Gå til innhold

Siste forbruksdag igår, tør jeg spise idag?

sebra

Anbefalte innlegg

Kjøpte noe ala fjordland igår, og siste forbruksdag var igår, tør jeg spise den idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Null problem. SÅ lenge du ikke har latt den ligge ute i sola med hull i plastikken burde det gå fint.

Endret av Soleklart
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant den er oppbevart i kjøleskap med riktig temperatur er det ingenting i veien for å spise den i dag. Det skjer ikke noe magisk når det går en dag over dato, maten er ikke en tidsinnstilt bombe.

Stikk hull på pakken og lukt på maten. Er det ikke sur lukt og maten ser fin ut er det bare å spise.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sier som de andre, lukt og prøv.

Enkelte datostemplinger har til og med tidspunkt, litt rart at mat er friskt og holdbart inntil 12 april klokken 11:47. Spis den 11:46 men HÅHÅ 11:48 da sliter du. :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jobbet ilag med ei dame og hennes mann driver en stor matvare butikk i byen. Hun fortalte at dei i familien spiser stadig vekk ting som er utgått på dato! Og ingen hadde visst tatt skade av det. Man kan trygt spise omtrent alt som finnes i butikken over den anbefalte datoen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Jeg hadde ikke spist det. Nå skal det legges til at jeg har veldig følsom mage også da. Skal ingenting før jeg får grisevondt, så jeg tar forhåndsregler. Men frossen mat går greit så lenge det er lagt i fryseren før utløpsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...