AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Jeg skal på jobbintervju i kommunen for å bli ringevikar til flere barnehager! Hva må jeg forberede meg på? En venninne var på intervju til samme jobben og hun fikk disse spørsmålene: 1. Hvorfor søker du jobb i ******** kommune? 2. Hvorfor skal vi ansette deg? 3. Hvorfor vil du jobbe i barnehage? 4. Hvilke egenskaper har du som passer til denne jobben i forhold til barna? Jeg sliter veldig. Jeg vil ha jobben, men har problemer med å forklare hvorfor. Jeg sliter også ekstremt med det første spørsmålet. Skjønner ikke helt hva de mener... HJELP!!
Kanutte Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Jeg jobber i Oslo. Hvis jeg for eksempel søkte jobb i Lørenskog kommune ville de nok spurt meg det spørsmålet. For meg ville svaret vært at jobben jeg hadde søkt på var spennende og at jeg kunne tenke meg erfaring fra en annen kommune. Jeg bor ikke så langt i fra og det er grei reisevei.
Gjest navnelapp Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Dette er ein litt sånn romantisk tanke om at her hos oss, i vår kommune, ligg vi så langt framme på så mange område, vi er så flinke og lever i tida og krev effektivitet, så alle må jo ha lyst til å jobbe her hos oss. Dei vil at du skal slikke dei litt oppover ryggen, ganske enkelt. Gå inn på nettsidene til kommunen og barnehagen, les kva dei skriv om visjonar og mål for arbeidet sitt, og sjå om du klarer å flette det inn på ein eller annan måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå