lydi Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Er det noen som vet om den enhetlige jordmorutdanningen det var snakk om for noen år siden vil komme i gang, og evn når??
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Enhetlig jordmorutdanning? Hva søren er det? 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 Mener du master i jordmorfag? De har fått det på Høgskolen i Vestfold i alle fall.
lydi Skrevet 1. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2012 Enhetlig jordmorutdanning? Hva søren er det? enhetlig jmutdanning er at man ikke trenger sykepleien i bunn, men går et løp over 4 (el 5år) for å utdanne seg direkte til jordmor. var en del snakk om dette for noen år siden, flere andre land har denne utdanningen. blir mer profesjonsretta når alt i studiet omhandler det som er relevant for jordmoryrket.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 Jeg tror ikke du kan regne med at det skjer med det første, du blir nok ferdig jordmor før det. De har brukt lang nok tid på å sette i gang master.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Det kommer ikke til å skje på laaang tid, om det vil skje. De er fornøyde med ordningen som den er i dag og jeg er enig. Det er veldig greit å være sykepleier og ha jobbet som det først. Da får man trent seg opp på det kliniske blikket og ha prøvd å stå i situasjoner med mye ansvar og stress. For all del, men blir nok en god jordmor uten å være sykepleier først. Men jeg tror man blir flinkere til å se andre ting også, som sykepleier i bunn. I Danmark kan man gå en ren jordmorutdannen, men jeg vet ikke om du får autorisasjon her i landet etter å ha gått der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå