Gå til innhold

Vondt i magen av yoghurt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Sønnen vår har siden han var 10 mnd fått smake og spise litt yoghurt. Men hver gang ender det opp med løs mage og magevondt :(

Vi venter da en stund før vi prøver på nytt - men det samme skjer igjen! Og igjen! Og igjen... Er dette vanlig? Hvor lenge kan det vare egentlig?

Vi har prøvd ulike typer yoghurt...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ups, glemte å skrive at han nå er 13 måneder...

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerer han på andre melkeprodukter?

Skrevet (endret)

Hvis jeg var deg ville jeg undersøkt om det kunne være laktoseintoleranse eller en annen form for melkeallergi. De skal jo tåle små doser yoghurt i den alderen. :vetikke:

Endret av OhSerendipity
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også lurt på om han kan ha melkeallergi, men vi merker ikke noe når han spiser annen mat med melk. Han drikker jo lettmelk, spiser gulost ol uten noe problem!

Prøvde å ta det opp på helsestasjonen sist, men det ble bare snakket bort: prøv igjen om litt...

TS

Gjest Eurodice
Skrevet

Vi har også lurt på om han kan ha melkeallergi, men vi merker ikke noe når han spiser annen mat med melk. Han drikker jo lettmelk, spiser gulost ol uten noe problem!

Prøvde å ta det opp på helsestasjonen sist, men det ble bare snakket bort: prøv igjen om litt...

TS

Hvorfor i all verden skal du ha gutten til å spise yoghurt i det hele tatt, når han ikke tåler det? Det er jo bare å utsette ham for ubehageligheter. Barn klarer seg vel utmerket uten akkurat yoghurt?

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Dobbeltpost

Endret av Arabella
Skrevet

Lillejenta tålte ikke melkeprodukter da hun var mindre. Ingen utslag på hverken laktose eller melkeprotein ved testing, men inntak av melkeprodukter resulterte i veldig løs mage. Det er først de siste månedene hun har kunnet innta litt melkeprodukter - hun fylte nylig 3 år. Vi fikk rett og slett høre at noen barn kunne være sensitive for melkeprodukter i småbarnstiden, og det ser ut til å ha vært tilfellet med jenta vår. Rådet var å prøve forsiktig en gang i blant for å se om det hadde endret seg. Det skal nevnes at mannen min/faren til jenta kun tåler begrensede mengder melkeprodukter, men heller ikke han slår ut på tester. Så hun slekter nok på ham.

Men - hun tålte jo heller ikke søtmelk, ost, fløteis osv. Så helt likt som med gutten din er det jo ikke...

AnonymBruker
Skrevet

det er jo veldig bra kalsiumkilde... og genialt mellommåltid! tenkte det var lurt å lære seg å like det... han er ikke så flink til å drikke melk, så redd for at han får i seg for lite kalsium!

TS

Skrevet

Gi han heller en ekstra brokkoli, fin kalsiumkilde :)

Magen og tarmen er kanskje ikke klar, jeg ville ventet i 2-3 mnd før jeg prøvde igjen..

Gjest frøken am
Skrevet

Dette er så gammel trangsynt lære, at unger må ha melkeprodukter. Det må de ikke!

Dytt i han andre ting og han vil fortsatt klare seg utmerket godt. Jeg lover ;)

• Liker 1
Skrevet

Har det samme problemet med jenta mi som er nesten like gammel som din, tok det opp med helesesøster og hun sa det kan ta tid før hun blir vant til yogurt (hun er ikke flink til å drikke melk enda!) + andre melkeprodukter! Jeg bare prøve fra en tid til en annen og se hvordan hun reagerer... i starten reagerte hun +++ mye men det har blitt bedre nå, ingen magevondt, kanskjle litt løs avføring men ikke mer! prøver du med andre melkeproduker - ost, melk i mat, osv.? det gjør jeg når jeg få rmulighet til det og det funker greit! bare å prøve seg fram! :D

Gjest Eurodice
Skrevet

Tenk over dette: "Enhver arts melk er beregnet for dets avkom".

Kumelk er beregnet for kalver som skal vokse opp og legge på seg 30-40 kilo i måneden. Kumelk og all annen melk er sammensatt på en slik måte at den er optimal for avkommet. Morsmelk er beregnet for menneskebabyer. Når barna er avvent, skal de ikke ha en annen arts melk som en erstatning. Det er horribelt, etter min mening, å skulle "tvinge" kumelkprodukter i en forsvarsløs baby. Flere av dere som har skrevet her, forteller jo at barna reagerer sterkt og har vondt.

Gode produkter er melk som er basert på planter, soyamelk, rismelk, havremelk, mandelmelk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...