Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bestille noe via en engelsk nettside som ikke sender til Norge. Skal snart besøke søsteren min i Frankrike, og tenkte derfor å sende varene dit.

Litt vanskelig spørsmål kanskje, men er det noen som vet om Frankrike krever inn toll og moms for varer over feks. 200 kr. (slik som i Norge)? Tenkte egentlig å bestille for langt over 200 kr.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du mener altså fra England til Frankrike? Det skal være momsfritt, så vidt jeg vet. USA til Europa derimot, blir moms.

Skrevet (endret)

Når man (innen EU) bestiller en vare fra ett annet land innen EU skal leverandøren legge til mva (moms) slik den er i det landet varen sendes til. Altså, en svenske i Malmø som bestiller en vare fra et annet EU-land betaler altså svensk moms uansett hvilket land i EU varen bestilles fra.

Endret av skrue
AnonymBruker
Skrevet

Når man (innen EU) bestiller en vare fra ett annet land innen EU skal leverandøren legge til mva (moms) slik den er i det landet varen sendes til. Altså, en svenske i Malmø som bestiller en vare fra et annet EU-land betaler altså svensk moms uansett hvilket land i EU varen bestilles fra.

Det er litt ulik praksis på akkurat det området, i mange land kommer det an på hvor stor handel nettsiden har med landet de skal sende til, for eksempel.

TS, du bør sjekke at butikken ikke er lokalisert på noen av kanaløyene, for det regnes ikke som EU tollmessig og da kan du risikere å få en heftig ekstrautgift på pakken din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...