Gå til innhold

Hvor mye er det realistisk å gå ned innen juli?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bikinisesongen nærmer seg, er litt sent ute- men har bestemt meg for å gå skikkelig inn for å gå en strammere og slankere kropp nå. Jeg vil bli strammere og slankere. Er fra før normal med litt ekstra fett her og der. Jeg skal melde meg inn i et treningsstudio etter påskeferien, og har som mål å trene fire ganger i uka. Skal i tillegg kutte ut småspisingen. Hvor mye er det realistisk og ikke minst SUNT å gå ned på ca to og en halv måned? Har tidligere slitt litt med at slankingen har gått litt for langt, og har ikke tenkt til å havne inn i en spiseforstyrrelse igjen:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

0,5 til 1 kg i uken.

AnonymBruker
Skrevet

Er det uavhengig hvor mye man i utgangspunktet veier:)?

Skrevet

0.5-1Kg i uken er maksimalt hva som er anbefalt ja, mer enn det og du spiser sannsynligvis ikke noe som helst i mellomtiden. ;) Ellers er det greit å merke seg at det er kostholdsendringer(les: spise mindre kalorier) som har best effekt, trening har i forhold* lite å si på kaloriforbruket og er mer for å få deg i bedre fysisk form.

* Med mindre du trener flere timer daglig

Skrevet

Ca 10 kg hvis du virkelig går inn for det. Men da må du (når treningen er medregnet) i snitt ligge på et underskudd på 1000 kcal hver dag, og det er ganske slitsomt. For å få det til, og samtidig ikke føle deg kjempedårlig og evt få mangelsykdommer, bør du være nøye på at alt du spiser inneholder lite kalorier, og mye proteiner og vitaminer. Spis magert kjøtt (renskåret svin, karbonadedeig, kyllingfilet etc), fisk, GRØNNSAKER, litt frukt, cottage cheese, mager kesam, sukkerfri og fettfri yoghurt (Yoplait 0.0, Tine JA), egg, knekkebrød som Ryvita og Rugsprø, kokt skinke og lignende pålegg med max rundt 100 kcal/100 g, og for all del; hold deg unna kaloriholdig drikke! Det er de mest "bortkastede" kaloriene som finnes. Unntak er smoothie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...