lille-lure Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Datteren til sambo er særdeles sær i matveien. Jeg tror ikke jeg kan lage mat som barn nå om dagen liker. Jeg trenger tips fra dere med barn på rundt 12-13 år. Hva spiser dere i helgene. ?
Adalin Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 (endret) Det er litt vanskelig å svare når du ikke skriver hva du vanligvis bruker å lage, men taco, chicken tandoori og hjemmelaget pizza faller sikkert i smak Forresten, hvorfor spør du henne ikke om hva hun liker? Endret 31. mars 2012 av facepalm
Gjest O___o Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Taco. Slår aldri feil. Og de som er allergiske/ikke liker enkelte ting - kan selv passe på det
Gjest Annaires Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 De fleste jeg vet om på 12-14 år spiser det samme som oss voksne. Det meste. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 Mine barn spiste det vi spiste, men koteletter, kjøttkaker i brun saus, fiskekaker, fiskegrateng, pasta bolognese, hjemmelaget pizza, stek var kanskje vinnerne. Ellers gikk kokt eller stekt fisk, fårikål, kylling (spiser ikke det selv mer) også ned på høykant. Hva lager du og hva liker barnet? Kanskje det er en form for trass hvis du er den nye dama til barnefar? Overse det og lag det du kan og det du liker, men spør barnet hva hun synes dere skal lage. Kanskje dere kan lage noe sammen. Har hørt at en nevø av meg mislikte sterkt det den nye dama til faren lagde, det gikk i ris (aldri poteter eller fisk) og kyllingretter.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #8 Skrevet 2. april 2012 Et så stort barn spiser det det får servert. Og med mindre det har en spiseforstyrrelse vil det ikke sulte ihjel. Jeg var selv rimelig kresen i kosten i oppveksten og har gått fra bordet sulten etter mang en middag (ikke spiste jeg mat med "rål" i, det vil si at jeg ikke spiste ikke-jevnete supper, ikke var jeg glad i hverken kjøtt eller fisk og kokte poteter er til dags dato noe av det verste jeg vet, så jeg gjorde det ikke spesielt enkelt for foreldrene mine, som hadde dårlig råd og dermed ikke kunne trylle veldig på kjøkkenet). Men jeg lærte meg tidlig at man spiser det man får servert. Eller man lar være, men gjør gode miner til slett spill og klager dermed ikke over sult når man går fra bordet uten å ha spist det man har fått servert. Det skal da sies at vi spiste middag halv 4 også var det kveldsmat kl 6 da jeg var liten og noe senere da jeg ble større.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 2. april 2012 #9 Skrevet 2. april 2012 Alle barn er forskjellige, så her må du spørre henne. Jeg var kjempekresen som barn, men som 15-16 åring spiste jeg plutselig alt.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #10 Skrevet 2. april 2012 Da jeg ble samboer med dine og mine barn, alle i tenårene, så ba jeg alle skrive opp middagsmat de likte og dersom det var noe som var absolutt uspisbart i deres øyne. På den måten fikk jeg en grei pekepinne på hva som alle spiste. Vi tok ikke bestandig hensyn til denne lista, men ofte.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #11 Skrevet 2. april 2012 Hun får delta selv da, om hun ikke liker det hun får servert. Jeg hadde aldri funnet meg i å lage taco, pizza og denslags til hver eneste middag hvor hun skulle spise hos oss bare fordi hun er kresen i matveien. Da får hun heller google seg frem til en passende sunn oppskrift som høres akseptabel ut for hele familien, og så får hun delta i matlagingen selv. Vil hun ikke det, får hun gå sulten fra bordet.
lille-lure Skrevet 3. april 2012 Forfatter #12 Skrevet 3. april 2012 Det som ikke blir spist opp kan variere, men det som er fy fy er tomat (små biter), paprika, løk, champingjong, og alt annet hvor det ikke er tydelig hva maten inneholder. Helst spagetti, kjøttdeig og ketchup. Kanskje en pizza, men da skal det være den faste med skinke og pepperoni og ikke noe annet på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå