Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke noe flink til å sminke meg, det blir som regel bare maskara og ev. litt farge på leppene. Men nå har jeg kjøpt meg en eyeliner (penn, ikke flytende). Hvordan skal man ha på denne for å få et pent resultat?

I går la jeg en strek over ytterste halvdel av øyet, og det så ikke verst ut. Men jeg synes det er vanskelig å få streken tett nok inntil vippekanten, den kom litt for langt over.

Takknemlig for svar :)

Skrevet

Det tror jeg bare er en treningssak.

Om det er vanskelig kan du holde øyelokket nede på vippene og tegne.

Skrevet

Jeg for min del synes flytende kajal er bedre og jeg har "bedre" kontroll :P

Gjest the imp
Skrevet

for å få en pen, jevn strek kan det ofte være lettere å legge den i korte strøk, altså ikke en hel strek, men mange korte.

Gjest lekebøll
Skrevet

Anbefaler å kjøpe Kanebo liquid eyeliner - ganske lett å legge, og veldig bra. :)

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Selv bruker jeg kajal bare under øyet - da strammer jeg huden (lager "kinaøyne") slik at jeg slipper at blyanten "skubber" på huden så det blir ujevnt.

Uansett en treningssak! Og husk Q-tips til å tørke bort det som eventuelt blir feil!

Skrevet

Sant nok at øvelse gjør mester, men jeg kan bare legge opp forsøket på en vellykka strek om jeg skal bruke blyant.

Prøv flytende eyeliner, støtter oppom Lekebøll's tips ang Kanebo liquid eyeliner, da går det hele som en lek.

Men så er den ikke av de billigste heller.

Skrevet

Takk for tipsene. Da kommer jeg nok til å prøve en flytende eyeliner tror jeg :)

Tror forresten blyanten min ikke var spiss nok, for streken ble litt bred...hmmm

Skrevet

Jeg bruker christian diors eyeliner. Den er super og i den andre enden av blyanten, er det en softner, som lar det dempe streken litt ned(fulgte også med spisser).

Eyeliner-spisser fant jeg på H&M til ca 40kr (clarins faktisk). Den er topp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...