Gjest Badabing Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Jeg skal en tur til Trøndelag om ikke så lenge, og får en dag i Trondheim. Det er lenge siden jeg har vært der, så jeg lurte på om dere har tips til hva jeg kan finne på?
Aviale Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Jeg har bare vært i Trondheim et par ganger, men du kan jo f.eks besøke Nidarosdomen (koster litt å komme inn, men jeg synes det var verdt det), Pirbadet eller Tyholttårnet. I toppen av Tyholttårnet er det en Egon-restaurant som snurrer rundt sånn at man har utsikt over nesten hele byen. Bare ikke legg veska i vinduskarmen, da forsvinner den etterhvert og du blir nødt til å løpe rundt hele greia for å finne den igjen Det er også fint å bare rusle rundt i sentrum, se på de fine trehusene, sitte på kafé på torget når det er fint vær og nyte folkelivet
marsy Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Bakklandet er jo flott, med de gamle trehusene, og små cafeer. Er været fint er det også flott å gå bort til uteserveringen på Solsiden. Gå ned til ravnkloa og kjøp helt ferske fiskekaker (eller reker i sommerlig vær) Ta noen øl og kanskje en konsert på Samfundet Middag på Credo 1
HedvigR Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Det koster da absolutt ingenting for å komme inn til Nidarosdomen? Er der inne hele tida. Hvis du liker å være litt "barnslig" synes jeg vitensenteret er kjempeartig!! Kafelivet på Bakklandet eller Solsiden er alltid koselig Hvis det passer med datoen kan det jo også hende du kan få med deg en fotballkamp? 1
Aviale Skrevet 9. april 2012 #5 Skrevet 9. april 2012 Det koster da absolutt ingenting for å komme inn til Nidarosdomen? Er der inne hele tida. (...) Hm, kanskje det bare har med sesong å gjøre? Begge gangene jeg har vært der, om sommeren, har jeg og de jeg reiste med måttet betale mellom 100 og 200 kr for å komme inn (husker ikke nøyaktig). Det er et par-tre år siden jeg var der sist, kanskje dette var noe de drev med før? Men bra det er gratis nå da, i alle fall For øvrig er jeg enig i forslaget om vitensenteret, det er artig om man er litt barnslig av seg
HedvigR Skrevet 9. april 2012 #6 Skrevet 9. april 2012 Hmm, så rart :S Må ha vært noe spesielt som foregikk der da, ellers har jeg klart å snike meg forbi betalingen hver eneste gang Og Vitensenter er så koselig
Gjest hogwash Skrevet 9. april 2012 #7 Skrevet 9. april 2012 Hmm, så rart :S Må ha vært noe spesielt som foregikk der da, ellers har jeg klart å snike meg forbi betalingen hver eneste gang Og Vitensenter er så koselig Snik! Barn/Skole gruppe (pr. pers./min. 6 pers.) 40,- Voksen gruppe (pr. pers./min. 6 pers.) 60,- Voksen 80,- Barn 50,- Familie (Inntil 5 personer) 210,- Student/Honnør 60,- Familieårskort (For fem personer, Inntil to voksne) 530,- Familie halvårskort (5 pers., selges 2. halvår) 350,- Skoleårskort (Hele skolen, gjelder ikke SFO) 30,- pr. pers. Gruppeårskort (Hele barnehagen/SFO*) 50,- pr. pers. Lærere/barn under 3 år i følge med betalende voksen Gratis Barn under tre år i gruppe (kun gyldig ved forhåndsreservasjon) Gratis http://www.vitensenteret.com/priser
HedvigR Skrevet 9. april 2012 #8 Skrevet 9. april 2012 Snik! Barn/Skole gruppe (pr. pers./min. 6 pers.) 40,- Voksen gruppe (pr. pers./min. 6 pers.) 60,- Voksen 80,- Barn 50,- Familie (Inntil 5 personer) 210,- Student/Honnør 60,- Familieårskort (For fem personer, Inntil to voksne) 530,- Familie halvårskort (5 pers., selges 2. halvår) 350,- Skoleårskort (Hele skolen, gjelder ikke SFO) 30,- pr. pers. Gruppeårskort (Hele barnehagen/SFO*) 50,- pr. pers. Lærere/barn under 3 år i følge med betalende voksen Gratis Barn under tre år i gruppe (kun gyldig ved forhåndsreservasjon) Gratis http://www.vitensenteret.com/priser Mente jo Nidarosdomen
Gjest hogwash Skrevet 9. april 2012 #9 Skrevet 9. april 2012 Mente jo Nidarosdomen Doh, det gjorde du selvfølgelig. Ikke helt ferdig med dagens første kaffekopp enda... Nidarosdomen: Voksen: 60,- Barn: 30,- Familie (2 voksne og inntil 3 barn): 150,- http://www.nidarosdomen.no/nb-no/besok+opplevelser/billettpriser.html
HedvigR Skrevet 9. april 2012 #10 Skrevet 9. april 2012 Hmm, så rart Jeg går bare inn hver gang jeg, er jo aldri noen som spør meg om billett? Men jaja
Gjest hogwash Skrevet 9. april 2012 #11 Skrevet 9. april 2012 Legg merke til at når du blir lærer (hvis jeg ikke husker helt feil) kan du gå gratis på vitensenteret
HedvigR Skrevet 9. april 2012 #12 Skrevet 9. april 2012 Jippi :D Og beklager, mente ikke å kuppe tråden
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #13 Skrevet 9. april 2012 Hmm, så rart Jeg går bare inn hver gang jeg, er jo aldri noen som spør meg om billett? Men jaja Det pleier å være gratis inngang der i vinterhalvåret. Da har de åpent mellom kl12-14 hver dag med ingen omvisninger e.l. Kan være derfor:) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå