AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Jeg har hatt et litt tøft år med venner som ikke er så gode venner, og en type som ikke behandler meg like godt alltid... Har veldig lyst å reise 2 uker alene med en stor gjeng hvor vi kan oppleve ting sammen. Hadde vært deilig å komt seg vekk litt,men er skeptisk å reise alene.. Derfor lurer jeg på om det er noen som har gjort dette før ? Tips til nettsider?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Huff, skulle jo stå " SINGELTUR". Som at man reiser alene.. Ikke at man er singel 1
Lillemor2729 Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 Carpe Diem, Jomfrureiser, Inspiratour, Hvitserk, Kenzan... Pluss at man finner et utall turer f eks via Chapman reiser, der man må ha fly utenom. På de turene er det både venner, par og flere som reiser alene. Surfer rundt selv på leting etter tur, men sliter med å bestemme meg for hvor :o)
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #4 Skrevet 5. april 2012 Har en venninne som gjorde dette.. skal spørre henne senere hvor hun bestilte
Gjest MorÅse Skrevet 5. april 2012 #5 Skrevet 5. april 2012 A) Billgste fly til London. B) Billig sete på Eurostar til Paris C) Slottsferie med franske tog nedover til Provence D) Billig retur fra Nice (med Norwegian) Kun et forslag, hvis jeg forsto deg rett da. (jeg har et tilsvarende forslag for Italia, som muligens er bedre...)
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #6 Skrevet 5. april 2012 Hadde vært gøy å reist med en gruppe, litt bekymret for å reise alene *pyse* men hvilket forslag har du ang italia? Er intr i tips uansett
Gjest MorÅse Skrevet 5. april 2012 #7 Skrevet 5. april 2012 Hadde vært gøy å reist med en gruppe, litt bekymret for å reise alene *pyse* men hvilket forslag har du ang italia? Er intr i tips uansett a) Fly til Roma b) Tog til Pisa (2 timer) (et par skjeeve tårn ...) c) Buss evt tog til Firenze (1 t) (Duomo og Uffizi) d) Toget videre til Bologna (1 time) (maten!) e) Tog Bologna til Verona (1 1/2 t) (Rome og Julie) f) Lokaltog Verona til Venezia (ca 1 time) (Rialto-kirka, Løver med vinger, Arsenale, Marco Polo, Campanilen, Doge, greske hester, Verdi og eruven, ja og et par gondoler...) g) fly hjem fra Venezia En meget grov skisse av to uker i Toscana og Veneto, selve Paradis på jord. Med både St Peter OG St Markus på EN og samme tur, må det bare bli suksess! Togtid er avhengig av lommeboka, jo raskere jo dyrere. Eller jo billigere jo tregere jo mye mer trivelig, da kommer man i kontakt med hverandre....
engel med sorte vinger Skrevet 6. april 2012 #8 Skrevet 6. april 2012 Hei. Interessant tråd! Er singel, men veeeldig glad i å reise. Har ikke valgt reisemål for sommeren enda, men begynner å kjenne på "reisefeber". Har vært i Brighton alene(anbefales!) Reiste p.g.a en konsert jeg ville ha med meg. Folk er veldig hyggelig med deg når de skjønner du er alene. Har også vært i Edinburgh, super fin plass. Når jeg reiser alene, så vil jeg helst reise ett sted hvor jeg kan gjøre med godt forstått språkmessig. Litt pysete Har også sett litt på disse reiseselskapene som arrangerer singelturer, men blir fort litt for dyrt for meg dessverre. Skal følge med tråden her, få noen gode tips
Sarafina Skrevet 7. april 2012 #9 Skrevet 7. april 2012 Jeg har hatt et litt tøft år med venner som ikke er så gode venner, og en type som ikke behandler meg like godt alltid... Har veldig lyst å reise 2 uker alene med en stor gjeng hvor vi kan oppleve ting sammen. Hadde vært deilig å komt seg vekk litt,men er skeptisk å reise alene.. Derfor lurer jeg på om det er noen som har gjort dette før ? Tips til nettsider? Ja! Dette kan anbefales! Jeg har reist på tur med Imaginative Traveller, og kan anbefale dem på det varmeste. Englands-basert selskap med et enormt utvalg turer over så å si hele verden, og med reisende fra mange ulike land som Australia, USA, Canada, England ++ I 2003 var jeg på Thailands-tur med dem, fikk med oss så å si alle de største høydepunktene som Bangkok, Chiang Mai, Khao Sok, Krabi ++ Koselig reisefølge, kunnskapsrik og veldig hyggelig reiseleder, og et fantastisk opplegg. En stor opplevelse, rett og slett. Her var det både folk som reiste alene, venner og noen få par. Jeg vurderer å reise med dem i år igjen, denne gangen til Afrika. Har sett på en tur fra Nairobi til Zanzibar som virker fristende. http://imaginative-traveller.com/trips/dznd/2 Ellers vil jeg anbefale deg Sørøst-Asia dersom du ikke har vært der før. Eller kanskje Sør-Amerika frister? Jeg har også vurdert et norsk singelreise-selskap som Carpe Diem (de arangerer blant annet seilcruise i Kroatia for folk under 40 i sommer), men kommet fram til at jeg sannsynligvis velger et internasjonalt selskap som Imaginative. Synes det er gøy å bli kjent med folk fra andre land, føler liksom at eventyrlysten blir enda større da.
Sarafina Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 Håper det kommer flere innlegg i denne tråden! Jeg tenker som sagt på å bestille singeltur selv i sommer. Nå står valget mellom enten Kenya + Tanzania, eller rett og slett Tyrkia. Førstnevnte alternativ er jo definitivt mest spennende, men Tyrkia-turen virker også bra (besøker både Istanbul og flere steder langs kysten, med båtcruise, landsbybesøk etc.) + at samlet pris inkludert direktefly som tar 3,5 timer kommer på rundt 10.000 kroner, mens Afrika-turen kommer på rundt 20.000 kroner og at flyreisene tar 15 og 19 timer hver vei. What to choose..... Har alltid drømt om å besøke Tanzania og Kenya, men må innrømme at pris og reisetid trekker litt ned akkurat nå. Det kan jo hende jeg får sjansen til å reise dit senere også, og da sammen med noen.. Har du funnet noen spennende alternativer, TS?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå