Gå til innhold

Flate dunjakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vasket 3 dunjakker og 1 gåsedunsdyne i vaskemaskinen - dynen for seg selv. Alt ble flatt! Unntatt den ene dunjakka, som faktisk er den billigste...Prøvde å ta dem i tørketrommel med 2 sånne "tørkeballer" i trommelen , men jakkene og dynen er fortsatt like flat :(

Noen tips for å fikse jakkene og dynen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La jakkene tørke godt opp først, slik at duna ikke er våte. Så kjører du flere omganger i tørketrommel med iallefall to-tre tennisballer i. Da skal du klare å slå løs duna igjen.

Jeg har vasket en del dyner og jakker med åra, og denne metoden slår aldri feil.

Lykke til:-)

Skrevet

Takk skal du ha Zellica :) Da lar jeg dem tørke , og så få tak i noen tennisballer :) Godt å høre at det er håp! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar det i tørketrommelen i sammen med 3 tennisballer. Jeg bruker ikke tøymykner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har har et par skikkelig store dunjakker med masse dun, og da blir tennisballer for små til å klare å banke opp duna, så da bruker jeg faktisk en sko.... Ikke en av skinn selvfølgelig, men en sandal eller en tøysko....

Jeg har faktisk aldri ventet til jakkene er tørre, men putter de i tørketrommelen våte... Fungerer helt fint :)

AnonymBruker
Skrevet

må tørke dem leeeeenge, helst på lav temp om du kan velge det. er snak omm mange timer før de er skikkelig tørre!

og heretter bær du absolutt vaske en i slengen. de blir tunge når de er våte så de trykker hverandre flate.

Skrevet

Takk skal dere ha! Nå er den ene dunjakken så god som ny - nr 2 er i trommelen nå :) Ja tenker nok at jeg skal bare ta en om gangen i fremtiden :( Har jo vasket dunjakker før, men ikke opplevd at de ble sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...