AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Har en entré på ca 2 kvm. Her er fliser og varmekabler. Et uhell med en vaskemaskin som skulle bæres ut og som taket glapp... Hjørnet traff gulvmatta og etterpå tok jeg den bort... to fliser er knekte i hjørnene, fugemassen smuldrer.. FAEN. Hva vil noe sånt koste å fikse med faghjelp? Noen idé? Billige fliser og jobb?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 TS her, huset er mange år gammelt, så all flisen må byttes, vi får aldri tak i samme.
Gjest Best Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 (endret) Er det varmekabler under? Er de så gamle at de bør skiftes ut før man legger ny flis? Dumt om kablene ryker kort tid etter at man har lagt nye fliser. Skal de bevares må man være forsiktig når man meisler opp igjen flisene. Har dere mulighet for å gjøre forarbeid selv, vil dere spare noe. 2 kvm gulv er lite, men forberedelser og rengjøring av utstyret krever like mye tid, og håndverkerne blir ikke ferdig på en dag siden det må fuges etter limet har tørket. Har dere en annen inngang dere kan bruke? Dere kan ikke gå på flisene før limet har fått tørke. Endret 30. mars 2012 av Best
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Tja...jeg ville vel vurdert å få vekk alt det løse, og så rett og slett fuge hullet hvis det ikke er så mye? Ialelfall hvis dere likevel har matte der, og ikke egentlig planla å legge nytt gulv akkurat nå. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 Det er varmekabler under, jeg tror det er lavtbyggende kabler, sånne tynne tråder, men er ikke sikker. Vi har annen inngang som kan benyttes. Jeg er handy nok (og sta nok!) til at jeg kan klare å fjerne endel flis og fugemasse forsiktig, samt gulvlister og lignende, men jeg stoler ikke på meg selv mtp å redde varmekablene under og å legge ny flis... Er på diverse nettbutikker nå, ny materiale trenger ikke bli så overkommelig dyrt, er profesjonell hjelp jeg er redd skal koste skjorta. Kanskje det da blir best å ta på husforsikring, men der er 4000 i egenandel.........
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #6 Skrevet 30. mars 2012 Det er ganske mye, vanskelig å forklare, men et "pizzastykke" i str grandis har brukket av et hjørne på en flis (glasuren har begynt å slites av å skjøtes og keramikken er oppe i dagen) og en stygg sprekk i flisen ved siden av.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #7 Skrevet 30. mars 2012 TS igjen. Fikk svar fra forrige huseier om navnet på flisene og butikken de ble kjøpt i. Ser ut til at jeg kan kjøpe meg et par fliser (eller 1 kvm), fugemasse, fliselim og fikse dette selv. Jeg er overlykkelig, for nye dekk, årsavgift, studielån og TVlisens har forsøkt å drepe meg i det siste. I morgen skal jeg ut og handle det jeg trenger. Jeg har endel verktøy, har en tynn og en kraftigere meisel. Men - hvordan skal jeg gå frem for å ikke skade varmekablene? Og kan jeg lime nye fliser rett på trådene? *undre*
Gjest Skrevet 1. april 2012 #8 Skrevet 1. april 2012 Men - hvordan skal jeg gå frem for å ikke skade varmekablene? Og kan jeg lime nye fliser rett på trådene? *undre* Varmekablene ligger enten neddi betongen eller neddi avrettningsmassen, så såvidt du ikke har ødelagt en av de delene (hva enn som er under) så har ikke det noe å si!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå