Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 22 som hovedsaklig har erfaring innen restaurantbransjen. Har jobbet mange forskjellige steder.

Skulle studere siv.øk til høsten, men har nå ombestemt meg og skal følge drømmen min om å studere medisin, da jeg har et sterkt ønske om å hjelpe mennesker! Jeg mangler kun realfag for å komme inn, og skal ta dette neste år. Bor nå i Trondheim og skal søke om sommerjobb i hjembyen min, Stavanger.

Men jeg lurer litt på hvordan jeg skal vinkle søknaden min?

Har dere noen tips, mtp at jeg ikke har erfaring innen feltet? Skal jeg bare skrive situasjonen min som den er?

Hvordan ville du vinklet søknaden ift denne annonsen feks?

https://www.nav.no/stillinger/stilling?sort=akt&rpp=50&q=sommerjobb&p=0&ID=2753542&l2=63017&rv=al

På forhånd tusen takk for hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS:

Et annet spørsmål, hvordan gjør jeg det når jeg ikke reiser hjem før i slutten av Juni? :s Har eksamner helt til da, skal jeg nevne dette i søknaden?

Skrevet

Det handler ofte om å finne en god match. Ville derfor ringt til kontaktperson for utlysningen og hørt om du er en kandidat som burde søke. Synes begge parter det så er bonusen at du nå har en referanse på innsiden som synes du burde søke, og dette nevner du så klart i starten av søknaden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ofte om å finne en god match. Ville derfor ringt til kontaktperson for utlysningen og hørt om du er en kandidat som burde søke. Synes begge parter det så er bonusen at du nå har en referanse på innsiden som synes du burde søke, og dette nevner du så klart i starten av søknaden.

Takk for svar! :)

Ja, tror jeg skal gjøre dette da det kan hjelpe søknaden min til å stille sterkere.

Er det merkelig om jeg ringer imorgen, eller burde jeg vente til mandag?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har tips til meg ? :(

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har tips til meg ? :(

For det første bør du vente til mandag med og ringe siden det er lørdag i morgen. Det står i annonsen at de vil ha kvalifiserte søkere. Men det skader jo ikke og ringe de og høre før du evnt sender en søknad. Du bør og sjekke bosted. Du er jo fra Stavanger så kanskje du har familie du kan bo hos? Det er vanskelig leiemarked for tiden og dyrt. Er fra Stavanger sjøl altså.

Skrevet

Mandag er påske så ville ringt sentralbordet og sjekket om personen er på ferie. Er personen det så blir ikke søknadene lest uansett om personen ikke er veldig ivrig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...