Gå til innhold

Hva kjennetegner en kvalitetsmann/kvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner og menn, vil høre hva dere alle ser etter i deres ideal partner. Hva kjennetegner en kvalitetsmann/kvinne og hva legges mest vekt på når man velger en livspartner?

Så klart bestemmer følelsene, men de fleste har vel en ide over hvilke egenskaper de ser for seg i sin kjære?

Tanken min er at for å tiltrekke seg en ideal partner må man jobbe med å bli en god partner selv, så fyr løs :)

Så kan jeg bli inspirert til hva jeg selv bør jobbe med :P

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At han ikke har vært utro. For meg betyr utroskap at man aldri kan bli en kvalitetsmann/kvalitetskvinne.

At han tar hensyn til andre. At han behandler alle med respekt.

At vi har samme syn på viktige ting.

At jeg syns han er kjekk :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

At han ikke har vært utro. For meg betyr utroskap at man aldri kan bli en kvalitetsmann/kvalitetskvinne.

Si at han lyver til deg om det. Ja, ja, likevel en kvalitetsmann altså!
AnonymBruker
Skrevet

Si at han lyver til deg om det. Ja, ja, likevel en kvalitetsmann altså!

Unnskyld? Er du treg i oppfattelsen eller skjønte du ikke det jeg skrev? En mann som er eller har vært utro og lyver om det er naturligvis ikke en kvalitetsmann.

• Liker 6
Skrevet

Snill, hensynsfull, ærlig, lojal

Skrevet

Jeg må si at tillit og respekt er de to viktigste for meg. Deretter evne til å kommunisere, trofasthet, lojalitet, humor, fornuftig men åpen om følelser, empati, spontanitet og nysgjerrig. Lidenskap er også viktig, innenfor en sunn ramme så klart.

Gjest Maruwan
Skrevet

Kvinner og menn, vil høre hva dere alle ser etter i deres ideal partner. Hva kjennetegner en kvalitetsmann/kvinne og hva legges mest vekt på når man velger en livspartner?

Så klart bestemmer følelsene, men de fleste har vel en ide over hvilke egenskaper de ser for seg i sin kjære?

Tanken min er at for å tiltrekke seg en ideal partner må man jobbe med å bli en god partner selv, så fyr løs :)

Så kan jeg bli inspirert til hva jeg selv bør jobbe med :P

At hun er smart. Ikke nødvendigvis bok-smart med høy utdannelse og masse pugge-kunnskap, men at hun evner å se ting som ikke er helt opplagte og kanskje ikke helt politisk korrekte heller. Intelligent, altså.

At hun har et godt hjerte. Ikke trassig og ego-sentrert. Trenger ikke å være noen Moder Theresa heller så lenge en vet at ingenting er vondt meint.

At hun har en ok dose med selvtillit. Ikke det at det å mangle selvtillit er så negativt i seg selv, men det fører gjerne med andre negative ting, ting som mangel på selvironi, kontrollbehov og sjalusi.

Selvinnsikt. Ingen er perfekte, men det er greit når personen ser dette selv. Negative karraktertrekk blir med en gang mindre irriterende/sårende dersom personen evner å se det selvv og si det på eget initiativ. Hvis dama f.eks. har en tendens til å være kald, så kan det være fint å av og til få høre: "Jeg vet at jeg kan være kald."

Men det er bare generelle ting. Like viktig er spesifikke ting som gjør at en er en match, ting som "verdier" og den type ting. Der handler det ikke om å lære seg noe, bare å finne den som passer for deg.

• Liker 4
Skrevet

Mine "kriterier" før jeg traff kjæresten var: Snill og omsorgsfull, glad i dyr (måtte orke at jeg skal i stallen hver dag), smart og samfunnsengasjert, feminin (må jo falle for utseendet til personen, og jeg ville ikke ha en kvinne i "mannedrakt"). Og dele noen av mine interesser.

Også viste det seg at det fantes en sånn person! :rodmer:

Skrevet (endret)

Jeg tar etter Knut Hamsun og har i mitt stille sinn utformet min egen "ylajali". Dette er altså drømmekvinnen.

Hun er snill, trofast, intelligent, selvsikker, empatisk, åpen, ærlig(!), lidenskapelig, behersket, stilig og naturligvis vakker i mine øyne.

Til sist kommer den mest avgjørende faktoren for at det ikke skal ende i ulykkelig forelskelse. Følelsene må være gjensidige.

Endret av Pene sko...
Skrevet

Tross min unge alder, så har jeg lagt opp en liten liste :) Vil si jeg er hakket mer moden enn de fleste gutter på min alder(på det punktet)

- Utseende (går ikke an å gå utenom det, men det er selvfølgelig ikke det viktigste)

- At hun er trofast, som jeg også er.

- Får meg på bedre tanker om jeg er lei meg.

- At hun faktisk har noe som spinner mellom ørene, av type hjerne (noe min generasjon ser ut til å mangle) ;)

- Kunne snakke med meg om noe er galt.

- Være oppriktig glad i meg, og gjøre meg til en bedre person.

Før dere jenter blir sure; Selvfølgelig skal hun kunne stille samme krav til meg :)

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg tar etter Knut Hamsun og har i mitt stille sinn utformet min egen "ylajali".

Interessant rollemodell.. En mannsgris hvis litterære verk stort sett handler om å knulle den mindre pene og oppnålige dama, mens du drømmer om og surmuler etter den vakre og uoppnålige.

Gjest Jim Jones
Skrevet

Menn må være stødige, brave, intelligente og sterke. Både fysisk og mentalt.

Gjest "gjest"
Skrevet

En kvalitetsfyr deler min lidenskap for metal, sex og pizza.

Gjest Jim Jones
Skrevet

En kvalitetsfyr deler min lidenskap for metal, sex og pizza.

Metal generelt eller en bestemt type metall? jern, gull, platinum? Fungerer legeringer også? Stål f.eks.?

AnonymBruker
Skrevet

I en alder av 30 +, er de viktigste kriteriene for en seriøs partner for meg at han må være glad i livet, kommunikasjons- og samarbeidsvilje og at han tar littegrann vare på seg selv. Og humor som passer med min. Selvsagt er det en del mer personlige ting som teller også, vi må nok ha visse ting/interesser/verdier felles, temperamenter som klaffer osv. Og et attraktivt nok utseende, men trenger ikke være en kjekkas. da jeg var yngre falt jeg stort sett for en helt annen type menn, og eksen gjennom ni år var egentlig en nokså dårlig match med meg - men han var kjekk og oppegående på en del ting (og tafatt og selvdestruktiv på andre).

Gjest "gjest"
Skrevet

Metal generelt eller en bestemt type metall? jern, gull, platinum? Fungerer legeringer også? Stål f.eks.?

Jo da, he, he, he.

Skrevet

At hun er smart. Ikke nødvendigvis bok-smart med høy utdannelse og masse pugge-kunnskap, men at hun evner å se ting som ikke er helt opplagte og kanskje ikke helt politisk korrekte heller. Intelligent, altså.

At hun har et godt hjerte. Ikke trassig og ego-sentrert. Trenger ikke å være noen Moder Theresa heller så lenge en vet at ingenting er vondt meint.

At hun har en ok dose med selvtillit. Ikke det at det å mangle selvtillit er så negativt i seg selv, men det fører gjerne med andre negative ting, ting som mangel på selvironi, kontrollbehov og sjalusi.

Selvinnsikt. Ingen er perfekte, men det er greit når personen ser dette selv. Negative karraktertrekk blir med en gang mindre irriterende/sårende dersom personen evner å se det selvv og si det på eget initiativ. Hvis dama f.eks. har en tendens til å være kald, så kan det være fint å av og til få høre: "Jeg vet at jeg kan være kald."

Men det er bare generelle ting. Like viktig er spesifikke ting som gjør at en er en match, ting som "verdier" og den type ting. Der handler det ikke om å lære seg noe, bare å finne den som passer for deg.

Enig i de her.

Andre ting jeg kan nevne:

- Moden(men kan samtidig finne frem til barnet i seg).

- Pålitelig

- Åpen og ærlig

- Selvstendig

- Kunne kommunisere

- Interessert i verden rundt seg

Skrevet

Interessant rollemodell.. En mannsgris hvis litterære verk stort sett handler om å knulle den mindre pene og oppnålige dama, mens du drømmer om og surmuler etter den vakre og uoppnålige.

Høres ut som to ytterpunkter i mannfolkheten dette, ja! :ler:

Skrevet

I en alder av 30 +, er de viktigste kriteriene for en seriøs partner for meg at han må være glad i livet, kommunikasjons- og samarbeidsvilje og at han tar littegrann vare på seg selv. Og humor som passer med min. Selvsagt er det en del mer personlige ting som teller også, vi må nok ha visse ting/interesser/verdier felles, temperamenter som klaffer osv. Og et attraktivt nok utseende, men trenger ikke være en kjekkas. da jeg var yngre falt jeg stort sett for en helt annen type menn, og eksen gjennom ni år var egentlig en nokså dårlig match med meg - men han var kjekk og oppegående på en del ting (og tafatt og selvdestruktiv på andre).

Du er et typisk tilfelle. Vil jeg påstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...