Gå til innhold

Hvorfor går jeg mer ned i vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slanket meg 12 kg på 6 mnd, altfor raskt og på en usunn måte med inntak av mat på 1000 kcal. Vekten har nå vært stabil i ca 5 mnd. Har i de siste to mnd fått såkalte matkick, hvor jeg hiver i meg brød, her snakker vi sikkert et halvt brød. Dette grunnet 1000 kcal om dagen, som jeg ikke klarer å overstige. Lurer meg selv med brødspisingen, så får sikkert i meg langt mer enn dette. Nå skal det sies at jeg får hjelp for disse matproblemene, og jeg er ikke sykelig undervektig, men har etter veiing i dag en bmi på 18,1. Har veid mellom 44-45 kg i fem mnd, men når jeg gikk på vekten i dag var den nede i 43! Hvordan er dette mulig når jeg spiser mer? Hadde ferie forrige uke, og da spiste jeg masse rundstykker, restaurantmat samt is. Har ikke trent på 6 uker da jeg har jobbet utrolig mye den siste mnd (over 200 timer). Hvordan kan det ha seg at jeg har gått ned enda en kg? Kan det være pga jobbingen? Jeg vil opp i vekt, samtidig som jeg er fornøyd med nåværende vekt, litt motstridende følelser angående dette med vekt og vektøkning. Håper noen vil svare :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En kg opp eller ned betyr ingenting. Det kan være vann eller andre ubetydelige faktorer. Vekten er sjelden helt stabil og det er vanlig å vippe litt opp og ned et par kg, uten at dette i nevneverdig grad påvirker hvordan man ser ut.

Du virker temmelig sykelig opphengt i små, merkelige detaljer ang din egen vekt, og burde heller fokusere på å spise sunnere (mindre brød, mer nøtter, grønt, egg osv) og MER MAT.

AnonymBruker
Skrevet

Slanket meg 12 kg på 6 mnd, altfor raskt og på en usunn måte med inntak av mat på 1000 kcal.

2 kg i mnd er da ikke raskt?! :klo:

AnonymBruker
Skrevet

2 kg i mnd er da ikke raskt?! :klo:

... og dette var sikkert nøyaktig hva anorektikeren på 43 kg trengte å høre....

:ironi:

TS, kom deg på et sykehus før du dauer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...