Gå til innhold

Kan noen anbefale eller fraråde sted å kjøpe brudekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden de fleste steder har fine kjoler (finst det stygge brudekjoler?) er jeg opptatt av å kjøpe den et sted hvor servicen er god. Synes det er en stor begivenhet å kjøpe brudekjolen så jeg vil ikke kjøpe den hos noen som er sånn høye på pæra og sånn som jeg har inntrykk av at brudesalonger ofte er.

Jeg vil sette pris på egne erfaringer. Har sett helt teite innlegg hvor man- kanskje det er konkurrenter- skriver helt usaklige ting som de har hørt om at noen har opplevd. Sånne "argumenter" kommer jeg til å overse totalt, det erbare for dumt.

Var det noe som var positivt eller negativt med stedet du kjøpte din kjole?

Og har noen erfaring (EGEN) med å kjøpe kjole over internett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Trøndelag:

Jeg kjøpte min brudekjole hos EvaBrud i Trondheim (Heimdal) og har ikke noe negativt å si om denne forretningen.

Jeg var også innom Vitabella i Stjørdal, og fikk kjempegod hjelp der også, men fant ikke drømmekjolen der.

Så de to har jeg vært hos, og kan bare skryte av dem begge!

*klem*

Skrevet

I Haugesund:

Styr unna 'Aud's brudealong' - værste service eg har vore ute for! Prøvde å 'prakke' på meg dei siste kjolane dei hadde fått inn, og då eg sa kva eg ville ha, fortalde dei meg at 'nei, så enkel kjole får du ikkje her - då må du vente til neste gong du skal gifte deg!' :o

Heldigvis fann eg ingenting eg likte der - ville ikkje handla med dei UANSETT!

'Amor' hadde derimot veldig koseleg og serviceinnstilt betjening. Men ikkje det mest profesjonelle eg har vore borti...

I Bergen:

Brudehuset er absolutt fantatiske, synst eg. Kjempeservice, veldig peiling, og dei tek veldig hensyn til deg og dine ynskje. Fekk eit svært godt inntrykk av dei - alt var organisert og profesjonelt, og kunden stod verkeleg i fokus!

(Glad eg fann draumekjolen der! :wink: )

Kikki's er veldig lite og trangt, og ho som ekspederte då eg var og kikka, var veldig påståeleg, i tillegg til at ho rakka ned på andre i same bransje, fordi dei ikkje var gode nok... Likar ikkje sånt...

Skrevet

Jeg har kjøpt min kjole på miranda på Bikubå i hillevåg. Har vært litt uheldig, men det har lite med butikken å gjøre, heller leverandøren. De fikk tilsendt feil kjole... Dvs. rett kjole men feil farge... Den rette kjolen kommer (forhåpentligvis) i løpet av en måneds tid... Servicen er ok der, ikke noe mer eller mindre...

Men Brudesalongen på Madla har kjempe service! Veldig hjelpsomme, positive og ærlige. Men de hadde ikke drømme kjolen ...

Lykke til med letingen!!!

Skrevet

Er så langt veldig fornøyd med hjelp og service hos Kristins Brudesalong i Lillestrøm :P

Skrevet

Kristins brudesalong hadde god service. Var der en hverdag klokken fem og da var det bare meg der. Litt deilig det også.

Jeg bestillte kjolen min hos www.lisenett.no Hun er utrolig rask til å svare på mail og henvendelser, og svarer hyggelig på alle bridezilla-mailene jeg sender :wink: Desverre har hun sluttet å importere kjoler tror jeg, nå er det hvetfall kun skreddersydde på sidene hennes. Skal bestille sko hos henne også.

Skrevet

Brudekjoleformidlingen i Bergen :D :D :D :sjarmor:

Skrevet

Har kjøpt kjolen min på Brudespesialisten i Drammen, og har bare positive ting å si om dette stedet!

Skrevet

Jeg bestilte brudekjolen min fra www.bryllupsweb.no (som er webshop'en til Vitabella i Stjørdal), og har fått helt super service hele veien. Raske svar på henvendelser, og fikk tilsendt underskjørt, flere tiaraer, flere par hansker osv osv sammen med kjolen, slik at jeg kunne prøve det hele i ro og mak.

Undertøyet mitt (torsolett og truse) kjøpte jeg hos Christiane i Oslo (som vel nå er nedlagt - flyttet til Tjøme? www.christiane.no).

Skrevet

Kjøpte min Pronovias-kjole på Brudekjolen i Oslo, og har så langt vært veldig fornøyd. Men hadde hørt en del negative ting om dem tidligere, men det har ikke jeg opplevd noe av. Var innom Christiane da de hadde butikk ved Aker Brygge, fikk også god service der. Men syntes det var flere og flottere kjoler på Brudekjolen.

