Gå til innhold

Hvor viktig er det for deg at en potensiell kjæreste trener?

Anbefalte innlegg

Gjest Hard Ride
Skrevet

Hei, jeg sitter og leser på profiler på en side for nettdating, og synes det er utrolig mange jenter som nevner at de liker å trene og gjerne vil at potensielle menn også er aktive og liker å trene.

Greia er at jeg er ikke en spesielt aktiv person eller glad i å trene. Jeg sier ikke nei til alle fysiske aktiviteter, jeg blir med på ting for morro skyld hvis jeg har lyst, men det er sjeldent. Jeg blir gjerne med på en flere timers lang tur i fjellet om det er med godt selskap fopr å si det sånn. Jeg driver ikke med noe aktiviteter på min egen fritid. Det eneste er at jobben som bygningsarbeider som jeg har hatt i 9 mnd. inkluderer en del gåing, masse trapper, og en del løfting så jeg er jo ikke i helt grusom form, men kondisjonen min er latterlig.

Er det flere som mener at det er lov å være litt "anti-trening" eller er det bare turn off? Selv har jeg ikke lyst til å la kroppen bli helt lat og dvask, så jeg skjønner at man trener for å unngå helseproblemer, men jeg merker at det nesten er slitsomt å lese om alle som vil ut og hoppe og sprette rundt.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorvidt andre trener spiller ingen rolle for meg da jeg selv ikke trener

• Liker 3
Skrevet

Anti-trening er ekstremt turnoff for min del. Jeg bruker veldig mye tid på trening selv, og det er en stor del av min livsstil. Tror ikke jeg hadde orket å ha en kar hjemme i sofaen som ikke skjønner hva jeg skal på trening etter hele tiden.

• Liker 5
Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Misstenker at det er ekstremt lett å skrive "glad i å trene" på en datingside. I realiteten er det vel mer "stikker ned på treningsstudioet når jeg har ork. Typ to dager i uka"...

Selvfølgelig må ikke dette gjelde alle, bare en liten tanke som dukket opp i hodet mitt.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hei, jeg sitter og leser på profiler på en side for nettdating, og synes det er utrolig mange jenter som nevner at de liker å trene og gjerne vil at potensielle menn også er aktive og liker å trene.

Greia er at jeg er ikke en spesielt aktiv person eller glad i å trene. Jeg sier ikke nei til alle fysiske aktiviteter, jeg blir med på ting for morro skyld hvis jeg har lyst, men det er sjeldent. Jeg blir gjerne med på en flere timers lang tur i fjellet om det er med godt selskap fopr å si det sånn. Jeg driver ikke med noe aktiviteter på min egen fritid. Det eneste er at jobben som bygningsarbeider som jeg har hatt i 9 mnd. inkluderer en del gåing, masse trapper, og en del løfting så jeg er jo ikke i helt grusom form, men kondisjonen min er latterlig.

Er det flere som mener at det er lov å være litt "anti-trening" eller er det bare turn off? Selv har jeg ikke lyst til å la kroppen bli helt lat og dvask, så jeg skjønner at man trener for å unngå helseproblemer, men jeg merker at det nesten er slitsomt å lese om alle som vil ut og hoppe og sprette rundt.

Syns ikke det er så viktig med en kjæreste som trener men jeg syns det er viktig at han tar vare på seg selv, at han ikke bare ligger i soffan og spiser junkfood liksom.

For min del syns jeg du er aktiv nok.

Skrevet

Nei, jeg kunne aldri vært sammen med noen som ikke er fysisk aktiv. Årsaken er at en rekke av mine fritidisaktiviteter, som jeg ønsker å dele med parneren, innebærer fysisk aktivitet. Fjellturer, langrenn, klatring, squash, sykling og så videre er aktiviteter jeg og kjæresten gjør sammen opp til flere ganger i uka.

I tillegg til dette med at det er viktig med fellesaktivitet for parforholdet kommer den faktoren som Envy skriver - tåleranse i forhold til min tid- og pengebruk på trening. Og jeg skal også være så ærlig å innrømme at jeg mener at det å holde seg i god form er en viktig forutsetning i et forhold, både av helsemessige årsaker og relatert til det å holde seg så fresh som mulig for parneren.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De færreste jeg kjenner trener aktivt.

Jeg har en kjæreste som trener hard kampsport 6 dager i uka, og han krever ikke at jeg skal være fysisk aktiv.

Jeg har trent alt fra ingenting, til 2 dager i uken til 4 dager i uken - og for meg personlig er det ikke helt OK at en person med en inaktiv jobb heller ikke trener.

Du er nok hakket mer aktiv enn meg i realiteten når jeg trener 4 dager i uken, fordi jeg har en inaktiv jobb.

Det som er et nei-nei for meg er inaktiv generelt, har lite lyst å bli med på en liten skautur/sykkeltur og spiser usunt. Med usunt mener jeg ikke junkfood, men halvfabrikata og smågodis hver dag.

Jeg synes matvalg blir fortere turnoff enn en som ikke trener - typisk pølse og pizza ofte til middag og null interesse for kvalitetsmat.

Han må gjerne ha 4 kilo for mye fordi han er glad i øl og vin, men 20 kilo for mye fordi han ikke gidder å beve seg i det hele tatt er jo uheldig av flere grunner.

Jeg vil ha en mann som kan ta med seg ungene på skogtur.

Et godt eksempel på turnoff for min del er kameraten til samboeren min som har inaktiv jobb, ikke beveger seg ett sekund på fritiden og hver eneste hyttetur tar med seg hele bagasjerommet fullt av cola.

Han har gusten hud, fett hår og kroppsfasong som en meget dvask kvinne.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Å si at man liker å trene kan bety så mangt. På treningssenteret hvor jeg går, er det en del unge jenter som går rundt i flokk og vimser innom et apparat eller to mellom skravleøktene. Og etter saltimer går de ut igjen uten å ha svettet en dråpe, så hvor effektiv den treninga er for dem, er jeg i tvil om ;)

Er man treningsnarkoman vil man sikkert ha en partner som er likedan. For de aller fleste er det sikkert greit om mannen ikke trener voldsomt mye, tror jeg. Det er vel andre ting som er viktig :)

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

En mann med aktiv jobb er ok. Så lenge fysisk aktivitet er noe som skjer i hverdagen, er det greit.

Men kontor-mann med bløt rumpe og grevinneheng er turnoff.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

De må iallefall være åpne for det, skjønne viktigheten av det og ikke forakte det. Trenger ikke en helsefrik, for det er jeg ikke selv heller, men en som ikke driter i seg selv og sin helse.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Veldig viktig at han trener for å holde kroppen i form.

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Å si at man liker å trene kan bety så mangt. På treningssenteret hvor jeg går, er det en del unge jenter som går rundt i flokk og vimser innom et apparat eller to mellom skravleøktene. Og etter saltimer går de ut igjen uten å ha svettet en dråpe, så hvor effektiv den treninga er for dem, er jeg i tvil om ;)

Er man treningsnarkoman vil man sikkert ha en partner som er likedan. For de aller fleste er det sikkert greit om mannen ikke trener voldsomt mye, tror jeg. Det er vel andre ting som er viktig :)

Jeg er naturlig tynn og trener nesten bare saltimer. Blir ikke synlig svett, men etter å ha gått jevnlig i et par måneder har jeg fått mer markerte magemuskler og bedre kondis, så du skal ikke undervurdere effekten av trening bare fordi man ikke renner bort av svette.

Skrevet

Jeg er naturlig tynn og trener nesten bare saltimer. Blir ikke synlig svett, men etter å ha gått jevnlig i et par måneder har jeg fått mer markerte magemuskler og bedre kondis, så du skal ikke undervurdere effekten av trening bare fordi man ikke renner bort av svette.

Mener å ha hørt at folk som er godt trent og trener mye svetter mer. Har ikke noe kilde på dette, bare noe jeg har hørt. Men om man ser på de store idrettsutøverne, så ser man jo at de renner bort.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Mener å ha hørt at folk som er godt trent og trener mye svetter mer. Har ikke noe kilde på dette, bare noe jeg har hørt. Men om man ser på de store idrettsutøverne, så ser man jo at de renner bort.

Mulig det, men det betyr ikke at man må renne bort for å ha effekt av treningen. Mitt mål er å opprettholde en stram kropp, samt ta vare på helsen, og det fungerer treningen min utmerket til. Det samme forventer jeg av en partner.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg trener mye og er tildels enig med deg. Ser på de trente gutta på spinningtimene. Mye muskler, mye svette under sykkelen. På frivektsrommet er det få som svetter, men masse muskler likevel.

Jeg svetter mer i de periodene jeg er veldig godt trent. Det er som om kroppen vet hva den skal og begynner å jobbe for å beholde normal kroppstemperatur.

Men. Dette har med alder å gjøre også. Da jeg var ung, så jeg topptrent ut, uten å trene annet enn gymtimene.

Gjest IngvildSF
Skrevet

Tja. Syns det er viktigere med et godt kosthold enn en treningsnarkoman, hvis man først skal "blande" seg inn. Trenger ikke nødvendigvis trene på treningssenter, men bør kunne være med ut på en gåtur, både avslappet og heftigere tur, skitur, sykkel og lignende. Syns det er viktig at man evner å ta vare på seg selv, og ikke gror fast i sofaen.

Gjest Maruwan
Skrevet

Jeg mistenker at det er ganske typisk at folk går og depper en stund, trener ikke, blir feitere og feitere og begynner å noie for at de skal daue aleine.

Så tar de seg litt i nakken, begynner å trene, blir i bedre humør og følgelig lager de seg også en profil på nettet hvor de skriver "jeg liker å trene", selv om de egentlig begynte for to dager siden. Det er ikke løgn, men det er ikke helt sant heller.

Og dette vet jeg ikke av egen erfaring. Nei nei, ikke i det hele tatt. Bare slenger det ut der, lizm...

• Liker 1
Skrevet

For meg er det ikke så viktig, kan gå begge veier i grunn. Så lenge man ikke er helt fanatisk på treninga å lever på en syk diett så er det samme for meg. Men heller en som liker å ligge på sofaen en gang i blant å spise sjokolade og chips med meg å se film istedenfor å trene.... Selv om det er fint å trene å gå turer en gang i blant også. En god blanding tenker jeg er bra.

Gjest Maruwan
Skrevet

Forøvrig kan det nevnes at det er viktig for meg at dama ikke trener, men ser ut som hun trener allikevel. Og at hun er tiltrukket av menn som ikke trener og som ser akkurat sånn ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil helst ha en som ikke trener, så føler jeg ikke at jeg er så lat selv (liker best å sitte på rumpa og gjøre ingenting).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...