Chloe- Skrevet 1. april 2012 #1 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Jeg kjøpte en lignende brødboks for en måned siden, og har et problem: Brødet blir muggent over natta! Merker at temperaturen i boksen fort blir et par grader over romtemperatur. Har prøvd å sette lokket litt på skrå for å slippe inn mer luft, men det utgjør ingen forskjell. Har noen erfaring med slike aliminiumsbrødbokser? Bilde her. Endret 1. april 2012 av Chloe- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 1. april 2012 #2 Del Skrevet 1. april 2012 En brødboks bør ikke være lufttett, for da legger fuktigheten i brødet seg i boksen og hjelper til på forråtnelsen. Brødbokser i tre er som regel bedre for holdbarheten. Om det er den på bildet, skjønner jeg godt hvorfor brødet mugler så fort. Kjøp heller en i tre, eller bruk en stor kjøkkenskuff til brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 1. april 2012 #3 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Den desidert beste brødbøks er ei uthult bjørkestamme, med lokk fra samme stykke. Prøv å stikke noen hull i den, og noen småhakk i lokket, så den ikke blir potte tett, og legg dobbelt kjøkkenpapir i bunnen. Oppbevar den unna kjøkkenvask og kokesoner, der det finnes fukt. Endret 1. april 2012 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 1. april 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 1. april 2012 En brødboks bør ikke være lufttett, for da legger fuktigheten i brødet seg i boksen og hjelper til på forråtnelsen. Brødbokser i tre er som regel bedre for holdbarheten. Om det er den på bildet, skjønner jeg godt hvorfor brødet mugler så fort. Kjøp heller en i tre, eller bruk en stor kjøkkenskuff til brød. Den desidert beste brødbøks er ei uthult bjørkestamme, med lokk fra samme stykke. Prøv å stikke noen hull i den, og noen småhakk i lokket, så den ikke blir potte tett, og legg dobbelt kjøkkenpapir i bunnen. Oppbevar den unna kjøkkenvask og kokesoner, der det finnes fukt. Så kjedelig å måtte kjøpe ny da! Slike metallbokser er jo så fine! Og dyr var den også (det er naturligvis ikke den på bildet fra AliBaba da, har kjøpt min i butikk og den har en helt annen utsmykning). Dessuten ser jeg de til stadighet på andres kjøkkenbenker - rart jeg ikke har hørt om dette problemet før.. Men takk for råd begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 1. april 2012 #5 Del Skrevet 1. april 2012 Som du selv sier, ser du liknende utgaver hos folk. Kanskje deres enten er like dårlige, eller har bedre utskiftning av luft? Trolig er det nok å "bulke" kanten under lokket litt med ei nebbtang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 2. april 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 2. april 2012 Som du selv sier, ser du liknende utgaver hos folk. Kanskje deres enten er like dårlige, eller har bedre utskiftning av luft? Trolig er det nok å "bulke" kanten under lokket litt med ei nebbtang. Det skal jeg sannelig prøve! Hva tror du om å borre hull bakpå den også? Eller så selger jeg den bare på Finn.no, hihi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #7 Del Skrevet 2. april 2012 Vi har en slik metallboks.. kjøpt på Bohus mener jeg det var. Har aldri opplevd at brødet mugler.. eller engang, men da hadde vi glemt brød i den også dro vi på 4 ukers ferie.. DA var det mugla da gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 2. april 2012 #8 Del Skrevet 2. april 2012 Betre lufting og ein grundig vask med klorin vil eg foreslå. Når muggsoppen først har slått seg ned der og det stadig kjem nytt brød oppi har den gode levevilkår. La den stå open når det ikkje er noko i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå