Gå til innhold

Hvordan kreve inn pengene hun skylder meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega av meg som sitter på et annet kontor enn der jeg sitter skylder meg 2500 kroner.

Hun likte så godt vesken min og da jeg fortalte henne hadde tilgang på denne til rabattert pris, ønsket hun å bestille en via meg. Jeg forsøkte først å få henne til å forskuddsbetale, men hun så meg dypt inn i øynene og sa at å betale skulle hun. Så jeg la ut vesken til henne.

Informerte henne da at vesken var på kontoret mitt og hun lovte å komme innom å hente den, noe hun ikke gjorde. Bestemte meg da for å levere den til henne på hennes kontor med kontonummer. Ingen innbetaling har kommet tross flere sms'er og mailer som purrer på pengene. I forrige uke dro jeg innom kontoret hennes og da møtte jeg på henne. Hun beklaget at hun hadde glemt meg og sa at dette var ikke sånn hun var, dette var flaut og at hun samme dag skulle sette over pengene. Nå er dette en uke siden. Ringte henne i går og la igjen melding på svareren. Ingen respons.

Nå lurer jeg veldig på hva jeg bør gjøre for å få pengene mine. Møter ikke så ofte på henne via jobb, men hun er i ledergruppen på jobben og jeg trodde hun var til å stole på.

Er det noen som har noen råd for hvordan jeg kan få igjen pengene mine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vet når hun er på jobb, kan du gå inn på kontoret og be henne sette over penger der og da. Bli stående til hun har gjort det.

• Liker 6
Skrevet

Snakke om det med dine kollegaer, og la ryktet spre seg på jobb? Sitter hun i ledergruppen er neppe dette et rykte hun vil ha på seg, så da kommer nok pengene fort.

Må bare si at jeg aldri hadde tydd til dette dersom ikke situasjonen var som den var, og hun overså at du har forsøkt å ta direkte kontakt.

• Liker 3
Skrevet

God idè... Utfordringen er da å vite når hun er på plass da hun er mye ute av kontoret... Det er en halvtimes kjøretur mellom de to avdelingene, så kjedelig å komme på bomtur.

AnonymBruker
Skrevet

HUFF!! har to venniner som skylder meg penger, 350,- og 1200,-

vennskapet har slutte på hun som skylder meg 350,- da det har gått over et år nå og enda ingen penger, enda jeg purer, og vennskap nr to vurderer jeg å slutte, 6 mnd siden hun lånte...

jeg syns det er respektløst og ireterende å hele tiden måtte be om pengene MINE hver gang jeg er med de!!

det blir for dumt.

fra nå av skal jeg IKKE låne ut mer penger, og har holdt det nå.

men nr folk lover å betale tilbake så blir det kjipt altså....

Gjest BettyBoop
Skrevet

En kollega av meg som sitter på et annet kontor enn der jeg sitter skylder meg 2500 kroner.

Hun likte så godt vesken min og da jeg fortalte henne hadde tilgang på denne til rabattert pris, ønsket hun å bestille en via meg. Jeg forsøkte først å få henne til å forskuddsbetale, men hun så meg dypt inn i øynene og sa at å betale skulle hun. Så jeg la ut vesken til henne.

Informerte henne da at vesken var på kontoret mitt og hun lovte å komme innom å hente den, noe hun ikke gjorde. Bestemte meg da for å levere den til henne på hennes kontor med kontonummer. Ingen innbetaling har kommet tross flere sms'er og mailer som purrer på pengene. I forrige uke dro jeg innom kontoret hennes og da møtte jeg på henne. Hun beklaget at hun hadde glemt meg og sa at dette var ikke sånn hun var, dette var flaut og at hun samme dag skulle sette over pengene. Nå er dette en uke siden. Ringte henne i går og la igjen melding på svareren. Ingen respons.

Nå lurer jeg veldig på hva jeg bør gjøre for å få pengene mine. Møter ikke så ofte på henne via jobb, men hun er i ledergruppen på jobben og jeg trodde hun var til å stole på.

Er det noen som har noen råd for hvordan jeg kan få igjen pengene mine?

så utrolig frekt. Er så sinnsykt mange slike mennesker altså.

Skrevet

Det mest irriterende er at denne dama har en høy stilling, er høyt respektert og godt likt i firmaet, alltid blid og flink til å prate for seg. Føler meg regelrett lurt av henne!

Har tenkt på å gå til toppsjefen med dette, men det er jo en privat greie og kanskje ikke populært at man selger ting på jobben. Har også vurdert å sende en privat faktura (visstnok mulig), det samme gjelder inkasso. Er villig til å ta den kostnaden for å få pengene mine!

Har jo til nå brukt "være-grei"-metoder, men må nok ty til tøffere midler uten å virke ufin....

