Tari Skrevet 18. januar 2004 #1 Skrevet 18. januar 2004 Hei alle dere kloke bruder der ute Se på denne kjolen (den er ikke så rosa som det ser ut for på bildet), hva slags type brudebukett ville dere hatt til? Jeg vil ha dyprøde roser og ikke så mye annet (noe grønt kanskje..), men hva slags form? Kunne det vært fint med en dråpeformet tro? Takknemlig for alle svar. Forresten, jeg har inntrykket av at det er endel som skal gifte seg 26.06.04, stemmer det? For det skal jeg også, hi hi :D http://www.bonnybridaluk.co.uk/250.htm
Pip Skrevet 18. januar 2004 #2 Skrevet 18. januar 2004 Trur det vil bli fint med ein bukett som heng litt til denne kjolen, sidan skjørtet er så enkelt. Eg hadde sjølv djupraude roser og eføy i ein dråpeforma bukett - du kan sjå bilde her. Sidan kjolen din er så enkel, ville eg ikkje hatt nokon 'voldsom' bukett - men som sagt - trur raude roser kan bli fint, og gjerne ein bukett med litt fall i... Lykke til! :D
Tari Skrevet 18. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2004 Trur det vil bli fint med ein bukett som heng litt til denne kjolen, sidan skjørtet er så enkelt. Eg hadde sjølv djupraude roser og eføy i ein dråpeforma bukett - du kan sjå bilde her. Sidan kjolen din er så enkel, ville eg ikkje hatt nokon 'voldsom' bukett - men som sagt - trur raude roser kan bli fint, og gjerne ein bukett med litt fall i... Lykke til! :D Din bukett var jo veldig fin, det var noe lignende jeg mente med dråpeformet... Takk for svar! :D
Green Skrevet 21. januar 2004 #4 Skrevet 21. januar 2004 WOW!!! Kjempenydeleg kjole Tari!!! Måtte berre seie det :D Skal sjå om eg ser nokre bukettar som kan passe til, må berre leite litt!
Tari Skrevet 21. januar 2004 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2004 Takk, takk :D tror jeg har funnet ut hvordan jeg vil ha, men setter pris på flere forslag..den buketten jeg har tenkt på skal være litt smal med litt lengde på, vil ha grand prix-roser og noe de kalte for bladgrønt eller noe, som er tvinnet inn og rundt en sølvfarget netting som er formet som en dråpe.... (vet ikke om du forstod noe av dette men..)
smile Skrevet 21. januar 2004 #6 Skrevet 21. januar 2004 send meg en pm med mailadr di så kan jeg sende deg bilde av in dråpeforma bukett. Tror dråpeforma vil passe bra. Når kjolen er så enkel kan du ha en litt ruvende bukett!
Green Skrevet 22. januar 2004 #7 Skrevet 22. januar 2004 Kva er grand prix-roser? Er dei ekstra store roser eller? Er ikkje så bevandra i blomsterverda eg Når ein vel bukett må ein ikkje berre tenke på at den skal stå i stil med kjolen, han må også stå i stil med brura! Er du lita og nett, bør du ha ein meir luftig og slank bukett. Er du meir kraftig, kan buketten og vere litt større og kanskje kompakt.
Tari Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #8 Skrevet 22. januar 2004 Kva er grand prix-roser? Er dei ekstra store roser eller? Er ikkje så bevandra i blomsterverda eg Når ein vel bukett må ein ikkje berre tenke på at den skal stå i stil med kjolen, han må også stå i stil med brura! Er du lita og nett, bør du ha ein meir luftig og slank bukett. Er du meir kraftig, kan buketten og vere litt større og kanskje kompakt. grandprix-roser er de kraftige, langstilkede rosene som er dyprøde.. Men, jeg er ikke enig i det du sier. Jeg velger en smal og lang bukett for å ta fokus vekk fra at jeg ikke er så høy og litt kompakt selv..
Green Skrevet 22. januar 2004 #9 Skrevet 22. januar 2004 Er ikkje ueinig med deg der altså! at viss ein er lav så bør ein ha litt lang bukett! Ein rund ball vil berre få ein til å sjå endå meir "ball" ut Men viss ein er høg og kraftig kan ein tåle litt større bukett enn om ein er lav. Einig no?
Tari Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #10 Skrevet 22. januar 2004 Er ikkje ueinig med deg der altså! at viss ein er lav så bør ein ha litt lang bukett! Ein rund ball vil berre få ein til å sjå endå meir "ball" ut Men viss ein er høg og kraftig kan ein tåle litt større bukett enn om ein er lav. Einig no? Ja, det er nok riktig.. Men, syns også mye kommer an på kjolen. Jeg kan ha en kraftig bukett til kjolen fordi den er ganske enkel (tja..ikke bak da ) men om det er veldig mye pynt syns jeg buketten bør være ganske enkel..
Green Skrevet 22. januar 2004 #11 Skrevet 22. januar 2004 Jepp, kjolen har også sjølvsagt tyding for buketten! Eg synast den buketten du skildrar høyrast kjempefin ut! Trur det vil passe godt med raude roser til. Eg trur kanskje og at eg skal ha raude roser, men har ikkje bestemt meg enno :-)
Tari Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #12 Skrevet 22. januar 2004 Jepp' date=' kjolen har også sjølvsagt tyding for buketten! Eg synast den buketten du skildrar høyrast kjempefin ut! Trur det vil passe godt med raude roser til. Eg trur kanskje og at eg skal ha raude roser, men har ikkje bestemt meg enno :-)[/quote'] Jeg håper den blir fin :D grunnen til at jeg vil ha det, er at jeg ikke kan tenke meg noen andre blomster - roser er mine favorittblomster over alt på jord...ja også tulipaner da, men det vil jeg ikke ha i brudebuketten..
Green Skrevet 22. januar 2004 #13 Skrevet 22. januar 2004 Har du bilete av den buketten du har lyst på? Har så lyst å sjå! :D
Tari Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #14 Skrevet 22. januar 2004 Har du bilete av den buketten du har lyst på? Har så lyst å sjå! :D Dessverre, den er foreløpig inne i mitt hode og "blomsterdamens"...men skal se om jeg finner noe som ligner.. Ok, dette er det nærmeste jeg kommer - men det er absolutt ikke slik jeg skal ha. Den består av bare mørke roser (istedet for de forferdelige lavenderfargede...) med noe som heter bladgrønt tvinnet innimellom (bittesmå bladranker) også synes sølvtrådene fra nettingen i og med at blomstene er tvinnet rundt og festet i ståltradnettingen som er formet omtrent som på bildet, men litt smalere øverst og litt lengre..Forstod du noe av det? Poenget med nettingen er at jeg skal slippe lange stilker hengende ned om jeg vil ha dråpeformet ,og at buketten skal bli minst mulig vid...liker ikke blomster som stikker ut til alle kanter..
-ida- Skrevet 22. januar 2004 #15 Skrevet 22. januar 2004 Jeg tror det vil bli veldig bra jeg. Den buketten var kjempefin!
Lala Skrevet 22. januar 2004 #16 Skrevet 22. januar 2004 Litt skeptisk til røde roser til den kjolen. Ville nok valgt noe som passet mer med det rosa eller ferskenfargede (vanskelig å se hvordan fargen er) på kjolen. Det tror jeg at blir fint. Særlig siden du skal ha sommerbryllup! Men er absolut enig i at det passer med dråpeformet bukett.
Tari Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #17 Skrevet 23. januar 2004 Litt skeptisk til røde roser til den kjolen. Ville nok valgt noe som passet mer med det rosa eller ferskenfargede (vanskelig å se hvordan fargen er) på kjolen. Det tror jeg at blir fint. Særlig siden du skal ha sommerbryllup! Men er absolut enig i at det passer med dråpeformet bukett. Det er litt vanskelig å se fargen på kjolen...men den er ikke så rosa som på bildet...mer moccafarget...og selve kjolen er nok det man kaller light ivory..ferskenfargede eller noe som ligner på rosa roser er ikke aktuelt for det liker jeg ikke. Men, jeg har tatt med bilde av kjolen og stolaen som hører til til hun jeg snakket med om buketten og hun tror det blir veldig lekkert med røde roser så da går jeg for det... :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå