Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg skal en tur til Trøndelag om ikke så lenge, og får en dag i Trondheim. Det er lenge siden jeg har vært der, så jeg lurte på om dere har tips til hva jeg kan finne på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare vært i Trondheim et par ganger, men du kan jo f.eks besøke Nidarosdomen (koster litt å komme inn, men jeg synes det var verdt det), Pirbadet eller Tyholttårnet. I toppen av Tyholttårnet er det en Egon-restaurant som snurrer rundt sånn at man har utsikt over nesten hele byen. Bare ikke legg veska i vinduskarmen, da forsvinner den etterhvert og du blir nødt til å løpe rundt hele greia for å finne den igjen :fnise:

Det er også fint å bare rusle rundt i sentrum, se på de fine trehusene, sitte på kafé på torget når det er fint vær og nyte folkelivet :)

Skrevet

Bakklandet er jo flott, med de gamle trehusene, og små cafeer.

Er været fint er det også flott å gå bort til uteserveringen på Solsiden.

Gå ned til ravnkloa og kjøp helt ferske fiskekaker (eller reker i sommerlig vær)

Ta noen øl og kanskje en konsert på Samfundet

Middag på Credo

• Liker 1
Skrevet

Det koster da absolutt ingenting for å komme inn til Nidarosdomen? Er der inne hele tida. Hvis du liker å være litt "barnslig" synes jeg vitensenteret er kjempeartig!! Kafelivet på Bakklandet eller Solsiden er alltid koselig :)

Hvis det passer med datoen kan det jo også hende du kan få med deg en fotballkamp?

• Liker 1
Skrevet

Det koster da absolutt ingenting for å komme inn til Nidarosdomen? Er der inne hele tida. (...)

Hm, kanskje det bare har med sesong å gjøre? Begge gangene jeg har vært der, om sommeren, har jeg og de jeg reiste med måttet betale mellom 100 og 200 kr for å komme inn (husker ikke nøyaktig). Det er et par-tre år siden jeg var der sist, kanskje dette var noe de drev med før? Men bra det er gratis nå da, i alle fall :)

For øvrig er jeg enig i forslaget om vitensenteret, det er artig om man er litt barnslig av seg ;)

Skrevet

Hmm, så rart :S Må ha vært noe spesielt som foregikk der da, ellers har jeg klart å snike meg forbi betalingen hver eneste gang :fnise:

Og Vitensenter er så koselig :rodmer:

Gjest hogwash
Skrevet

Hmm, så rart :S Må ha vært noe spesielt som foregikk der da, ellers har jeg klart å snike meg forbi betalingen hver eneste gang :fnise:

Og Vitensenter er så koselig :rodmer:

Snik! :lur:

Barn/Skole gruppe (pr. pers./min. 6 pers.) 40,-

Voksen gruppe (pr. pers./min. 6 pers.) 60,-

Voksen 80,-

Barn 50,-

Familie (Inntil 5 personer) 210,-

Student/Honnør 60,-

Familieårskort (For fem personer, Inntil to voksne) 530,-

Familie halvårskort (5 pers., selges 2. halvår) 350,-

Skoleårskort (Hele skolen, gjelder ikke SFO) 30,- pr. pers.

Gruppeårskort (Hele barnehagen/SFO*) 50,- pr. pers.

Lærere/barn under 3 år i følge med betalende voksen Gratis

Barn under tre år i gruppe (kun gyldig ved forhåndsreservasjon) Gratis

http://www.vitensenteret.com/priser

Skrevet

Snik! :lur:

Barn/Skole gruppe (pr. pers./min. 6 pers.) 40,-

Voksen gruppe (pr. pers./min. 6 pers.) 60,-

Voksen 80,-

Barn 50,-

Familie (Inntil 5 personer) 210,-

Student/Honnør 60,-

Familieårskort (For fem personer, Inntil to voksne) 530,-

Familie halvårskort (5 pers., selges 2. halvår) 350,-

Skoleårskort (Hele skolen, gjelder ikke SFO) 30,- pr. pers.

Gruppeårskort (Hele barnehagen/SFO*) 50,- pr. pers.

Lærere/barn under 3 år i følge med betalende voksen Gratis

Barn under tre år i gruppe (kun gyldig ved forhåndsreservasjon) Gratis

http://www.vitensenteret.com/priser

Mente jo Nidarosdomen ;)

Skrevet

Hmm, så rart :sjenert: Jeg går bare inn hver gang jeg, er jo aldri noen som spør meg om billett?

Men jaja :fnise:

Gjest hogwash
Skrevet

Legg merke til at når du blir lærer (hvis jeg ikke husker helt feil) kan du gå gratis på vitensenteret ;)

Skrevet

Jippi :D

Og beklager, mente ikke å kuppe tråden :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, så rart :sjenert: Jeg går bare inn hver gang jeg, er jo aldri noen som spør meg om billett?

Men jaja :fnise:

Det pleier å være gratis inngang der i vinterhalvåret. Da har de åpent mellom kl12-14 hver dag med ingen omvisninger e.l. Kan være derfor:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...