humlen3 Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Hei Jeg skal søke hybel i Trondheim (gjennom SiT). Det er viktig at det er ganske stille og rolig hele døgnet - hele uka, ryddig/rent, relativt sentralt (ev. gode bussforbindelser) og grei standard. Noen tips?
LukaFrost Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 Hvis du vil ha det stille døgnet rundt hele uke bør du finne deg noe privat hos en gammel dame og ikke hos SiT. 4
Snill_Pike Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Jeg er enig med LukaFrost, hvis du vil ha det stille er nok ikke studentboliger rette veien å gå. Lei privat i stedet
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Bodde i en-romsleilighet på Nedre Singsaker studentby, der var det stort sett stille hele døgnet. Karinelund er også veldig rolig. Moholt studentby har kjellerne og alle de utenlandske studentene, så der er det MYE bråk.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 Hei Jeg skal søke hybel i Trondheim (gjennom SiT). Det er viktig at det er ganske stille og rolig hele døgnet - hele uka, ryddig/rent, relativt sentralt (ev. gode bussforbindelser) og grei standard. Noen tips? Steinan er veldig rolig og har gode bussforbindelser. Store hybler og billig leie.Hvorvidt det er ryddig/rent er opp til seg selv og de du bor med. Kommer du i kollektiv med de yngre/ferske studentene som nettopp har flytta ut så er de gjerne mer rotete, de eldre ofte mer ryddige. Men ikke alltid, men ofte. Moholt er bråkete og veldig internasjonalt. Dersom du vil bo sentralt er Nedre Singsaker et godt valg, men da trenger du ikke buss. Så Steinan eller Nedre Singsaker kan være gode steder å bo. Steinan litt usentralt, men med gode bussforbindelser. Moholt ville jeg holdt meg unna, men Moholt er billigst.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #6 Skrevet 31. mars 2012 Steinan er veldig rolig og har gode bussforbindelser. Store hybler og billig leie.Hvorvidt det er ryddig/rent er opp til seg selv og de du bor med. Kommer du i kollektiv med de yngre/ferske studentene som nettopp har flytta ut så er de gjerne mer rotete, de eldre ofte mer ryddige. Men ikke alltid, men ofte. Moholt er bråkete og veldig internasjonalt. Dersom du vil bo sentralt er Nedre Singsaker et godt valg, men da trenger du ikke buss. Så Steinan eller Nedre Singsaker kan være gode steder å bo. Steinan litt usentralt, men med gode bussforbindelser. Moholt ville jeg holdt meg unna, men Moholt er billigst. Steinan har gode bussforbindelser frem til midnatt. Etter det er det enten ingen buss eller nattbuss i helgene. Greit å ta med i beregningen, for taxi er dyrt i lengen og det er ikke gøy å gå alene hjem dit.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #7 Skrevet 31. mars 2012 Steinan er også langt unna dersom du skal gå på DMMH eller et par av HiST sine avdelinger.
humlen3 Skrevet 1. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2012 (endret) Tusen takk for svar Har lett litt på det private markedet, men ikke så lett siden jeg ikke er i byen selv.. Hvordan går jeg best mulig fram for å finne noe privat? Endret 1. april 2012 av humlen3
venus_ Skrevet 1. april 2012 #9 Skrevet 1. april 2012 Tusen takk for svar Har lett litt på det private markedet, men ikke så lett siden jeg ikke er i byen selv.. Hvordan går jeg best mulig fram for å finne noe privat? Anbefaler deg å reise dit noen dager for å gå på visninger. Det er ikke lett å få noe på den tiden uten å møte opp selv. Evt kan du søke deg inn på en studentbolig for den første tiden, så kan du gå over til privat dersom du ikke liker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå