Gå til innhold

Må bare få ut hvordan jeg tenker/har det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viste ikke helt hvilket emne je skulle legge dette i så tok det bare her.

Jeg må bare få ut litt ting å høre om det er noen som tenker som meg og som har forslag til litt ting og sånn.

"problet" mitt er at jeg ikke vet hva jeg vil med livet mitt. Jeg har egentlig ikke lyst til å ta noe utdannelse er ingenting jeg vil. Og jeg er ikke så glad i å gå på skole uten å ha gode venner i klassen som jeg kjente før jeg begynte på skolen, nå går jeg på skolen kjenne ingen godt, er bare sånn at vis noen sier "Hei" til meg så svarer jeg jo, men ikke noe mer. Skolen klarer jeg heller ikke å jobbe med, tar opp fag så tar bare to fag så jeg tenkte at dette kom jo til å gå fint ( betaler MASSE penger for det også). MEn jeg har rett og slett null motivasjon, jeg har nok av tid til å jobbe med skolen men det går bare ikke...:( Jeg synes ikke akuratt det er kjempegøy å sitte inne nesten heledagen å ikke ha noe å gjøre heller...ikke har jeg hobby eller orker trene spesielt mye. Tenker liksom over "hva er meningen med livet" Når de fleste sliter seg ut på en utdannelse og jobber så skal vi jo dø. Jeg vil gjøre noe jeg trives med i livet mitt, høres sikkert teit ut men tenk om jeg hadde brukt 7 år på å bli lege så hadde jeg død rett etter jeg var ferdig med utdannelsen...Hva hadde så hvert meningen liksom. Høres sikker ut som jeg vil ta livet av meg men det hadde jeg aldri gjort. Men ønsket mitt er å bli husmor da få en fantstisk mann og barn og bli rik eller ha god økonomi iallefall. Så er jeg egentli bare gla når jeg er med vennene mine, men det er ofte da men det er bare da jeg er litt lykkelig liksom. Er jeg hos mamma å de er jeg bare "deppa" klare liksom ikke å være glad, aner ikke hvorfor. Ikke gidde jeg å sitte oppe med de å finne på noe spiser som regel bare middag så går jeg på rommet mitt føler det er så dårlig stemning... baaahhhh ble langt dette her men måtte bare få ut hvordan jeg har det :P er 19 år gammel jente foresten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett og slett for mye fritid, der du sitter inne og tenker på sånne ubrukelige ting. Få deg en hobby og sett opp noen mål. Det må da være noe du synes kan være litt artig å studere? Det du gjør nå funker tydeligvis ikke for deg, så da kan det ikke skade å prøve noe annet.

Husk også at det er langt mer til studiene enn å bare utdanne seg til å kunne jobbe. Det er faktisk utrolig gøy å være student! Du kommer til å få så utrolig mange nye opplevelser, treffe masse nye mennesker og få deg venner for livet. :]

Skrevet

Ja det virker jo litt gøy å studere, men det er jo ingenting jeg vil :( også er jeg så lei av skole at jeg må ha etfrår til å bare jobbe med et eller aenet iallefall. Takk for svar :D

Skrevet

Hva med folkehøyskole? Det er bare sånne tullefag såvidt jeg har skjønt. Jeg har endel venner som tok et år der mens de prøvde å finne ut hva de ville med livet. Og felles for dem er at de hadde det jævlig artig :)

Eller så kan du kanskje jobbe litt, spare, og så reise? Reising er jo gøy, og gir deg samtidig et helt annet perspektiv på livet.. Det gjorde det i alle fall for meg!

Skrevet

Trist å høre at du ikke har det bra!

Om jeg skal gi det et tips så må det være at arbeidsinnsatsen din nå ikke matcher målene dine i det hele tatt. Dette vet du sikkert allerede, men vil råde deg til å bruke energi på å legge om livsstilen.

Å jobbe fremover høres nok ut som det lureste for deg akkurat nå. Kanskje får du en annen innstilling til skole/studering etter en periode i arbeidslivet også. Du får bruke dette som en motivasjon til å holde ut fremover, og prøve så godt du kan og ta deg sammen. Mestring og motivasjon hører tett sammen, og ofte er det dessverre slik at en må legge i hardarbeidet først og at motivasjonen først kommer senere. Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...