Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pippi1979
Skrevet

Vi er innkalt til time i Porsgrunn for IVF/ICSI uken etter påske.

Jeg har tatt hiv, hepatitt, FSH, AMH, blodprøver for å sjekke EL. Mannen har tatt hiv/hepatitt prøver. Er det noe annet vi bør tenke på før samtalen?

Jeg er så spent, søknad sendt for to uker siden og de mener vi skal være igang på min neste syklus. Det betyr innsetting tidlig juni :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Pippi1979
Skrevet

Jeg har ikke hatt LAP, noen som vet om man må ha det før forsøk?

Skrevet

Ved første samtale henviser de dere til alt dere må ta før forsøk. Det pleier nesten alltid å være ett eller annet som mangler. AMH prøve av deg, kromosomavvikprøve hos han, LAP, tilstrekkelig antall sædprøver av nyere dato av han....mye annet jeg ikke husker akkurat nå. Jeg mener også at HIV/Hepatitt skal tas gansker rett før, vi måtte i alle fall levere nye blodprøver, men jeg husker ikke årsaken.

Ellers bør dere sette dere godt inn i materialet dere har fått oversendt, slik at dere har alle spørsmål klare. Timen er ikke ment for å lære dere alt om prosessen, men klargjøre det dere ikke har forstått på egenhånd, vise dere hvordan dere setter sprøyter, gå gjennom deres tilpassede behandlingsforløp etc.

Gjest Pippi1979
Skrevet

Ved første samtale henviser de dere til alt dere må ta før forsøk. Det pleier nesten alltid å være ett eller annet som mangler. AMH prøve av deg, kromosomavvikprøve hos han, LAP, tilstrekkelig antall sædprøver av nyere dato av han....mye annet jeg ikke husker akkurat nå. Jeg mener også at HIV/Hepatitt skal tas gansker rett før, vi måtte i alle fall levere nye blodprøver, men jeg husker ikke årsaken.

Ellers bør dere sette dere godt inn i materialet dere har fått oversendt, slik at dere har alle spørsmål klare. Timen er ikke ment for å lære dere alt om prosessen, men klargjøre det dere ikke har forstått på egenhånd, vise dere hvordan dere setter sprøyter, gå gjennom deres tilpassede behandlingsforløp etc.

Takk for svar! Men må jeg ha lap? Dette kan vel ta noen mnd å vente på? Når jeg ringte ned nevnte de ikke noe om dette, og sa jeg kunne regne med å start allerede på neste syklus. Med meg finner de ikke noe galt, men mannen har svært nedsatt kvalitet.

Skrevet

Takk for svar! Men må jeg ha lap? Dette kan vel ta noen mnd å vente på? Når jeg ringte ned nevnte de ikke noe om dette, og sa jeg kunne regne med å start allerede på neste syklus. Med meg finner de ikke noe galt, men mannen har svært nedsatt kvalitet.

Før sa retningslinjene at kvinnen skulle ha LAP før prøverør, de fleste klinikker er i dag mer fleksible. Når årsaken til infertilitet er ekstremt dårlig kvalitet hos mannen har jo ikke dine eggledere noe å si til eller fra uansett,så sannsynligvis slipper du.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde IVF i 2004. Jeg hadde en heller dårlig utredning, kun blodprøver og UL. Når det ble funnet PCOS "gadd" de ikke å utrede mer. På fertilitetsklinikken var de fornøyd med utredning, lap ble aldri nevnt. Til tross for at jeg alltid har hatt sterke menssmert og mistenkte endometriose, det trodde de ikke sa de bare.

Jeg ble gravid, på fjerde forsøk. De fleste jeg har lest eller hørt om blir utredet veldig godt. Nesten for godt ;) det tar jo mye tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...