Virvel Skrevet 4. april 2012 #21 Skrevet 4. april 2012 (endret) Vanish kan etse hull i undertøyet, så det ville jeg ikke brukt. Hæ? Ved gjenstridige flekker (blod, grønske, fett) lar jeg gjerne plagget ligge i Vanish over natten, jeg. Har aldri opplevd at noe har blitt ødelagt av det. Etter at det har fått seg en tur på vanlig program i vaskemaskinen er det godt som nytt. Endret 4. april 2012 av Virvel
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #22 Skrevet 22. mai 2019 Hva med tøy som ikke kan plasseres i vaskemaskin? Jeg har ramme seng der jeg har fått lite blodflekk, finnes det mirakelkur? Anonymkode: 916ae...3fc
Million Skrevet 22. mai 2019 #23 Skrevet 22. mai 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med tøy som ikke kan plasseres i vaskemaskin? Jeg har ramme seng der jeg har fått lite blodflekk, finnes det mirakelkur? Anonymkode: 916ae...3fc Skal du få fjernet blodet på en madrass, må det fysisk SUGES OPP og vekk. Det nytter ikke gni på det med en klut og noe middel, det presser bare blodet lenger ned i fibrene og det kanskje brer seg utover når man tilfører mer væske i form av et eller annet rengjøringsmiddel. Jeg bor på Østlandet, og da en venninne ved et uhell blødde en stor flekk i setet på min nye, lysegrå lenestol i stuen, så tilkalte jeg et møbelrensefirma. Hadde flaks, han foretok hjemmebesøk, jeg slapp å finne noen som kunne kjøre meg og stolen dit. Rensefyren kom hjem til meg med hele bøtteballetten, en diger sugemaskin med tank, diverse flasker og sprayer i bøtter og spann. Han sprayet blodflekken grundig med et enzymløsende middel spesielt for blod, og så sugde han opp flekken med maskinen sin. Stoppet opp for å spraye mer innimellom og sugde så opp både blodet og spraymiddelet. Da han var ferdig, lå blodet i tanken på maskinen, og stolen var gullende ren, så god som ny. Og den var ny, hadde bare hatt den i 2 måneder da uhellet skjedde. Har du noen møbelrensefirmaer i ditt distrikt som kan komme hjem til deg? Eller kan du leie møbelrenser? Det er jo viktig å finne en spray med et middel som løser opp blod, da blod har ellers lett for å "sitte fast". 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #24 Skrevet 22. mai 2019 6 timer siden, Million skrev: Skal du få fjernet blodet på en madrass, må det fysisk SUGES OPP og vekk. Det nytter ikke gni på det med en klut og noe middel, det presser bare blodet lenger ned i fibrene og det kanskje brer seg utover når man tilfører mer væske i form av et eller annet rengjøringsmiddel. Jeg bor på Østlandet, og da en venninne ved et uhell blødde en stor flekk i setet på min nye, lysegrå lenestol i stuen, så tilkalte jeg et møbelrensefirma. Hadde flaks, han foretok hjemmebesøk, jeg slapp å finne noen som kunne kjøre meg og stolen dit. Rensefyren kom hjem til meg med hele bøtteballetten, en diger sugemaskin med tank, diverse flasker og sprayer i bøtter og spann. Han sprayet blodflekken grundig med et enzymløsende middel spesielt for blod, og så sugde han opp flekken med maskinen sin. Stoppet opp for å spraye mer innimellom og sugde så opp både blodet og spraymiddelet. Da han var ferdig, lå blodet i tanken på maskinen, og stolen var gullende ren, så god som ny. Og den var ny, hadde bare hatt den i 2 måneder da uhellet skjedde. Har du noen møbelrensefirmaer i ditt distrikt som kan komme hjem til deg? Eller kan du leie møbelrenser? Det er jo viktig å finne en spray med et middel som løser opp blod, da blod har ellers lett for å "sitte fast". takk for ledetråd. Jeg ble ledet til dette produktet. https://www.vanish.no/flekkfjerner/blod-pa-tepper-opplosning-1/, link Anonymkode: 916ae...3fc
Million Skrevet 22. mai 2019 #27 Skrevet 22. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: produkt Anonymkode: 916ae...3fc Det vil ikke funke. Du får ikke sugd opp en hel blodflekk med "ren tørr klut". Det er bare tull. Skal blodet fjernes fra tekstilene i en madrass må de suges opp med en maskin, rett og slett trekkes ut av fibrene med makt. En klut funker ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #28 Skrevet 22. mai 2019 Kaldt vann og jif, det fjernet flekkene på våre madrasser, mye tålmodighet må til, fordi det tar tid. Anonymkode: 6db7f...b1f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #29 Skrevet 22. mai 2019 8 minutter siden, Million skrev: Det vil ikke funke. Du får ikke sugd opp en hel blodflekk med "ren tørr klut". Det er bare tull. Skal blodet fjernes fra tekstilene i en madrass må de suges opp med en maskin, rett og slett trekkes ut av fibrene med makt. En klut funker ikke. Hva om man bruker støvsuger mens man har den tørre kluten over den våte flekken? Anonymkode: 3da4c...e00
Million Skrevet 22. mai 2019 #30 Skrevet 22. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva om man bruker støvsuger mens man har den tørre kluten over den våte flekken? Anonymkode: 3da4c...e00 En vanlig støvsuger skal man ikke bruke til å suge opp væske med. Den tåler det ikke, og støvsugerposen tåler det heller ikke i mange tilfeller. Noen folk har en sånn Kärcher byggstøvsuger i garasjen. Som denne. De har en vanntank og kan brukes til å suge opp vann og væske med. Kjenner du noen som har en sånn i nabolaget eller noe?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #31 Skrevet 22. mai 2019 det står man kan bruke klut, klut som suger Anonymkode: 916ae...3fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå