Gå til innhold

Hudproblemer; grov, delvis blank - generelt ubalanse.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huden min har vært i ulage lenge, og det er ikke grunnet produkter(alene iallefall). Jeg har forsøkt alt fra Decleor/MD/Jan Marini/Exuviance til apotekmerker/jojobaolje/rose hip oil - og andre diverse oljer.

Før(inntil for noen uker siden) fikk jeg konstante utbrudd med milier på hele kinnet - og det roet seg endel når jeg begynte på nattlysolje.

Men fortsatt oppfører huden min seg merkelig;

- Blank - selv om den er veldig tørr(vanlig fuktighetskremer beregnet på normal-tørr hud gir ikke nok fukt)

- Sensitiv

- Grov, akkurat som porene er blitt mye større, og spesielt i pannen kan jeg se denne "grovheten".

- Masse små "mini-milier" - såpass små at de ikke er synlige på avstand, men om jeg står nærme speilet ser jeg massevis av disse mini-miliene, tett i tett uavhengig om jeg bruker sminke eller bytter merker. De er så små at de ikke lar seg klemme ut.

Det er altså ikke klassisk akne-hud, ei heller klassisk tørr hud. Bruker jeg produkter for kombinasjonshud blir det verre pga fukt/fettmangel.

Responderer litt bra på glykolsyre i produkter, men det er veldig kortvarig. Det gir finere hud, men ingenting skjer med miliene.

Hva i alle dager kan dette være - og hva kan hjelpe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...