Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjæresten min har ofte skikkelig tørre lepper. Hvertfall etter jeg har vært med han, og det har vært mye klining. Det er som oftest etter en stund det blir masse. Jeg tenker at kyssene våres hadde vært mye deiligere hvis han også hadde hatt myke lepper.. Jeg har ikke sagt at jeg bryr meg ellernoenting til han, har bare nevnt en gang ''du har skikkelig tørre lepper!'' og klint på litt leppebalsam uten noe hell. De er fortsatt tørre. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Jeg har lest at det kan være lite væskeinntak, så jeg prøver å få han til å drikke så mye vann som mulig, men han er ikke spesielt fan av vann.

Så, har dere noen tips til hva han kan gjøre for å få myke lepper?

De blir liksom sprukne og harde utover hele leppen, ekstra mye inni munnviken.. Er ikke akkurat særlig tennende, og fristende å kysse for å si det sånn.. Men siden jeg elsker han for den han er, så gir jeg egentlig faen i det når det kommer til kysset, så kysser han selvfølgelig fordeom..

Endret av Sophie Trine
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er død hud på leppene, så hjelper det ikke å bare kline på balsam. De tørre hudbitene må fjernes.

Jeg har et sett fra Mary Kay (men finnes helt sikkert fra andre merker også), som består av en skrubbekrem som først skal skrubbes på leppene, og deretter en balm som skal brukes etterpå. Viktig å fukte leppene med vann før skrubbing, og skylle alle skrubbekornene vekk etterpå.

En billigere løsning er å fukte en klut og skrubbe mot leppene, så de døde hudbitene løsner. Men jeg syns det er litt vondere enn skrubbekremen :) Lykke til!

Skrevet

Kjøp noe fettkrem på apoteket, type locobase eller rapair, klin på om kvelden før han legger seg ;) mykgjør veldig! Om han ikke vil bruke det er det ikke verre enn å ta på deg selv og kysse ham :fnise: men hadde nok vært en fordel å få skrubbet bort noen av de døde hudcellene først :)

AnonymBruker
Skrevet

Han kan bruke en gammel tannbørste for å skrubbe leppene. Anbefaler også Locobase fra apoteket. På dagtid så kan en lepepomade fra Mentholatum være tingen. Også fra apoteket.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elisabeth Arden eight hour cream, den vaselinaktige, jobber ute og opplever derfor tørre sprukne lepper, tar jeg den på er det som det blir lagt ett lunt teppe over-det er vekke innen 2 døgn.

AnonymBruker
Skrevet

Mentholatum fra apoteket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...