Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste mnd spist lite godteri, maks to biter sjokolade og litt chips ca annenhver uke. Spiser sunt i hverdagen. Men i dag sprakk det totalt; har hivet i meg 4-5 hveteboller, og masse smågodt samt et halvt brød (grovbrød med spelt). Har ellers spist normalt, frokostblanding og fiskekaker til middag. Pga denne godterispisingen sitter jeg nå og er superkvalm samt veldig oppblåst. Kan dette gjøre utslag på vekten? Slanker meg, har gått ned ganske mange kg på noen mnd. Kan dagen i dag ødelegge for vektnedgangen, eller går det greit når dette ikke har skjedd før? Som sagt spiser jeg sunt til hverdags og aldri godteri.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint. Unner man seg ikke noe ekstra en gang i blant så går det ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så går det ikke an å slanke seg, mente jeg.

Skrevet

Så lenge du spiser sunt 90% av tiden, spiller ikke slike sprekker noen nevneverdig rolle med tanke på vektnedgang. Da jeg gikk på diett spiste jeg omtrent hva jeg måtte ønske ca. èn dag i uken for psykens skyld - for å føle at jeg ikke måtte gi slipp på noe. Gikk likevel ned til ønsket vekt over tid. Det snakkes dessuten mye om kroppens tilpasningsdyktighet med tanke på kaloriunderskudd, og slike dager/økt kaloriinntak kan hos noen være hjelpsomt ved vektnedgang.

En ulempe ved slike sprekker kan være at vekten viser et høyere tall dagen/dagene etterpå - men dette er ikke fettvekt, og må ikke mistolkes dithen. Dette forsvinner så snart man kommer tilbake til sitt sunne matmønster.

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar :) Trodde jeg måtte spy tidligere, var kjempekvalm! Men bedre nå. Har aldri sprukket slik før, så dette blir første og siste gangen. Klarte heller ikke å la være å veie meg, 2 kg mer enn vanlig, men det er kanskje ikke så rart etter alt jeg har proppet i meg :fnise: Regner med vekten er normal igjen etter et par dager, eller?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen? Fremdeles oppblåst i dag og 2 kg mer enn jeg pleier :-(

AnonymBruker
Skrevet

Gi det en dag eller to til, du har mange meter med tarmer som denne "fadesen" må lirke seg gjennom. :gjeiper: Det går nok bra! Gå deg en times tur, så får du litt mer fart på sakene (og bruker noen kalorier).

AnonymBruker
Skrevet

Du er sikkert oppblåst av vann og luft. Snart popper ballongen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Okei håper det :-) Skal gå en times tur med hunden, er en del bakker der. Bør jeg spise frokost før? Er fremdeles mett fra i går. Har ikke så god greie på dette :-P

Skrevet

Det tar noen dager før det stabiliserer seg.

Jeg veier to kilo mer i dag enn på fredag. Det er fordi jeg spiste MASSE godteri på fredag, og litt i går, og fordi jeg har mensen. Men jeg veier jo ikke egentlig to kilo mer. Det er helt umulig. Det er vann, det er at jeg hadde mye høyere inntak et par dager...det er mye som spiller inn. På fredag igjen vil jeg være nede på normalen, sannsynligvis før.

Jeg har gått ned over 10 kilo med å ha vill kalorifest én dag i uka i tillegg til å ellers spise sunt og trene. Da bør man ikke veie seg før det har gått noen dager og ting har stabilisert seg igjen. Ha én fast veiedag, ikke vei deg hver dag, for det skjer endringer hele tida.

AnonymBruker
Skrevet

Klokken er 11 og du skal være i aktivitet så ja, du bør spise frokost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...