bare av tanken på å spise kjøtt. Jeg klarer å spise enkelte typer fisk (bl.a. makrell) i moderate mengder.

AnonymBruker
Skrevet

Biologisk hannkjønn?? Har du byttet kjønn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2000 kcal er for lite for en mann.

Det er jo superflott at du har gått ned i vekt, 100 kg er for mye for din høyde - men du har nok mistet endel muskelmasse som er konsekvensen av å gå raskt ned i vekt.

Begynn å spise mer variert(behold ppleggene - kutt ned på brøden og ta inn variert middag), pass på nok proteininntak(gjennom middagen og mellommåltider) og begynn å trene styrke.

Dette er kjempeviktig for muskelmassen din - som du nok har mistet endel av.

Jeg skrev biologisk hankjønn over fordi det er det gale kjønnet og fordi jeg ønsker å begynne med hormonbehandling (http://en.wikipedia.org/wiki/Hormone_replacement_therapy_(male-to-female) ), som dessuten reduserer metabolismen til et kvinnelig nivå. Jeg ønsker naturligvis ikke å ha særlig med muskler.

AnonymBruker
Skrevet

500 gram BRØD? Da vil jeg råde deg til å kutte ned på brød og spise mer av de andre tingene du nevnte... Du er klar over at du får i deg altfor lite vitaminer og mineraler på dette kostholdet du har nå?

Jeg mente tilsvarende det jeg nevnte i kalorier, men jeg spiser også andre ting enn de tingene jeg nevnte. Som regel spiser jeg kanskje nærmere 400 gram brød enn 500 gram om dagen. I dag spiste jeg omtrent 250 gram brød. Jeg spiste salat med kikerter, avokado, litt mozzarella mm. til middag.

Jeg vet at jeg spiser litt ensformig, men jeg spiste mer ensformig før. Grunnen til dette er at jeg har vært vegetarianer siden barndommen og altså ikke spiser kjøtt og heller ikke pleide å spise fisk (men jeg har begynt med det av helsegrunner). Jeg jobber med å erstatte brød med andre ting.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev biologisk hankjønn over fordi det er det gale kjønnet og fordi jeg ønsker å begynne med hormonbehandling (http://en.wikipedia.org/wiki/Hormone_replacement_therapy_(male-to-female) ), som dessuten reduserer metabolismen til et kvinnelig nivå. Jeg ønsker naturligvis ikke å ha særlig med muskler.

Greit nok, men skjønner ikke hvordan det er relevant her... :sjenert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å venne meg til å spise mindre enn jeg gjorde før på permanent basis (dvs. resten av livet) for å kompensere for redusert metabolisme.

AnonymBruker
Skrevet

Dvs. ligge på et kvinnelig nivå når det gjelder næringsbehov.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke spise kjøtt. Jeg er vegetarianer og blir kvalm bare av tanken på å spise kjøtt. Jeg klarer å spise enkelte typer fisk (bl.a. makrell) i moderate mengder.

Det respekterer jeg, selv om jeg ikke kan skjønne at noen vil det. Men hva er da unnskyldningen for ikke å spise mer grønnsaker? Jeg spiser myyye mer grønnsaker enn deg og jeg er langt fra vegetarianer. Jeg kan fint spise en hel brokkoli til middag. Mmmm smørstekt brokkoli.

Og jeg ser at du spiser cottage cheese. Klarer du å spise egg? Det er proppfullt av vitaminer og mineraler.

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, eksempelet var først og fremst for å illustrere kaloriinntaket de siste månedene. Jeg spiser også andre ting (om ikke like regelmessig), bl.a. grønnsaker av ulike slag, men kan sikkert bli bedre på det og skal ha det langt fremme i tankene fremover. Ja, jeg kan godt spise egg (jeg har ikke pleid å spise så mye av det riktignok).

Gjest Nanne70
Skrevet

Hvis du spiser fisk, er du ikke vegetarianer, da er du pescetarianer. Man er ikke vegetarianer bare fordi man ikke spiser kjøtt. Spiser du f.eks. egg og melkeprodukter, er du lacto-ovo-vegetarianer. "Fullstendige" vegetarianere spiser ikke fisk, kjøtt, fugl, egg, melkeprodukter eller andre produkter fra dyr.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du spiser fisk, er du ikke vegetarianer, da er du pescetarianer. Man er ikke vegetarianer bare fordi man ikke spiser kjøtt. Spiser du f.eks. egg og melkeprodukter, er du lacto-ovo-vegetarianer. "Fullstendige" vegetarianere spiser ikke fisk, kjøtt, fugl, egg, melkeprodukter eller andre produkter fra dyr.

Jeg kan egentlig ikke spise fisk og har spist rent vegetarisk (med melkeprodukter) i lange perioder. Jeg har bare begynt å spise noe fisk igjen fordi det er usunt å spise så ensformig som det er lett at kostholdet blir når det er vegetarisk. Jeg prøver å tenke på noe annet når jeg spiser fisk, for kvalmefølelsen er aldri langt unna. Jeg spiser bare noen få typer fisk i bestemte sammenhenger hvor jeg ikke kan se fisken så nøye (makrell i tomat bl.a.).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...