AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Hei! Skal på ferie til USA i sommer, og tillegg til en annen destinasjon (NY), vurderer jeg å legge to uker innom staten Maine. Dette blir da i juli, noen som vet noe om temperaturer på den tiden? Og hvordan er selve staten, noen byer å anbefale osv? Kan sommeren der tilsvare en god, norsk sommer? Kom gjerne med andre tips hvis dere har noen
Kooko Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 Her vært der mange ganger jeg! Pleide å være på ferie i Maine da jeg var liten da! Sommeren er veldig varmt, varmere enn her i Norge. Det er ikke så uvanlig med stormer på ettermiddager da... Ellers er det mange små "kyste byer" som lever av sommerturister langs sjøen med lange fine strander... Også små feriesteder (tenk den byen i filmen Jaws/Haisommer!) og de har sånne sommer tivoli med masse junk food... Ellers har du Portland som jeg regner med er største by i staten, har ikke vært i selve byen, bare på den kjøpesenter... Ellers hvis du kjører helt nordover, nesten til den kanadisk grensen, kommer du til Acadia National Park og det er kjempefint, fin natur... du har også Bar Harbour som er... hva skal jeg si, et sted hvor mange rike folk/familier (tenk Kennedys og liknende) ferierer der, veldig populært i gamle dager... Har vært der og det er fint men ikke så mye å gjøre! Hvis du holder deg til kysten finner du ganske raskt at det er mye å se/gjøre! Maten er veldig billig og du kan spise en hel hummer til 10-15 US dollar (det var da i 2003 da!) Vannet i sjøen derimot er iskaldt! Hoteller er ganske billige og av ulike standard! Fra det jeg vet, er det ikke veldig mye inn i landet, mange gårder med kuer, masse bjørn i skogen (i 2010 var det ekstremt mye bjørn har de sagt!) og en del nasjonal parker... Og tenkte på noe også... Hvis det skulle være orkan/storm lengre ned i atlantern, så kommer du nok til å se mer sjø! håper det hjelper deg! :D si fra hvis du vil ha mer info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå