Gå til innhold

"Venn av motsatt kjønn"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På Sukker kan man velge å skrive at man ønsker en "venn av motsatt kjønn". Er det friends with benefits som menes?

Og hva er egentlig forskjellen på en "kort flørt" og en "elsker"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er egentlig tragisk når folk ikke forstår norsk lenger og må oversette til amerikansk terminologi for å skjønne noe som helst.

Endret av Steinar40
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jo hva "venn" og "motsatt kjønn" betyr, men Sukker er jo ikke finnenvenn.no akkurat. Det er kjærester og sexpartnere man søker der, så da synes jeg det er litt rart at de har med "venn av motsatt kjønn" når de ikke har med "venn av samme kjønn". Med mindre det er "friends with benefits" som er greia.

Skrevet

Søker man kun vennskap er det gjerne naturlig å tenke personer av samme kjønn. At man er åpen for å bli venn med en av motsatt kjønn tolker jeg som nettopp det - et vennskap med en av motsatt kjønn.

Skrevet

Jeg vet jo hva "venn" og "motsatt kjønn" betyr, men Sukker er jo ikke finnenvenn.no akkurat. Det er kjærester og sexpartnere man søker der, så da synes jeg det er litt rart at de har med "venn av motsatt kjønn" når de ikke har med "venn av samme kjønn". Med mindre det er "friends with benefits" som er greia.

Ja, da bør Sukker skjerpe seg og skrive tydeligere. På norsk!

Gjest Tidssone
Skrevet

De jeg har spurt om dette har svart forskjellig. Noen ønsker å begynne med vennskap, for å se om det blir noe mer. Andre vet ikke helt at de har svart det.

Det er ganske lurt å spørre de som har det i profilen. Man kan få mange morsomme samtaler ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ingen rasjonell grunn til å søke en venn av motsatt kjønn framfor bare en venn, med mindre man vil ha noen fordeler med på kjøpet :)

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg ser ingen rasjonell grunn til å søke en venn av motsatt kjønn framfor bare en venn, med mindre man vil ha noen fordeler med på kjøpet :)

Nei, men det kan jo hende andre har annet syn på dette enn det du har?

Skrevet

Ikke? Det er da flere grunner til å ønske en venn av motsatt kjønn. For eksempel at man har mange nok av samme men vil utvide vennekretsen med flere av det motsatte. Jeg kunne gjerne tenkt meg mannlige kompiser, rett og slett fordi de er venner på en litt annen måte. Men siden alle har slik idiotisk tankegang som at det ikke går an og at da må man pøke, så er det jo klin umulig.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange utenlandske ord som er godt innarbeidet i norsk språk og kultur.

- sex

- ONS

- friends with benefits

- dating

- strap-on

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at de er venner "på en annen måte"?

Skrevet

Det er mange utenlandske ord som er godt innarbeidet i norsk språk og kultur.

- sex

- ONS

- friends with benefits

- dating

- strap-on

Og betyr det at du ikke forstår ordene:

-samleie

-engangsknull

-sengekompiser

-romantiske treff

-løskuk

?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og betyr det at du ikke forstår ordene:

-samleie

-engangsknull

-sengekompiser

-romantiske treff

-løskuk

?

- samleie er ikke en korrekt oversettelse av sex

- engangsknull er riktignok presist, men det er vulgært, og derfor en dårlig oversettelse av ONS

- sengekompiser er ok

- romantiske treff er en dårlig oversettelse. Mange dates er ikke romantsike. Stevnemøte er vel den riktige oversettelsen, men Gud for et kleint ord!

- løskun kan like godt være en en løs mann. Dessuten er det vulgært.

Skrevet

- samleie er ikke en korrekt oversettelse av sex

- engangsknull er riktignok presist, men det er vulgært, og derfor en dårlig oversettelse av ONS

- sengekompiser er ok

- romantiske treff er en dårlig oversettelse. Mange dates er ikke romantsike. Stevnemøte er vel den riktige oversettelsen, men Gud for et kleint ord!

- løskun kan like godt være en en løs mann. Dessuten er det vulgært.

JEg spurte deg ganske enkelt om du forsto det jeg skrev. Det gjorde du tydeligvis siden du attpåtil måtte komme med forbedringer. Ergo er forrige posten din drept.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor innføre norske ord når de engelske forstås og er godt innarbeidet?

AnonymBruker
Skrevet

På Sukker kan man velge å skrive at man ønsker en "venn av motsatt kjønn". Er det friends with benefits som menes?

Og hva er egentlig forskjellen på en "kort flørt" og en "elsker"?

Jeg har vært på et par dater med en sukkerfyr som har dette i profilteksten sin. Han forklarte det bare med at han synes uansett at vennskap er et greit utgangspunkt. Som å starte på bunn uten forventninger fra begge hold, på sett og vis. Og om mam føler for å trekke det litt lenger gjør man det. Han syntes også det var helt ok å treffe damer han kan henge med, spesielt om man deler noen felles interesser o.l. uten at det trengte lede til noe mer. På én måte er det kanskje et greit utgangspunkt, men samtidig så gir det han litt fritt leide til ikke å forholde seg helt klart og tydelig til de relasjonene han innleder. Selv synes jeg det er litt vanskelig å vite hvor jeg har han.

Skrevet

Jeg har vært på et par dater med en sukkerfyr som har dette i profilteksten sin. Han forklarte det bare med at han synes uansett at vennskap er et greit utgangspunkt. Som å starte på bunn uten forventninger fra begge hold, på sett og vis. Og om mam føler for å trekke det litt lenger gjør man det. Han syntes også det var helt ok å treffe damer han kan henge med, spesielt om man deler noen felles interesser o.l. uten at det trengte lede til noe mer. På én måte er det kanskje et greit utgangspunkt, men samtidig så gir det han litt fritt leide til ikke å forholde seg helt klart og tydelig til de relasjonene han innleder. Selv synes jeg det er litt vanskelig å vite hvor jeg har han.

Du har all mulig grunn til å syns at det er vanskelig å vite hvor du har han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...