MsLeela Skrevet 1. april 2012 #1 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg vil overraske mannen min med en helgetur til Stockholm i mai i forbindelse med hans bursdag. Har lyst til å gjøre noe spesielt, gå på en eller annen fin restaurant, kanskje teater/opera/club eller noe som kan gi han noen minner i ettertid. Problemet er bare at jeg har aldri vært i Stockholm før, så jeg har ikke peiling på hvor jeg i det hele tatt skal starte Er det noen her som kjenner Stockholm godt og som kan gi noen gode tips? Kom plutselig på at det hadde kanskje vært gøy med øl/whiskey/vin smaking eller noe liknende som man ikke gjør hver dag... Kom gjerne med innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 2. april 2012 #2 Del Skrevet 2. april 2012 Du kan se om du får noen tip fra reisesiden min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 3. april 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 3. april 2012 Takk! Ingen andre på KG som har vært i Stockholm, som har lyst til å dele erfaringene sine?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paw Skrevet 25. april 2012 #4 Del Skrevet 25. april 2012 Hei! Bodde på Crystal Palace hotel. Det ligger ved Stureplan, og er lett gange inn og rundt om i sentrum. Stockholm er generelt en lett by å komme seg rundt i til fots og huske. Gikk for det meste rundt i alle gater og retninger jeg fant, nysgjerrig som jeg er. Oppsøkte også Sightseeing-bussene som man får så mye ut av. Gå av på Gröna Lund tivoliet, ca 5 min unna. Går man bare rett fram fra man kommer ut av hotelldøra så kommer man ned til "parken" der turistbussene er. Og turistkontoret. Mange setter seg ned på benkene og trappene der å slapper av. Et par gode iskrembarer der også:-) Rundt hjørnet videre nedover er shoppingsenteret Galleriet(?) Har dessverre ingen tips til teatere, nattklubber osv Var der midt på sommeren med pappa, var så varmt at vi holdt oss i bevegelse hele tiden med å gå mye/sitte oppe på sightseeingbussene for luft, myyye iskrem og i nærheten av fontener/vannet :gjeiper: Og det gigantiske fruktmarkedet i midten litt forran ved togstasjonen. Håper det var til noe hjelp. Smådårlig til å forklare meg slik det er i hodet Og god tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzard Skrevet 25. april 2012 #5 Del Skrevet 25. april 2012 Hejsan! Vet inte om jag är för sent ute om han redan fyllt år. Hotellet Raddison vid järnvägsstationen och ett businessrum är jättebra, kanske inte det billigaste du kan hitta men fina rum och ligger mitt i allt. Sen att göra så finns det en hel del, för en svensk så är Skansen på Djurgården en klassiker, är en djurpark men finns en massa annat också. Gamla stan är alltid bra och Cafe som ligger längst bort på torget (Järntorget) till vänster har Stockholms bästa kaffe. En guidad tur i gamla stan är heller aldrig helt fel eller en tur ut i Stockholms stolthet, skärgården med båt Båtturer finns en hel del att bara göra, så man kan bara umgås och mysa på .. Lite länkar Stockholm turist Barsökning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsLeela Skrevet 25. april 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 25. april 2012 Takk for flere tips! Har faktisk bestilt overraskelsestur til Barcelona til oss Gleder meg masse. Men vi kommer til å ta oss en tur til Stockholm i sommer uanett, så alle tips mottas fortsatt med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå