Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har forslag til en god ansiktsolje? Gjerne en som roer ned huden og gir masse fukt. Det bør helst ikke være en helt ubehandlet olje (altså en sånn som kjøpes i helsekost og kan spises) - jeg er helst ute etter en som er laget spesielt for bruk i ansiktet, fra et "skjønnhetsmerke", hvis dere skjønner hva jeg mener :-)

Har prøvd Decleor sine, men jeg klarer bare ikke den lukta, så gjerne andre forslag enn derfra ;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Clarins sine har fått ganske gode tilbakemelding på Makeupalley og diverse tester.

Tror den sandalwood er for veldig tørr hud - og de har andre for mer normal hud/fet hud etc.

Men, de inneholder også eteriske oljer - noe som betyr lukt. Dog, når jeg testet de på hånden forsvant lukta fortere enn med Decleor sine.

Tror neppe du finner en uten lukt om du vil ha de "spesiallagde" fra skjønnhetsmerker.

AnonymBruker
Skrevet

Hm, kanskje Clarins sin er verdt å prøve! Føler at jeg trenger noe jeg bare kan "marinere" huden med når den er tørr og sår. Med Decleor sin må jeg være så fryktelig forsiktig med mengden, kan ikke bruke mer enn 3-4 dråper (noe som blir litt for lite for min del), ellers blir den brukt opp så fort. Skjønner at de fleste er med lukt/eteriske oljer, og det går greit, det er bare akkurat den Decleor-lukta som jeg ikke er så fan av. Det går greit da, for lukta varer jo ikke SÅ lenge, men foretrekker kanskje litt annen lukt. Var på apoteket og testa en fra REN, og den lukta ikke så verst (rose eller noe sånt), men lukta var ALT for sterk, så det ble ikke kjøp. Men takk for tips, andre kan gjerne komme med flere :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jojoba ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jojoba har jeg hørt så mye fælt om, så tror nok ikke jeg kommer til å teste det. Flere forslag? :)

Skrevet

Silky Rose Serum fra Linda Johansen er det desidert beste jeg har prøvd.

Min lenke

AnonymBruker
Skrevet

Silky Rose Serum fra Linda Johansen er det desidert beste jeg har prøvd.

Min lenke

Den var sviiindyr! 799 for 30 ml....!

Hva inneholder den av oljer/eteriske oljer?

TS: Jeg tror nok du overvurderer virkning av disse sammensatte oljene - det er massevis man kan bestille langt billigere på eksempelvis Iherb med ulike sammensetninger.

Jeg har prøvd både Decleor/jojoba/rose hip oil(de to sistnevnte er jo milevis billigere) - og jeg merker overhodet ingen forskjell.

På Iherb og andre sider kan man også kjøpe flere baseoljer, samt eteriske oljer som man blander sammen selv, og det blir selvsagt like bra som en dyr merkeolje.

Da kan du jo også velge akkurat det du selv vil, og det finnes sikkert en rekke oppskrifter på nett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...