Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken mal bruker man ved NTNU? Jeg driver og skriver oppgave, men klarer ikke å finne noe om hvilket oppsett jeg skal bruke.

Under VIKO på nettsiden deres står det om både APA, Vancouver og Harvard. Betyr det at jeg kan velge hvilket jeg vil bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva studerer du? Feks psykologi bruker APA.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar et par emner på et tverrfaglig studium.

Muligens medisinsk fakultet. Vi har forelesere fra både Institutt for laboratoriemedisin, barne- og kvinnesykdommer og fra Institutt for samfunnsmedisin.

Skrevet (endret)

Du bør spørre på instituttet hva de bruker, men jeg vet at biologi bruker Vancouver-stil. Altså hvor man refererer med tall i løpende tekst. Muligens at medisin også gjør det?

Endret av ninuska_
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var så teit at de ikke hadde skrevet hvilken jeg skal bruke i oppgaven. Står bare enkel linjeavstand, skriftstørrelse 12 i oppgaveteksten. Det er bare en liten oppgave, men der jeg har studert tidligere har vi alltid måttet følge et bestemt oppsett likevel.

Takk for svar i alle fall :)

Skrevet (endret)

Det varierer litt fra studie til studie, så det var dumt at det ikke stod. De burde alltid oppgi all nødvendig informasjon. Som den gangen jeg trodde det var 1,5 linjeavstand, men fant ut rett før det var 2 :fnise: Lært meg og alltid spørre før jeg begynner nå. Lykke til!

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...