Gå til innhold

Grensesetting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke tanker har du om grensesetting? Hva er viktig med det? Hvordan viser du barna grensene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skoleoppgave?

Skrevet

Sjokolade, masse sjokolade.

Tid, fokus, oppmerksomhet, enkle få retningslinjer.Kan også funke om du går tom for sjokolade.

AnonymBruker
Skrevet

Skoleoppgave?

Jepp. Skal egentlig snakke med foreldre i virkeligheten, men det tørr jeg ikke :sjenert:

Skrevet

Viktig med tydelige og klare grenser, slik at barna vet hva som er greit..

Har man sagt nei du får ikke... ( så må man stå for det selv om ungen trasser)

Lære barn at nei er nei og ikke at nei er et mulig ja (bare jeg gråter/trasser litt til så sier mamma ja..) ved å være ukonsekvent så skaper man usikre barn som ikke vet hvor grensene går, de vil stadig prøve å få et nei til å bli et ja for "i går sa mamma nei, så gråt jeg og så sa hun javel. Kanskje gjør hun det i dag også"

Hvis man ikke vet om man skal svare ja eller nei, så kan man være ærlig, jeg vet ikke helt hva jeg skal svare dette vil jeg diskutere med pappa først. Eller hvorfor vil du gjøre akkurat det, diskutere det med barnet før man sier ja/nei..

Skrevet

Og gi konsekvens som er i sammenheng med det de gjør, sykler de f.eks uten hjelm så setter vi bort sykkelen og ingen sykling på et par dager. (jeg mener det blir feil å f.eks si at du ikke får se barne tv fordi du syklet uten hjelm..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...