Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Jeg går en bachelor i Norge, men ønsker å dra et halvt år til Frankrike til høsten. Jeg snakker en del fransk, men jeg er usikker på om jeg er god nok til å følge et helt studie på fransk. Skulle gjerne dratt til Paris, men tror det blir for dyrt for meg (og mine shoppingvaner), så jeg ønsker å dra til sørligere deler av Frankrike. Jeg ønsker også å enten studere fransk, økonomi eller sosiale/samfunnsstudier (utvikling f.eks.) dette semesteret.

Er det noen som har erfaringer de har lyst til å dele med meg? Altså hvor man kan studere dette, og hva?

Tusen takk for hjelp!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Du mener utveksling? Det er jo skolen din som bestemmer hvilke steder du kan velge mellom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestemmer selv hvor jeg vil dra, men skolen må selvsagt godkjenne studiet, men det gjør de vanligvis uansett. Klarer ikke bestemme meg for hvor jeg vil, hadde skolen bestemt hadde det jo ikke vært noe problem..

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til flere som har tatt økonomi utdanning i Toulouse hvertfall :) Det har ikke vært utveksling, men det er sikkert mulig det også.

• Liker 1
Skrevet (endret)

De fleste skoler har utvekslingsavtaler (Erasmus) med ulike skoler som gjør at du slipper skolepenger. Jeg studerte etter år i Bordeaux på en slik avtale. Om universitet ditt ikke har avtale eller du vil reise et annet sted, er Toulouse populært blant norske studenter.

Kjenner også flere norske som har studert økonomi i Toulouse (hele graden, dog) og som stortrives. Jeg hadde nok vurdert Toulouse om jeg skulle reist igjen.

Endret av *Butterfly*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...