teatimee Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Situasjonen: Siste året i bachelor i media. Har bachelor-levering i slutten av mai, og er fullt opptatt i praksis. Lærerene har plassert to store, tunge emner i samme semester; bachelor og praksis. Har full praksis i to måneder nå, og med pendling frem og tilbake går 10 timer av dagen bort til dette. Praksisen har fokus på at man skal svare på en problemstilling, og skrive en stor oppgave om dette, i tillegg til å "jobbe" fullt i to måneder. Når det kommer til bacheloroppgave, har jeg enda ikke bestemt meg 100% for tema. (Ja jeg veit jeg er treig)... Forklaring: Jeg brenner mest for foto, og hadde veldig lyst å planlegge og gjennomføre en fotoserie av et bestemt tema, men innsåg at med 100% praksis i de to månedene, fikk jeg ikke tid til å fullføre det så bra som jeg ville. Utsatte tenkingen til jeg begynte i praksis, og er nå i villrede om hva jeg skal gjøre i praksisen. Alternativ 1: Være i praksis, skrive oppgave der + planlegge og gjennomføre bacheloroppgave. Bacheloren blir da levert for å levere, og det blir mest sannsynlig en skriftlig oppgave i noe jeg ikke har motivasjon nok til å gjøre så bra som jeg vil. Alternativ 2: Melde meg av eksamen i bacelor. Fullføre praksis og legge full fokus på oppgaven som skal inn der. Ha mer tid til å planlegge og tenke ut foto-serie som jeg vil gjennomføre iløpet av sommeren. Melde meg opp til høsten og levere bachelor da. Håper på gode svar og tips. Først og fremst fra de som har gjennomført alt. 2 og meldt seg av eksamen før levering
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #4 Skrevet 4. april 2012 Så sant det ikke ødelegger for deg med tanke på videre studier/jobb/økonomi, synes jeg du bør utsette oppgaven din til høsten. Det er veldig trist dersom du avslutter bacheloren din med dårlig smak i munnen. Dessuten høres det ut som om du kan få bra portefølje-materiale dersom du jobber hardt med bildeserien din det neste halvåret. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #5 Skrevet 4. april 2012 Hva slags andre ting er det du skal gjøre til høsten da? Sånn som jeg forstår så skal du etter planen være ferdig med utdanningen din nå til sommeren? Om du har tenkt til å jobbe til høsten (eller studere mer for den saks skyld) så kommer du vel kanskje til å ha det like travelt? En bacheloroppgave bør jo være noe du er stolt over, og noe du virkelig har lagt innsats i og som du kan ha med deg videre om du skjønner, spesielt innen det fagfeltet du studerer da, jeg er ikke noe spesielt kunnskapsrik på det området, men det teller vel endel med å vise dine egne arbeider og resultater der? Så det er jo en fordel og ha gode arbeider å vise til. Sånn som jeg ser det så kommer mye ann på hva slags andre ting du skal gjøre til høsten. Det kan jo bli like travelt da, og da er du like langt med utsettelsen. Om du skal være ferdig til sommeren nå så er det litt kjedelig å måtte fortsette når du egentlig skulle vært ferdig, og det er litt demotiverende det også da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå