Gå til innhold

hårtap hos menn

Maria M

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om det finnes et eller annet medisinsk kur mot hårtap med god effekt.

Han har brukt flere ulike typer shampoo, balsam og hårkurer som hittil ikke har hjulpet stort.

Så om dere har noe å anbefale, så er det bare å komme med det ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jim Jones

Min anbefaling til menn med hårtap er å finne frem høvelen og rake av seg alt, rette opp ryggen og få seg noe baller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst finnes noen kurer som hjelper bremse ned hårtapet. Om det stemmer at disse faktisk regenerer hårvekst vet jeg ikke, men jeg vet det har blitt sagt. For at et slikt resultat skal være oppnåelig så kreves det uansett konstant bruk av kuren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha sett reklamer for produkter som ikke bare behandler det håret som er igjen, men som lager nye hårsekker. Men jeg tror nok det var i utlandet. Er ikke helt sikker på om jeg kan finne dette i Norge :lete:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Recrea Forte. Man skal smøre det på hodebunnen 2 ganger om dagen i evig tid. Noe jævlig klin som gjør håret seigt og ekkelt. Og det er nesten umulig å få det vasket bort fra hendene etter at man har smurt det på. Dyrt er det også.

Ellers så har jo apoteket fått Nisim-serien: sjampo, balsam og ekstrakt. Sjampoen skal visstnok sakne eller stoppe hårtapet, og ekstrakten skal gi gjenvekst av hår, men da må det være under 5 år siden man mistet det.

Bruker Nisim selv og det har saknet farten på hårtapet mye. Og ekstrakten gjør håret mykt og ikke ekkelt og seigt som Recrea Forte gjør håret til å se litt tykkere ut. Har fått noen små lyse hår i vikene der jeg hadde mistet håret.

Det er viktig å massere ekstrakten i hodebunnen 2 ganger om dagen.

Eller så kan han gå til legen og be om å få Finasterid på resept. Det er en pille man skal dele i 4 (helst 5) og ta daglig. Men det virker som om de fleste legen ikke vil skrive ut dette, og jeg tror det er pga uvitenhet. Jeg har ikke spurt min lege om dette ennå.

1-2% av brukerne får problemer med ereksjon og ejakulering, men det er jo da 98-99% som ikke får dette. Og dette funker for de fleste.

Så en kombinasjon av Nisim og Finasterid hadde vel vært det beste.

Lykke til :)

Syns forøvrig at du Jim Jones bagatelliserer hårtap. Menn som mistet håret har mye større sjanse for å få depresjon. Bare fordi du ikke bryr deg om hvordan du ser ut, så gjør faktisk andre menn det. Hår har mye med identiteten å gjøre. Ingen vil jo være "han skalla".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Recrea Forte. Man skal smøre det på hodebunnen 2 ganger om dagen i evig tid. Noe jævlig klin som gjør håret seigt og ekkelt. Og det er nesten umulig å få det vasket bort fra hendene etter at man har smurt det på. Dyrt er det også.

Ellers så har jo apoteket fått Nisim-serien: sjampo, balsam og ekstrakt. Sjampoen skal visstnok sakne eller stoppe hårtapet, og ekstrakten skal gi gjenvekst av hår, men da må det være under 5 år siden man mistet det.

Bruker Nisim selv og det har saknet farten på hårtapet mye. Og ekstrakten gjør håret mykt og ikke ekkelt og seigt som Recrea Forte gjør håret til å se litt tykkere ut. Har fått noen små lyse hår i vikene der jeg hadde mistet håret.

Det er viktig å massere ekstrakten i hodebunnen 2 ganger om dagen.

Eller så kan han gå til legen og be om å få Finasterid på resept. Det er en pille man skal dele i 4 (helst 5) og ta daglig. Men det virker som om de fleste legen ikke vil skrive ut dette, og jeg tror det er pga uvitenhet. Jeg har ikke spurt min lege om dette ennå.

1-2% av brukerne får problemer med ereksjon og ejakulering, men det er jo da 98-99% som ikke får dette. Og dette funker for de fleste.

Så en kombinasjon av Nisim og Finasterid hadde vel vært det beste.

Lykke til :)

Tusen takk for svar! Jeg skal ta en tur til apoteket, og skjekke det ut ;)

Syns forøvrig at du Jim Jones bagatelliserer hårtap. Menn som mistet håret har mye større sjanse for å få depresjon. Bare fordi du ikke bryr deg om hvordan du ser ut, så gjør faktisk andre menn det. Hår har mye med identiteten å gjøre. Ingen vil jo være "han skalla".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener å ha sett reklamer for produkter som ikke bare behandler det håret som er igjen, men som lager nye hårsekker. Men jeg tror nok det var i utlandet. Er ikke helt sikker på om jeg kan finne dette i Norge :lete:

Det er en bedrift som heter Follica som forsker på å få kroppen til å lage nye hårsekker, men så langt har de bare klart å gjøre det på mus, å klare å gjøre det på mennesker er en helt annen ting, så sjansen for at de klarer det er ganske små og vil ihvertfall ta mange mange år.

Ellers er hårtransplantasjon nok den beste tingen om han absolutt vil, alle de pillene og kremene er bare tull, noen av de gir små forbedringer på noen få menn, men har ofte mye bivirkninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jøss så lei meg jeg hadde vert for å se ut slik som dette:

http://www.meredy.com/yulbrynner/brynner52.jpg

Menn som klager på hårtap har missforstått noe vesentlig og bør oppsøke psykolog.

Regner med at du da også mener at kvinner som mister håret har misforstått noe vesentlig også, og må til psykolog? Hårtap er en genetisk feil.

Og han mannen på bildet var jo ekkel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jim Jones

Regner med at du da også mener at kvinner som mister håret har misforstått noe vesentlig også, og må til psykolog? Hårtap er en genetisk feil.

Og han mannen på bildet var jo ekkel.

At menn mister hodehåret er en maskulin ting. Menn som ikke tar det på strak arm er ikke mye menn! Kvinner sitt hårtap er noe helt annet da det ikke er spesielt vanlig eller forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en bedrift som heter Follica som forsker på å få kroppen til å lage nye hårsekker, men så langt har de bare klart å gjøre det på mus, å klare å gjøre det på mennesker er en helt annen ting, så sjansen for at de klarer det er ganske små og vil ihvertfall ta mange mange år.

Ellers er hårtransplantasjon nok den beste tingen om han absolutt vil, alle de pillene og kremene er bare tull, noen av de gir små forbedringer på noen få menn, men har ofte mye bivirkninger.

det er jo nettopp dette en hårtransplantasjon gjør. Man transplanterer hår (med hårsekker), hårene faller av, og deretter begynner hårsekkene å gro hår på nytt... Det burde egentlig hete hårsekktransplantasjon, da det faktisk er det det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo nettopp dette en hårtransplantasjon gjør. Man transplanterer hår (med hårsekker), hårene faller av, og deretter begynner hårsekkene å gro hår på nytt... Det burde egentlig hete hårsekktransplantasjon, da det faktisk er det det er.

I en hårtransplantasjon flytter man hårsekker som fungerer til en plass hvor hårsekkene ikke fungerer. Menn som er skallet blir ikke skallet på siden av hodet eller i bakhodet, så man flytter hårsekker derfra til toppen hvor hårsekkene ikke fungerer.

Medisinen Follica jobber med restorerer hårsekkene som ikke fungerer, man flytter ikke de.

Medisin som Propecia og alt annen innen hårkurer som finnes nå kan ikke lege ødelagte hårsekker, de kan bare forbedre de hårsekkene som fungerer, de kan med andre ord bare forsinke effekten av hårtap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...

Annonse

AnonymBruker

Vet at jeg drar opp en gammel tråd nå, men jeg prøver likevel. Har noen av dere erfaringer med kosttilskuddet Priorin? 

Jeg ser at Apotek 1 selger dette kosttilskuddet. 

Dette skal visstnok bidra til bedre hårvekst hos menn. Vet dere om noen shampooer som kan få håret til å gro tilbake og som inneholder Aloe Vera? Vet allerede om Nisim, men ser etter andre shamppoer for menn. 

God helg alle sammen:)

Anonymkode: 20571...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 22.7.2018 den 15.11, AnonymBruker skrev:

Vet at jeg drar opp en gammel tråd nå, men jeg prøver likevel. Har noen av dere erfaringer med kosttilskuddet Priorin? 

Jeg ser at Apotek 1 selger dette kosttilskuddet. 

Dette skal visstnok bidra til bedre hårvekst hos menn. Vet dere om noen shampooer som kan få håret til å gro tilbake og som inneholder Aloe Vera? Vet allerede om Nisim, men ser etter andre shamppoer for menn. 

God helg alle sammen:)

Anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 28.7.2018 den 14.01, AnonymBruker skrev:

Anyone? :)

Noen forslag folkens?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...