Skrevet

Jeg leide kjole hos Elses brudesalong i Askim, og var vel stort sett fornøyd. Var innom de fleste stedene i Østfold, og det var her jeg fikk best service fra starten av. Sydama var litt uheldig med den ene skulderen på kjolen min, så på noen av bildene kan man se at det er en liten "skrukk" der, men det var sikkert ingen andre som la merke til det enn mamma og jeg som så det da vi studerte hele kjolen nøye...

Salongen i Fredrikstad fikk jeg helt hakeslipp av! Dama vi traff der klarte bare ikke å forstå at jeg ville ha den typen kjole som jeg beskrev, det var jo "såååå umorderne" med kjole som hadde noe over skuldrene. Alt skulle våre kun "rett over", det at jeg ville ha armer eller i alle fall en liten stropp over skulderen kunne hun bare ikke fatte. Så der gikk vi fort ut igjen...

I salongene i Oslo (som jeg startet i) følte jeg at jeg fikk dårlig og useriøs service fordi jeg ikke ennå hadde noen som helst peiling på hva slags kjole jeg ville ha. De var vist ikke vant til at noen kom dit og ikke hadde en klar mening om hva slags kjole man ville ha.

Skrevet

Takker for veldig skikkelige svar. Var ikke alle som hadde nevnt noen grunner da men... Var litt redd jeg startet en ny dum tråd som bare ble usaklig og sånn, men dere er flinke :D

Mere, mere! Tror jeg må reise på Norgesturné for å finne Kjolen jeg :D

Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min hos Brudespesialisten i Drammen, og til nå er jeg veldig fornøyd med servicen! :D Jeg syns de er hyggelige, hjelpsomme, tar seg god tid og er absolutt ikke "høye på pæra"! I tillegg fikk jeg kjøpe MS-kjolen min til salgspris til tross for at salget da ennå ikke hadde startet. Det syns jeg var veldig god service!

Skrevet

Kan også anbefale Brudekjoleformidlingen i Bergen. Virker som de strekker seg langt for kundene:

Da eg var der hadde ho eg møtte feber og influensa og måtte bare sitte på en stol, men ho brøt ikke avtalen, og eg fikk all den servicen og hjelpa eg trengte.

:D

Skrevet

Jeg (forlover) har vært med min venninne (brud) til Kristins Brudesalong på Lillestrøm og er virkelig fornøyd med servisen. Der vil jeg selv henvende meg den dagen jeg skal gifte meg.

Skrevet
Salongen i Fredrikstad fikk jeg helt hakeslipp av! Dama vi traff der klarte bare ikke å forstå at jeg ville ha den typen kjole som jeg beskrev' date=' det var jo "såååå umorderne" med kjole som hadde noe over skuldrene. Alt skulle våre kun "rett over", det at jeg ville ha armer eller i alle fall en liten stropp over skulderen kunne hun bare ikke fatte. Så der gikk vi fort ut igjen...[/quote']

Hvem salong i Fredrikstad var dette? Bruden i Fokus på torvet?

Skrevet

Jeg har bare positive erfaringer med Kristins på Lillestrøm. Jeg har vært der sikkert tjue ganger, alltid fått prøve så mye jeg vil, frem og tilbake, utmerket sørvis, snille damer og stort utvalg.

Endte opp med å kjøpe kjolen min der, hele to ganger..... :ler:

Skrevet

Nja. I halvparten av tilfellene var det modellene som så ut som de var dratt opp av fem år gamle graver. Det som dukker opp på catwalk'en blir er forsterket ti ganger i forhold til det som faktisk kommer i salg. Og mange av dem var faktisk veldig stilige, gitt rette omstendigheter. Det er jo ikke alle som gifter seg i en trist norsk kald grå kirke. "Business meeting" skulle jeg glatt gått med om jeg i moden alder hadde giftet meg borgerlig. "Napkinhead" var kjempefin.

De med blomster på er jo bare kjoler, ikke brudekjoler.

Har sett den siden der før men har kommet fram til at hun som lager den må være det mest sneversynte vesenet ever.... men ok, alt er ikke LIKE pent. Men derfra til stygt er et langt steg og det skal jaggu mye til før noen blir stygge i en brudekjole. Da må de se helt forferdelig ut fra før!

Skrevet

UNIK BRUDESTUDIO! De har SÅÅÅÅ mye lekkert, og er kjempetrivelige. Jeg er så langt veldig fornøyd med dem. Samtlige kjoler er stilrene og enkle, uten masse glitter og styr, så du ikke ender med å se ut som ei 80-talls disco-kule. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...