AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Jeg er litt fersking når det gjelder eggløsningstester... Men nå har jeg altså hatt positive tester i over ei uke.......den streken som viser eggløsning er sterkere enn kontrollstreken... Jeg har regelmessig syklus, så det nærmer seg tid for mens nå, om ca ei ukes tid.... Er dette vanlig?
wahaj Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Jeg er litt fersking når det gjelder eggløsningstester... Men nå har jeg altså hatt positive tester i over ei uke.......den streken som viser eggløsning er sterkere enn kontrollstreken... Jeg har regelmessig syklus, så det nærmer seg tid for mens nå, om ca ei ukes tid.... Er dette vanlig? Det er ikke vanlig, og du kan være gravid (opplevd at eggløsningstest slår ut på graviditeter). Ta en test og sjekk du
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 Det er ikke vanlig, og du kan være gravid (opplevd at eggløsningstest slår ut på graviditeter). Ta en test og sjekk du Ts; Er det ikke litt for tidlig å ta en gravidiitetstest da? Er jo litt over ei uke til jeg venter mens... Ikke har jeg noe særlig symptomer heller..
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Ts; Da jeg tok en test i ettermiddag så kom resultatet med en gang, eggløsningsstreken kom først, deretter teststreken, og eggløsningsstreken var mye sterkere enn teststreken Tidligere ganger jeg har prøvd det så har det vært en topp med like sterke streker, før den som indikerer eggløsning har dabbet av og forsvunnet....
Athene Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 Det kan tyde på graviditet, men da er du ganske langt på vei. Eggløsningstest slår ut positivt på HCG (graviditetshormonet) fordi det er nesten likt som LH (eggløsningshormonet, som eggløsningstest måler). Men en eggløsningstest krever et ganske høyt nivå av HCG før den slår ut positivt, en del dager etter at en graviditetstest ville vært positivt. Så dersom du er gravid ble du det forrige syklus, men slik jeg forstår innlegget ditt hadde du mens som normalt? Det første jeg hadde gjort var å dobbeltsjekke at jeg hadde forstått riktig av hva som var teststrek og hva som var kontrollstrek. Selv om du har testet før kan det jo være at du plutselig har surret det til i hodet ditt? Ellers kan slike resultater tyde på hormonforstyrrelser. Kan være kroppen din bare er på tur denne måneden, i og med at du har hatt normale tester tidligere sykluser kan det bare være tilfeldige variasjoner som ikke har noe å si.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 Det kan tyde på graviditet, men da er du ganske langt på vei. Eggløsningstest slår ut positivt på HCG (graviditetshormonet) fordi det er nesten likt som LH (eggløsningshormonet, som eggløsningstest måler). Men en eggløsningstest krever et ganske høyt nivå av HCG før den slår ut positivt, en del dager etter at en graviditetstest ville vært positivt. Så dersom du er gravid ble du det forrige syklus, men slik jeg forstår innlegget ditt hadde du mens som normalt? Det første jeg hadde gjort var å dobbeltsjekke at jeg hadde forstått riktig av hva som var teststrek og hva som var kontrollstrek. Selv om du har testet før kan det jo være at du plutselig har surret det til i hodet ditt? Ellers kan slike resultater tyde på hormonforstyrrelser. Kan være kroppen din bare er på tur denne måneden, i og med at du har hatt normale tester tidligere sykluser kan det bare være tilfeldige variasjoner som ikke har noe å si. Ts her; Takk for godt svar:-) Jeg er veldig sikker på at jeg har lest av testen riktig.... når jeg har tatt tester tidligere, og de har vært negative så var det bare den ene stripen, den øverste (hvis man tenker at den delen en putter i urinen er nederst) som har slått ut..(har bestilt tester fra billigtester) Hormoner har jeg sjekket tidligere, da jeg har blitt utredet pga flere SA....og der var alt i orden. Jeg har et barn på 8 år, så jeg vet at jeg kan bli gravid...men det tar tydeligvis tid... Ja, ja.....får vel vente å se.....men det er litt merkelig med så lang eggløsningsprosess!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå