Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ferdig utdannet barnevernspedagog nå til sommeren. Jeg er sinnsykt bekymret for hva som er veien videre nå.. Har sendt noen søknader, men har ikke fått et eneste svar.. Helst ville jeg jobbet på skole, men er sjeldent de lyser ut slike stillinger. Hvordan går man frem egentlig? Jeg har ingen relevant erfaring å slå i bordet med, og jeg synes alle stillinger krever flere års erfaring.. Hvordan får man et bein innenfor? Vurderer og studere ett år til, bare fordi jeg synes jobbmarkedet virker så skummelt og vanskelig. Noen som kan gi meg noen tips eller si noe beroligende? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et hett tips: De kravene og kvalifikasjonene som listes opp i jobbutlysninger er ikke absolutte. Dersom det står i annonsen at de "leter etter en person med X års relevant erfaring", er dette bare et ønske og ikke et signal om at du ikke skal søke dersom du ikke oppfyller alle punktene perfekt.

Det er ingen grunn til å få angst. Bare begynn jobbsøkingen, og gåg jerne litt bredt ut slik at du søker flere stillinger enn bare de som er midt i blinken (kanskje det f.eks er behov for barnevernspedagoger i barnehager? Kan jo være relevant erfaring dersom du senere ønsker deg inn i skolen). Så får du sikkert en del avslag, kanskje kommer du på noen intervjuer uten å få jobben - og plutselig bare ordner det seg :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...