Gjest Sanne__ Skrevet 30. mars 2012 #1 Del Skrevet 30. mars 2012 Har sånn vondt under foten type vondt at jeg ikke takler gå i høyhælte sko selv om jeg i utgangspunktet sjelden pleide gjøre det. Bytter på gode sko med demping men ikke blitt bedre. Prøver trene elipse etter råd fra fysioteapeut, men hovner i bena ved trening og for mye anstrengelse. Midt under foten sitter smerten og jeg er svimmel og jeg orker mindre og mindre før jeg hovner. Noen som har opplevd liknende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #2 Del Skrevet 30. mars 2012 Aner ikke om det er det samme. På meg så kommer smerten brått og er sinnsyk vond. Så vondt at jeg kan gå ned for full telling. Mitt problem er høye fotbuer - på tvers og på langs. Så jeg må bruke fotsenger eller sko som ikke gir meg slike fotkramper. For hver gang jeg tråkker ned, så "sklir" fotbuen fra hverandre og gir meg store smerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 30. mars 2012 #3 Del Skrevet 30. mars 2012 Aner ikke om det er det samme. På meg så kommer smerten brått og er sinnsyk vond. Så vondt at jeg kan gå ned for full telling. Mitt problem er høye fotbuer - på tvers og på langs. Så jeg må bruke fotsenger eller sko som ikke gir meg slike fotkramper. For hver gang jeg tråkker ned, så "sklir" fotbuen fra hverandre og gir meg store smerter. Dette høres kjent ut. Jeg har beskrevet det som at fotsålen min revner. Det kjenner ut som om en sene eller muskel revner i "buen" eller midt under foten ved buen. De går vondt å tråkke på, men forsvinner etter en liten stund og som regel humper jeg rundt med krummet fotblad en stund og det går over. Hatt dette i mange mange år, det skjer kanskje en eller to ganger i mnd, både lege og fotpleier sier at er normalt. Jeg skjønner ikkeno. At jeg hovner opp eller har kronisk smerte har jeg ikke opplevd, tror nesten du bør få en mening fra en lege, TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #4 Del Skrevet 31. mars 2012 For meg er harde såler drepen. Jeg må ha myke, så fotbuene ikke presses for mye fra hverandre. At det kjennes som det revner var en god beskrivelse. Jeg har i perioder tapet foten godt sammen om jeg f.eks skal gå langt i fjellet ol. Da blir foten holdt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lush Skrevet 2. april 2012 #5 Del Skrevet 2. april 2012 Høres litt ut som plantar fascitt. Har det selv til tider, og det er vondt :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayflower Skrevet 2. april 2012 #6 Del Skrevet 2. april 2012 Høres litt ut som plantar fascitt. Har det selv til tider, og det er vondt :-/ Dette har jeg også hatt, spesielt får jeg mye vondt om jeg bruker mye flate sko, ballerina, converse etc eller går mye barbeint. Nå er ikke det siste noe problem nå da men for meg hjelper det med gode sko med myke såler/demping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hemmelig Skrevet 11. april 2012 #7 Del Skrevet 11. april 2012 Har sånn vondt under foten type vondt at jeg ikke takler gå i høyhælte sko selv om jeg i utgangspunktet sjelden pleide gjøre det. Bytter på gode sko med demping men ikke blitt bedre. Prøver trene elipse etter råd fra fysioteapeut, men hovner i bena ved trening og for mye anstrengelse. Midt under foten sitter smerten og jeg er svimmel og jeg orker mindre og mindre før jeg hovner. Noen som har opplevd liknende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hemmelig Skrevet 11. april 2012 #8 Del Skrevet 11. april 2012 Kan det være at du har Mortons neuron? det gir slike smerter som du beskriver. man stiller diagnosen ut i fra klinikk og det er nødvendig med MR av forfoten. neuronet vokser på en nerveog gir smerter når foten hovner opp eller man går i høyhelte eller trange sko. eneste behandling er operasjon, kan hjelpe med såler, men problemet blir ikke borte. rask operasjon. snittet blir mellom de to ytterste tærne, så det blir ett godt synelig arr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #9 Del Skrevet 12. april 2012 Det kan være musklene i foten som er stramme eller du kan ha en feilstilling. Kanskje du trenger såler? Hør med legen din. Jeg har fått muskelknuter under foten pga feilstillinger og det gir fryktelige smerter i foten og oppover mot hoften. Men det kommer ofte snikende og innimellom. Skovalg har endel å si hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sanne__ Skrevet 7. juni 2012 #10 Del Skrevet 7. juni 2012 Ja nå har jeg funnet ut hva som feilte meg. Sinkmangel! Jeg fant det ut selv ved en tilfeldighet. Hadde en boks i skapet og hev i min desperasjon for å finne ut hva dette kunne skyldes, innpå to stk pr dag en måneds tid, og jeg blir bare bedre og bedre, også jeg som knapt har kunnet gå skikkelig på et år! Gå turer har vært helt utenkelig, men nå går det bare framover. Alt er i orden her sa fastlegen min i dette året. Jeg presenterte sinkproblematikken for ham, at jeg kjente bedring."Ja det er ikke godt å vite men kan jo hende du kjenner det slik", svarte han!Hvor mye har ikke jeg kostet på av spesialister og legetimer dette året for å finne ut av mine ulidelige smerter i føttene? Tusenvis til ingen nytte. Jeg gir strykkarakter til fastlegen som jeg tenker, noe så elementært som mineralmangel hos pasienten ikke er obligatorisk å finne utav. Og den trettheten som fulgte med sinkmangelen. Helt ille. Jeg oppfordrer alle Mepasienter til å prøve sink i en måned. Ikke fest lit til at fastlegens prøver holder mål. Takk for meg. Nå gleder jeg meg til joggetur i morgen . Hilsen fra nesten død til livsglad jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå