Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal på rorbuferie i Lofoten juni -04. Noen som kan anbefale oss severdigheter, spisesteder, overnatting, strender osv. ALT er av interesse.

Skrevet

Kjenner noen som leide sykler og syklet Lofoten rundt. Var visst helt fantastisk og veldig godt tilrettelagt.

Skrevet

Vi bodde en natt i rorbu på Å i sommer.

Ble litt skuffet, for rorbua var ganske dyr og den var ikke noe koselig. Den så ut som en dårlig hytte, ikke noe gammel stil eller noenting.

Tror vi betalte 850,- pr natt og da måtte vi ha med sengetøy og vaske rorbua etterpå...

Det finnes masse info på internett.

Lofoten er helt fantastisk. Lyset der er helt spesielt! Å bruke sykkel høres ut som en god idê.

Skrevet

Lofotmuseet i Kabelvåg er et must!

Der er det:

- Historisk museum

- Galleri Espolin, med mange utrolig flotte bilder av Kaare Espolin Johnson

- Lofotakvariet (spesielt artig dersom dere har med barn, men jeg har bare vært der med voksne, og vi storkoste oss)

Av spisesteder kan jeg anbefale Du Verden Restaurant i Svolvær.

God tur! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Lofoten er flott, men husk varme, vindtette klær og regntøy for været skifter veldig fort og vinden kan være fryktelig sur.

Du må komme deg helt ut til Å uansett om du sykler eller kjører bil. Jeg kan love deg at du kommer til å bruke mye lengre tid dit enn du vil tro, for du kommer sikkert til å stoppe ørten ganger langs veien for å ta bilder. Det gjorde ihvertfall vi. Utsikten er fantastisk de aller fleste steder. Mange koselige små fiskevær underveis.

Leknes er et større sted, men det synes jeg ikke var noe koselig sted i det hele tatt. Kjør forbi!

Du skriver ikke noe om hvordan du skal komme deg dit eller komme rundt. Et godt alternativ er å ta Hurtigruta fra Bodø til Stamsund, mener det tar omtrent 4 timer. Det går også ferje fra Bodø til Moskenes.

Skrevet

Enig med Nilma i at Kabelvåg er et must. Dessuten er vikingmuseet på Borg og sentrum av Svolvær verd å få med seg.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Du bør ta alle sideveiene for deg!

Jeg kan da garantere deg et opphold du aldri kommer til å glemme. De vakreste stedene er ikke merket av på turistkartene.

For å se midnattssolen bør du reise til Eggum eller Utakleiv.

Gjest Ingeline
Skrevet

Å ja. Eggum er et fantastisk sted. Dra for all del dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...