AnonymBruker
Skrevet

for en biatch... nei, en dag dere møtes og det er andre kolleger til stede. kanke du da plutselig si høyt til henne "yo, kan jeg få pengene du skylder meg snart eller? har gått veeeeeldig lang tid nå og det er en stor sum det er snakk om! kan jeg få dem sporenstreks eller må jeg begynne å legge på renter??"

forhåpentligvis vil de andre kollegene bli nysgjerrige og spørre etter hva dette handler om. jo flere som vet om dette jo mer press vil hun føle at hun får på seg til å betale.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

for en biatch... nei, en dag dere møtes og det er andre kolleger til stede. kanke du da plutselig si høyt til henne "yo, kan jeg få pengene du skylder meg snart eller? har gått veeeeeldig lang tid nå og det er en stor sum det er snakk om! kan jeg få dem sporenstreks eller må jeg begynne å legge på renter??"

forhåpentligvis vil de andre kollegene bli nysgjerrige og spørre etter hva dette handler om. jo flere som vet om dette jo mer press vil hun føle at hun får på seg til å betale.

Hvor gammel er du?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

"yo!" :fnise:

• Liker 3
Skrevet

[

Ser at noe sånt kan funke :-)

Da jeg var innom kontoret der hun jobbet overraskende forrige uke var det en del andre kollegaer rundt henne og hun visket og latet som om dette handlet om noe annet jobbmessig. Merket på henne at hun syntes dette var flaut, noe hun også sa. Helt utrolig da at hun ennå ikke har betalt.

AnonymBruker
Skrevet

"yo!" :fnise:

"biatch!" :fnise:

• Liker 3
Gjest Nuppdupp
Skrevet

dumt at det er en halvtime dit da. hadde det vært nærmere, så kunne du møtt opp hver dag og spurt høyt når hun skal gi deg pengene dine.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan hun greier å sove godt om natta, forstår ikke jeg!! Herregud, hvem i alle dager gjør sånt?!

• Liker 1
Skrevet

dumt at det er en halvtime dit da. hadde det vært nærmere, så kunne du møtt opp hver dag og spurt høyt når hun skal gi deg pengene dine.

Nå gidder jeg ikke å ta på henne med silkehandsker lengre, så fare for at det blir noen turer dit fremover... Mannen min har tilbudt seg å bli med og se streng ut!

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo evnt snakke med en annen som er på samme kontor som henne og forklare situasjonen. Ikke spre det rundt, bare forklare hva som er greia og si at dette blir mellom dere, men at du trenger en hjelpende hånd. Når du tenker å ta en tur kan du spørre om personen kan sjekke at hun er der og kommer til å bli der den neste halvtimen, eller om hun er ute kan den andre personen finne ut når hun kommer tilbake. Da slipper du bomtur.

AnonymBruker
Skrevet

Nå gidder jeg ikke å ta på henne med silkehandsker lengre, så fare for at det blir noen turer dit fremover... Mannen min har tilbudt seg å bli med og se streng ut!

Unnskyld at jeg spør, men hvor gammel er du ts? Man tar ikke med seg mannen sin for å true penger utav en kollega!

• Liker 5
Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men hvor gammel er du ts? Man tar ikke med seg mannen sin for å true penger utav en kollega!

Jeg er 38 :-) Det var mannen min sitt forslag, men han er ingen boler eller slosskjempe. Og kontoret der hun sitter har resepsjon, så ikke noe unaturlig at han er med inn..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer for løsninga til Gjesten, der du blir stående til hun har overført. Ring til resepsjonen der hun jobber og be om at de ringer deg neste gang hun er inne, trenger ikke forklare hvorfor. Ikke bland inn andre før du MÅ. Den første du kan prøve å ta kontakt med ang dette om pengene likevel ikke kommer inn kan være mannen hennes om hun har en? Bare si uskyldig at "hei, jeg prøver å få tak i kona/samboeren din, men har ikke fått det til. Jeg vet ikke om dere har fellesøkonomi, men hun skulle overføre 2500 for ei veske til meg for noen uker siden, men ser ut til å ha glemt det. Kan du hjelpe meg?". Det er uproft å spre rykter og dra personkonflikter inn på jobben, det strider mest sannsynlig mot bedriftens ønskede organisasjonskultur.. Selv om dere kanskje ikke samarbeider så mye kan det komme mye vondt utav manifisterte konflikter:/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer for løsninga til Gjesten, der du blir stående til hun har overført. Ring til resepsjonen der hun jobber og be om at de ringer deg neste gang hun er inne, trenger ikke forklare hvorfor. Ikke bland inn andre før du MÅ. Den første du kan prøve å ta kontakt med ang dette om pengene likevel ikke kommer inn kan være mannen hennes om hun har en? Bare si uskyldig at "hei, jeg prøver å få tak i kona/samboeren din, men har ikke fått det til. Jeg vet ikke om dere har fellesøkonomi, men hun skulle overføre 2500 for ei veske til meg for noen uker siden, men ser ut til å ha glemt det. Kan du hjelpe meg?". Det er uproft å spre rykter og dra personkonflikter inn på jobben, det strider mest sannsynlig mot bedriftens ønskede organisasjonskultur.. Selv om dere kanskje ikke samarbeider så mye kan det komme mye vondt utav manifisterte konflikter:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...