Gjest Ts Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Jeg var med barnet mitt på lekeplassen, og det var endel andre barn der. Plutselig ser jeg en litt eldre jente som går bort til sønnen min og sier noe. Han kommer så bort til meg og sier at hun hadde sagt at han skulle gå vekk derfra. Hva sier man til sånt? Jeg håndterte det på min måte, men er nysgjerrig på hva andre hadde gjort/sagt i denne sammenhengen? Ps. Begge barna er under 5 år.
Kittykat Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 (endret) Jeg hadde sagt at det skal ikke han bry seg om og at det er ikke jenten som bestemmer over lekeplassen. Så hadde jeg latt det være med med, men hadde jenten sagt det igjen til han flere ganger, så hadde jeg snakket med henne. Jeg sier til mine barn at de bare skal overse sånne personer ( det er en del av de i nabolaget ), og ikke bry seg. Endret 31. mars 2012 av Kittykat 2
makkapakka Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Jeg hadde sagt at det skal ikke han bry seg om og at det er ikke jenten som bestemmer over lekeplassen. Så hadde jeg latt det være med med, men hadde jenten sagt det igjen til han flere ganger, så hadde jeg snakket med henne. Jeg sier til mine barn at de bare skal overse sånne personer ( det er en del av de i nabolaget ), og ikke bry seg. det sier jeg også til min, men jeg ser likevel at han er lei seg. En i klassen hans er rene djævelungen kan finne på å mobbe barnet mitt når han har flere med seg, for så å komme helt "nede" og spør om barnet mitt vil leke fordi han ikke vil være alene.. phøy skulle vært voksne som "tok den".
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Jeg synes det er veldig riktig å si at barnet ikke skal bry seg om de som sier sånt, i tillegg at jeg og synes det er rett å si til barnet at man faktisk har lov til å ikke leke med de som er slemme. Ift. ditt barn makkapakka - vil barnet ditt leke med den slemme ungen? Jeg hadde nemlig bedt foreldrene holde drittungen sin unna mitt barn til de hadde lært han/hun at mobbing ikke er lov.
makkapakka Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 Jeg synes det er veldig riktig å si at barnet ikke skal bry seg om de som sier sånt, i tillegg at jeg og synes det er rett å si til barnet at man faktisk har lov til å ikke leke med de som er slemme. Ift. ditt barn makkapakka - vil barnet ditt leke med den slemme ungen? Jeg hadde nemlig bedt foreldrene holde drittungen sin unna mitt barn til de hadde lært han/hun at mobbing ikke er lov. Det har fristet mer enn engang og jeg har sagt til min at han ikke trenger å leke med han, mens min sier at du mamma "hvis jeg er snill mot han blir han sikkert snill til slutt også" jeg tviler på at den filosofien kommer til å virke. Så vet jeg at denne mobberen er veldig psykisk svak, griner hele tiden..
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #6 Skrevet 31. mars 2012 Det har fristet mer enn engang og jeg har sagt til min at han ikke trenger å leke med han, mens min sier at du mamma "hvis jeg er snill mot han blir han sikkert snill til slutt også" jeg tviler på at den filosofien kommer til å virke. Så vet jeg at denne mobberen er veldig psykisk svak, griner hele tiden.. Men hva om barnet begynner å mobbe en som ikke sier det? En som tar seg nær av det og får problemer i ettertid fordi han/hun ble mobbet? Fatter ikke hvorfor du ikke bare tar en telefon eller en samtale med disse foreldrene - det kan godt hende de ikke vet at barnet gjør det.
Gjest O___o Skrevet 31. mars 2012 #7 Skrevet 31. mars 2012 Jeg hadde pratet med den andre ungen. " Vend det andre kinnet til "- er en god tanke. Men let's face it. Det løser ingenting. Å dra lange taler om " de barna som mobber - gjør det fordi de har det vondt/fælt/ikke har det bra med seg selv" fungerer ikke.
Teriyaki Skrevet 1. april 2012 #8 Skrevet 1. april 2012 Hjalp i alle fall ikke meg at han som mobbet meg og gjorde at jeg løp fort hjem etter skolen for å unngå han, ikke hadde det bra hjemme. Litt usikker på hvordan jeg kommer til å håndtere sånt, så har i grunn ikke mer å tilføye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå