AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Datteren til min kjæreste skal konfirmeres nå. Hvor mye penger bør jeg gi i gave? Jeg er bedt og skal være gjest i konfirmasjonen. Jeg bor ikke sammen med kjæresten min så vi gir ikke gave sammen. Veldig vanskelig dette synes jeg. Noen tips?
Gjest Annaires Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 (endret) Jeg ville kjøpt et smykke el.l til rundt tre-fire hundre. Med tanke på at du "bare" er kjæresten til pappa, å ikke samboer el.l Endret 31. mars 2012 av Annaires
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Jeg hadde gitt en tusenlapp eller to, men det avhenger selvfølgelig av hvor lenge dere har vært sammen, hvor mye kontakt du har hatt med barnet, osv. 1
Gjest Starlit Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Pengegaver er alltid kjekt det også Jeg hadde nok gitt 200+ ,- 2
liv Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 (endret) Ville gitt 500.- om du har helt grei økonomi da. Om ikke ville jeg kjøpt et smykke eller noe sånt Endret 31. mars 2012 av liv
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #6 Skrevet 31. mars 2012 Vi har vært kjærester i ca 5 år og treffer datteren hans i alle ferier og litt innimellom ellers. TS
Gjest Annaires Skrevet 31. mars 2012 #7 Skrevet 31. mars 2012 Da ville jeg lagt meg på mellom 500-1000kr. Et fint smykke, eller penger. 2
Gjest badeand1 Skrevet 31. mars 2012 #8 Skrevet 31. mars 2012 Ville ikke gitt smykke om du er usikker på om hun bruke det eller ei.
Gjest Annaires Skrevet 31. mars 2012 #9 Skrevet 31. mars 2012 Ville ikke gitt smykke om du er usikker på om hun bruke det eller ei. Regner jo med at hun kjenner jenta etter 5år. Og når man gir tips her, så tenker man vel ut i fra hva man selv ble glad for? Eller... Også kan det jo heldigvis byttes
Gjest badeand1 Skrevet 31. mars 2012 #10 Skrevet 31. mars 2012 Regner jo med at hun kjenner jenta etter 5år. Og når man gir tips her, så tenker man vel ut i fra hva man selv ble glad for? Eller... Også kan det jo heldigvis byttes Man kan bare bytte det til et annet smykke? Hvis jenta ikke bruker smykker i det hele tatt liksom. Men ja, regner med at TS kjenner henne såpass.
Gjest Annaires Skrevet 31. mars 2012 #11 Skrevet 31. mars 2012 Man kan bare bytte det til et annet smykke? Hvis jenta ikke bruker smykker i det hele tatt liksom. Men ja, regner med at TS kjenner henne såpass. Det er da mye forskjellig i en gullsmedforetning da Ikke bare smykker.
Gjest badeand1 Skrevet 31. mars 2012 #12 Skrevet 31. mars 2012 Det er da mye forskjellig i en gullsmedforetning da Ikke bare smykker. Tenkte ikke på det...
Gjest O___o Skrevet 31. mars 2012 #13 Skrevet 31. mars 2012 Jeg hadde gitt 500/1000,- Eller noe i den prisen jeg visste hun ville ha
-stina Skrevet 1. april 2012 #14 Skrevet 1. april 2012 Jeg ville tenke at det hadde vært mest naturlig at du og kjæresten ga en gave sammen, siden dere har vært sammen såpass lenge.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #15 Skrevet 1. april 2012 For meg høres det helt rart ut at dere ikke gir noe sammen etter så mange år, uansett om dere bor sammen eller ikke. Vet mange gir egen gave fra mor og far, selv om de ikke er sammen lengre, men jeg syns ikke om sånt! Jeg har skilte foreldre selv, og til konfen fikk jeg gave fra mamma og hennes kjæreste, og fra pappa og hans kjæreste. Noe annet ville bare vert rart! Jeg hadde absolutt ikke ville hatt et smykke fra pappas kjæreste!!!!! Tror ikke jeg hadde brukt det uansett hvor mye jeg hadde likt det, for det føles feil! På samme måte som det føltes HELT feil når en felles kompis av meg og sambo kjøpte smykke i gave til meg en bursdag...han ville bare takke for all hjelp vi hadde gjort for ham siden han hadde en sykdom som gjorde at han trengte litt hjelp innimellom, men for meg ble det bare heeelt feil å få et smykke med noen som ikke er nærere meg enn det Så det jeg hadde gjort her var å bli med på mannens gave. Og er det en felles gave med mor, ja så burde alle bli innbaket i den! (hennes kjæreste også om hun har)
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2012 #17 Skrevet 1. april 2012 Vi har vært kjærester i ca 5 år og treffer datteren hans i alle ferier og litt innimellom ellers. TS Da ville jeg gått for det jeg skrev, med en tusenlapp eller to. Hilsen #2.
strawberry Skrevet 1. april 2012 #18 Skrevet 1. april 2012 Når dere har vært sammen såpass lenge, ville jeg sett på det som naturlig at du og faren gav sammen. Men om dere absolutt skal gi hver for dere, gi penger eller en annen gave. Et smykke ville jeg ikke gitt. Summen ville vært 500-1000 om det var jeg som skulle gi. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå