AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Hvordan får dere vekk mens-flekker på hvite klær? Det går ikke bort på undertøyet og slikt.
Gjest NozMonster Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 vasker du ikke undertøyet ditt på 60 grader?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Jeg har egne menstruser som jeg bare bruker når jeg har mensen. De blir ikke helt rene på 60 grader, nei. Når de blir stygge kjøper jeg nye. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #6 Skrevet 31. mars 2012 Det første jeg gjør hvis jeg har fått blod på et plagg, er å skylle det bort i kaldt rennende vann. Lar det ligge litt om det er mye, og så vasker jeg i seksti grader. Hvitt tøy vasket med pulver for hvitt tøy. Kanskje du kan legge det litt i utblandet klorinbad før vask? Det skal gå bort.
Gjest NozMonster Skrevet 31. mars 2012 #7 Skrevet 31. mars 2012 ja, det var det jeg også mente eplebit derfor jeg spurte om ts ikke vasker på 60 grader, for det gjør jeg og har alldri hatt noen problemer med blodflekker.
pinar Skrevet 31. mars 2012 #8 Skrevet 31. mars 2012 Ikke sant. Prøv eventuelt med sånn flekkfjernings spray. vanish?? Og husk å vaske på minst 60.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #9 Skrevet 31. mars 2012 Blod pleier da gå vekk..... Ja, men nå gjør det tydeligvis ikke det siden jeg spør her! så kom heller med nyttige forslag enn kveruleringer i hytt og pine, eplebit og nozmonster. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #11 Skrevet 31. mars 2012 Har ofte blodflekker på klær og håndduker, men har aldri opplevd at det ikke går av i vask dersom jeg bruker vanish.
Gjest NozMonster Skrevet 1. april 2012 #12 Skrevet 1. april 2012 Ja, men nå gjør det tydeligvis ikke det siden jeg spør her! så kom heller med nyttige forslag enn kveruleringer i hytt og pine, eplebit og nozmonster. men man vet jo sånn omtrent når en skal få mensen, så kanskje du kan prøve med innleggsbind et par dager før du tror mensen kommer?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #13 Skrevet 1. april 2012 Jeg blør alltid "over" når jeg har mensen. Er så forbannet irriterende. Kan ikke bruke tampong/menskopp pga vestibulitt og må derfor bruke bind. Blodet ender alltid opp der bindet IKKE er, og legger jeg bindet annerledes neste gang så har blodet valgt å gå der det ikke gikk først. Så forbannet irriterende Men uansett, poenget mitt er at jeg skjønner hvordan du har det med mensflekker og blod på trusene, men jeg får det alltid bort i vask. Har aldri skjønt det der med at flekkene ikke går bort.. Går de ikke bort på 60 grader, prøv 90 grader. Det du også kan gjøre, som funker veldig greit er å væte trusene, kjøre på med zalo og deretter la de ligge til bløt over natten. Du trenger ikke å ha de liggende i vann, de kan ligge i en pose eller noe. Skyll de godt og hiv de på 60-90 gradersvask. Du kan også prøve Vanish for hvite klær eller rett og slett klore trusene. Men pass på at de da er av stoff som tåler kloring.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #14 Skrevet 1. april 2012 men man vet jo sånn omtrent når en skal få mensen, så kanskje du kan prøve med innleggsbind et par dager før du tror mensen kommer? Jeg har PCO og vet aldri når mensen kommer. Ikke ts.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #15 Skrevet 1. april 2012 Undertøy skal forresten alltid vaskes på minst 60 grader så om du vasker på mindre enn det vil du nok oppleve at flekkene går bedre bort om du øker temperaturen.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #16 Skrevet 1. april 2012 Jeg blør alltid "over" når jeg har mensen. Er så forbannet irriterende. Kan ikke bruke tampong/menskopp pga vestibulitt og må derfor bruke bind. Blodet ender alltid opp der bindet IKKE er, og legger jeg bindet annerledes neste gang så har blodet valgt å gå der det ikke gikk først. Så forbannet irriterende Men uansett, poenget mitt er at jeg skjønner hvordan du har det med mensflekker og blod på trusene, men jeg får det alltid bort i vask. Har aldri skjønt det der med at flekkene ikke går bort.. Går de ikke bort på 60 grader, prøv 90 grader. Det du også kan gjøre, som funker veldig greit er å væte trusene, kjøre på med zalo og deretter la de ligge til bløt over natten. Du trenger ikke å ha de liggende i vann, de kan ligge i en pose eller noe. Skyll de godt og hiv de på 60-90 gradersvask. Du kan også prøve Vanish for hvite klær eller rett og slett klore trusene. Men pass på at de da er av stoff som tåler kloring. Nei,nei. Zalo brukes på sjokolade og fettete flekker som brun saus. Blod fjerner man med å helle på flytende vaskemiddel for hvitt tøy, Omo eller Ariel, feks, før man lar ligge i en plastpose i en times tid og vasker på 60 eller 90 grader. Eller så gjør min som min gode bestemor lærte meg: Kjøp Blå Biotex pulver for håndvask, skyll flekken godt under kjølig vann i springen og legg trusa i Biotex i en halv time før du flytter den direkte over i maskina, og vasker på 60 eller 90 grader. Det funker gull. Noen ganger er flekkene vekk uten maskinvask, når man legger undertøyet i Blå Biotex. Men vask dem uansett. Klor skal man være forsiktig med, for man kan ende opp med ei truse som er gul med skjolder.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #17 Skrevet 1. april 2012 Vanish kan etse hull i undertøyet, så det ville jeg ikke brukt.
pinar Skrevet 1. april 2012 #18 Skrevet 1. april 2012 Vanish kan etse hull i undertøyet, så det ville jeg ikke brukt. Hvorfor akkurat i undertøy?
Ryvre Skrevet 1. april 2012 #19 Skrevet 1. april 2012 Har til dags dato aldri hatt problemer med å vaske vekk blodflekker Jeg legger det i vaskemaskinen, har i vaskepulver og vasker det på den graden klesplagget tåler. Og jeg blør MYE under mensen hvor jeg blør gjennom truser og laken, og må ligge på et håndklede om natta.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #20 Skrevet 1. april 2012 Nei,nei. Zalo brukes på sjokolade og fettete flekker som brun saus. Blod fjerner man med å helle på flytende vaskemiddel for hvitt tøy, Omo eller Ariel, feks, før man lar ligge i en plastpose i en times tid og vasker på 60 eller 90 grader. Eller så gjør min som min gode bestemor lærte meg: Kjøp Blå Biotex pulver for håndvask, skyll flekken godt under kjølig vann i springen og legg trusa i Biotex i en halv time før du flytter den direkte over i maskina, og vasker på 60 eller 90 grader. Det funker gull. Noen ganger er flekkene vekk uten maskinvask, når man legger undertøyet i Blå Biotex. Men vask dem uansett. Klor skal man være forsiktig med, for man kan ende opp med ei truse som er gul med skjolder. Zalo funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå