AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Jeg prøver å gå ned et par kg....... er 1.72 høy og veide meg igår.........er hele 64 kg.... Trener aktivt 5 ganger i uka, cardio og styrke, likevel så går søren ikke vekta ned! Ser jeg har fått mageruter, men jeg vil bli lettere......... Noen tips?
belle_ Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 Først og fremst, 64 kg til din høyde er da på ingen måte for mye? Synes det høres ut som en veldig fin vekt jeg. Men om det nå er slik at du vil ned i vekt så må du forbrenne fler kalorier enn du inntar. Vanskligere er det ikke. Da spiser du nok for mye. Kutt ut alt usunn mat, spis mindre porsjoner, ikke drikk brus osv. Hvordan er kostholdet ditt?
Tullepia Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Du skal ikke ned i vekt. Når du har mistet så mye kroppsfett at du har fått synlige magemuskler er grensen nådd. Vekt handler ikke bare om hvor mye fett vi har på kroppen, men også muskler og skjelett. Derfor skal du nå slutte å se på hvor vektnåla peker og heller fokusere på hvordan kroppen din ser ut og hvor frisk den føles. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Er det viktigere hva tallet på vekta sier enn hvordan kroppen din ser ut?? Grunnen til at du ikke går ned er fordi du har bygget muskler og mistet fett. Muskler har større massetetthet enn fett (= "veier mer" enn fett). En godt trent slank person kan faktisk veie mer enn en person som ser større og mindre trent ut, nettopp pga dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå