AloeVera Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Jeg bruker størrelse 35-36. Og det har seg jo slik at joggeskoene for barn er halve prisen av voksenjoggeskoene. Men hvordan er det for eksempel når det gjelder demping? Et barn er vel en del lettere enn meg. Veier 53 kg. Har dette noe å si? Tenker sånn lightweight løpesko. Altså løpesko som så og si ikke veier noe. LINK
Gjest NozMonster Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 det har jeg også gjort, og jeg er veldig fornøyd med mine! jeg har faktisk hatt dem i 4 sesonger selvom de er mye brukt, så er de alldeles ikke så slitt.. så jeg skulle tro at det går bra? det er jo mange barn, eller unge da, som også veier rundt 50 kg?
Gjest NozMonster Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 (endret) er du i sterk tvil, kan du jo bare høre med en som jobber på lôpelabbet eller noe sånt? Endret 30. mars 2012 av NozMonster
AloeVera Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2012 er du i sterk tvil, kan du jo bare høre med en som jobber på lôpelabbet eller noe sånt? Har hørt med en som jobbet på g-sport å han sa at dempingen var for dårlig. Men en venninne av meg snakket med en fysioterapaut og han sa at hun godt kunne kjøpe barnestørrelse. Stoler ikke helt på butikkfolk ;p
Gjest NozMonster Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 skjønner godt at du ikke stoler på dem! de vil jo bare selge! ( ikke at jeg skjønner hvorfor- de tjener jo ikke på provisjon!) så lenge du ikke veier mer enn 53 så ser jeg ingen grunn til at det ikke skal gå bra altså!
Gjest EryMax Skrevet 31. mars 2012 #6 Skrevet 31. mars 2012 Min fysioterapeut anbefalte sko med ordentlig demping, type Asiqs feks
Chloe- Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Jeg bruker størrelse 35-36. Og det har seg jo slik at joggeskoene for barn er halve prisen av voksenjoggeskoene. Men hvordan er det for eksempel når det gjelder demping? Et barn er vel en del lettere enn meg. Veier 53 kg. Har dette noe å si? Tenker sånn lightweight løpesko. Altså løpesko som så og si ikke veier noe. LINK Jeg har Nike Shox både i voksenstørrelse og fra barneavdelingen, merker ikke forskjell på dempingen.
Wednesday Skrevet 2. april 2012 #8 Skrevet 2. april 2012 jeg har vel 3 par nike i barnestr... så lenge man er relativt liten og nett ser jeg ikke noe problem
Moscato Skrevet 2. april 2012 #9 Skrevet 2. april 2012 Eg har kjøpt joggesko i barnestorleik. Er uansett nøydd til å unngå aktivitetane med hardast støt (aka jogging på asfalt) pga kneproblem og beinhinnebetennelse, så til mine fjellturar og skogsvegjogging fungerer det utmerkt med den dempinga som er i barneskoa. Dempinga i alle sko blir uansett dårlegare med tida, og sidan prisen på barnesko er mykje lågare enn på vaksensko, så kan ein kanskje heller ta seg råd til å bytte dei ut litt oftare. For min del er er i alle fall heilt vesentleg å ha sko som passar og sit godt på foten (noko str 36 ikkje gjer, sidan dei er 2 str for store). God demping blir meiningslaust når foten kan snu seg halvvegs rundt inne i skoen, og sålen passar jo ikkje til fotbogen eller noko som helst. Eg veg om lag 48 kg, og fyren på Løplabbet meinte i alle fall at dempinga burde fungere heilt fint sjølv om eg skulle ønske å jogge på asfalt òg. Etter å ha brukt skoa ei stund er eg hundre gongar meir nøgd enn mine førre sko, som eg av ein eller anna grunn kjøpte i str 36 (for mykje pengar).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå