AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Hei! Jeg er medlem på et treningssenter, og har vært det siden oktober ifjor. Jeg skal ha avtalegiro, og har lagt inn avtale i nettbanken min flere ganger, fordi treningssenteret hver måned sier at "nei, avtalen er ikke gått igjennom i banken vår, du må betale vanlig faktura". Hvilket betyr et fakturagebyr på 35 kroner. Når jeg regner på det, ser jeg at jeg har betalt ganske mye i fakturagebyr, da vi er flere i husstanden som er medlemmer på dette senteret. Nå er jeg ganske lei. Det er mye kaos på dette senteret, så det er flere forhold som ikke er tipp-topp, derfor blir dette med betalingen et ekstra irritasjonsmoment. Men, akkurat dette er jo ikke nevnt i kontrakten, annet enn at hvis senteret ikke får trukket pengene av kontoen (ved avtalegiro) må jeg betale et ekstra gebyr på 50 kroner. Det treningssenteret sier er bare at "det går ikke gjennom i banken vår". Hva i all verden kan jeg gjøre med det? Så, spørsmålet; er det noen som vet om man på dette grunnlag kan si opp kontrakten etter bare 7 måneder, når kontrakten egentlig gjelder for 12 måneder? Hadde jeg ikke trengt å betale fakturagebyr hadde det vært noe annet, men det må jeg jo betale hver gang. Eller kan jeg med loven i hånd si at jeg heretter ikke vil betale et eneste fakturagebyr? Argh, noen tips? Vil legge til at jeg vet 35 kroner ikke er all verdens, men det blir litt prinsippsak også. Spesielt siden de ansatte der går veldig langt i å antyde at det er jeg som gjør feil i min nettbank. Hvilket jeg ikke gjør.
Marwel Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Du er sikker på at det er det ikke er din bank som er problemet? Har du prøvd å kontakte banken din å høre hvorfor det ikke blir trekt? Kan ikke skjønne det skal være deres bank om pengene ikke blir trekt fra din konto.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Er ikke min bank, det er både sjekket og dobbelsjekket.
Sol79 Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Høres ut som du må kontakte din egen bank for å få svar på problemet.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 Ring senterlederen. Forklar problemet, forklar at du har sjekket at problemet ikke ligger på din side, og at du er lei av både å betale ekstra hver måned og av at de ansatte insinuerer at det er din feil. Enhver sjef med vettet i behold vil hive seg rundt og finne en løsning på problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå